  • 11. Data: 2010-02-02 00:00:52
    Temat: Re: Jak się nie wysilić i zarobić na allegro.
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > No właśnie jest :)

    Czy mozesz wskazac fragment opisu aukcji, ktory masz na mysli?

    > Nie ma - za to sugeruje że puszka była używana amatorsko, a to nie jest
    > prawdą. Prawie że rok używana była jako narzędzie pracy.

    Czyli juz pierwsza aukcja jest wedlug ciebie dziwna a czepiasz sie
    drugiej.

    > Owszem, nie był, ale nikt nie kłamał, że używał sobie puszki dwa razy w
    > ciągu roku w niedzielę. Poprzedni właściel nie krył faktów.

    Mozesz wskazac te fakty ?

    > Przed 1 października 2009 wynosi ona rok. Do trzech miesięcy można sobie
    > przedłużyć nawet o cztery lata (za 319zł). Nie dotyczy to zakupów na firmy.

    Tutaj nie bede dyskutowal czy gwarancja domysla wynosi rok czy wiecej.
    Po prostu nie wiem tego i twoje zdanie jest tak samo wiarygodne jak
    zdanie sprzedajacego.

  • 12. Data: 2010-02-02 00:13:49
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Tutaj nie bede dyskutowal czy gwarancja domysla wynosi rok czy wiecej.
    > Po prostu nie wiem tego i twoje zdanie jest tak samo wiarygodne jak
    > zdanie sprzedajacego.

    PS
    http://support.sony-europe.com/repair/warranty/index
    .aspx?site=odw_pl_PL

    W gwarancji Sony zapewnia, że produkt wolny jest od wad materiałowych
    i konstrukcyjnych od dnia zakupu przez okres:
    DWÓCH LAT dla pozostałych kategorii produktów zakupionych po 1
    października 2009 roku*
    *Produkty sprzedane konsumentom przed datą 1 października 2009 roku
    pozostają przy rocznej gwarancji i wszelkie reklamacje dotyczące tych
    sprzętów rozpatrywane będą na dotychczasowych warunkach.

    Pewno czlowiek uslyszal, ze sony daje gwarancje dwa lata, ale nie
    doczytal szcegolow.

  • 13. Data: 2010-02-02 00:14:17
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Zdarzają się też uczciwi sprzedający, oni tracą przez takich wałkowiczów.
    > Sam pomyśl ile w niecały rok używasz aparatu. Tak zgrubsza pewnie ze 20
    > razy więcej niż przeciętny amator (amatro nie-fanatyk i amator nie z
    > pierwszą puszką pierwszego tygodnia). Czy to informacja do przemilczenia?

    Ja zawsze uczciwie opisuje i nawet wole zawyzyc niz zanizyc. Zauwazylem
    ze wbrew pozorom sie to oplaca bo ludzie z wiekszym zaufaniem
    podchodza do transakcji.

    > No niestety - w samochodzie to dopiero łatwo ukryć usterki, przeszłość czy
    > też jawne wady. Szczęśliwie mój samochód mam od pierwszego właściciela,
    > nawet w salonie razem po niego byliśmy gdy go kupował. Gdybym go sprzedał
    > handlarzowi to pewnie by zaraz na liczniku coś kilometry zmalały ;)

    ja tez szukam prywatnych wlascicieli i to przez allegro. Jak ktos ma konto
    przez x lat i same pozytywy jak ja to mozna zalozyc ze jest uczciwy.
    Do komisu w zyciu bym nie poszedl kupic auta w PL niestety

    Roger

  • 14. Data: 2010-02-02 00:18:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-02 01:13, mg wrote:
    > Pewno czlowiek uslyszal, ze sony daje gwarancje dwa lata, ale nie
    > doczytal szcegolow.

    ...w opisie aukcji jest do 2012 (do tego że do maja) - czyli gwarancja
    miałaby być na trzy lata, a to nie jest możliwe. Nawet doczytując i nie
    rozumiejąc zdania powyżej byłoby do 2011.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 15. Data: 2010-02-02 00:26:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 Feb 2010 00:49:26 +0100, dominik wrote:

    >Nie ma - za to sugeruje że puszka była używana amatorsko, a to nie jest
    >prawdą. Prawie że rok używana była jako narzędzie pracy.

    Czyzby to byla twoja puszka, a teraz plujesz sobie w brode ze za tanio
    poszla ? :-)

    Nie kryl ? Jakos nie widze zeby napisal ze uzywana na okraglo :-)

    >Bo przed 1 października 2009 gwarancja na puszkę to rok. Dokupić można w
    >ciągu pierwszych trzech miesięcy, a i tu są poważne obostrzenia.

    Skoro napisal ze gwarancja do 2012, to moze przedluzyl ?

    A swoja droga co za dziwne zwyczaje. Jeden kupuje obiektyw zeby zaraz
    sprzedac, drugi ryzykuje spory kapital dla niewielkiego zysku .. moze
    te aparat juz jakis felerny sie zrobil ? :-)
    Bo na handlarza to on nie wyglada.

    J.

  • 16. Data: 2010-02-02 00:29:25
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > ...w opisie aukcji jest do 2012 (do tego że do maja) - czyli gwarancja
    > miałaby być na trzy lata, a to nie jest możliwe. Nawet doczytując i nie
    > rozumiejąc zdania powyżej byłoby do 2011.

    OK, on do 2012 podal.
    Tak czy inaczej papierow nie widzimy.

  • 17. Data: 2010-02-02 00:30:22
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-02 01:00, mg wrote:
    > Czy mozesz wskazac fragment opisu aukcji, ktory masz na mysli?

    Poszukaj słowa o deszczu.

    > Czyli juz pierwsza aukcja jest wedlug ciebie dziwna a czepiasz sie
    > drugiej.

    Nie, pierwsza aukcja nie sugerowała, że aparat był używany amatorsko, a
    każdy kto wysilił się i zadzwonił usłyszał że pan zajmuje się zdjęciami i
    sprzedaje aparat bo kupił d3x i to jego będzie katował.

    > Mozesz wskazac te fakty ?

    "Jestem amatorem, aparat w idealnym stanie, nigdy nie był używany w
    trudnych warunkach(deszcz itp.)"

    Faktami są: aparat był używany przez zawodowego fotografa, zawsze gdy
    wymagało tego zlecenie. Tu pan sugeruje, coś przeciwnego.

    > Tutaj nie bede dyskutowal czy gwarancja domysla wynosi rok czy wiecej.
    > Po prostu nie wiem tego i twoje zdanie jest tak samo wiarygodne jak
    > zdanie sprzedajacego.

    Jak wspominałem wyżej:
    + dla tego aparatu kupionego wtedy wynosi *rok*
    + gwarancję można przedłużyć do 3 miesięcy od kupna
    + kupując na firmę nie można przedłużać

    Ale to nie chodzi o to co z gwarancją. Chodzi mi o jawne sugerowanie
    amatorskiego wykorzystania aparatu kiedy prawda jest zupełnie inna, a
    sprzedający na poprzedniej aukcji tego nie ukrywał.

    Oczywiście sprzedający użył świetnego dupochronu - jest amatorem - co on
    wie o takim aparacie - kupił i sprzedaje, ale się przecież na tym nie zna?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 18. Data: 2010-02-02 00:38:37
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-02 01:26, J.F. wrote:
    > Czyzby to byla twoja puszka, a teraz plujesz sobie w brode ze za tanio
    > poszla ? :-)

    Nie jest moja :) Z ani jednym sprzedającym nie mam czegokolwiek wspólnego.
    Po prostu nie lubię nieuczciwości.

    > Nie kryl ? Jakos nie widze zeby napisal ze uzywana na okraglo :-)

    Owszem, nie napisał, ale nie kłamał jak pan tu sugerując coś
    nieprawdziwego i jak tylko ktoś zdecydował zadzwonić to słyszał prawdę.
    Trudno każdego mieć za złodzieja z zasady. Aukcja dwa jednak jawnie
    wprowadza w błąd.

    > Skoro napisal ze gwarancja do 2012, to moze przedluzyl ?

    Nie mógł przedłużyć legalnie z dwóch powodów - po pierwsze można to zrobić
    w okresie trzech miesięcy od kupna aparatu, po drugie jak nie bierzesz
    faktury vat na firmę, po trzecie proces ten trwa około dwóch miesięcy (dwa
    razy to przechodziłem), po prostu więc nie było czasu.

    Jak wspominałem jednak - nie o to mi się rozchodzi.

> [...]
    > sprzedac, drugi ryzykuje spory kapital dla niewielkiego zysku .. moze
    > te aparat juz jakis felerny sie zrobil ? :-)

    Tu bym się nie burzył.
    Ale kupić intensywnie używany aparat i sugerować jego prawie-że nowość to
    jest dla mnie przynajmniej nieetyczne.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 19. Data: 2010-02-02 00:43:50
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-02 01:14, Roger from Cracow wrote:
    > Ja zawsze uczciwie opisuje i nawet wole zawyzyc niz zanizyc. Zauwazylem
    > ze wbrew pozorom sie to oplaca bo ludzie z wiekszym zaufaniem
    > podchodza do transakcji.

    U mnie algorytm jest taki - wystawiam na 80% wartości, opisuję wszystko
    możliwie dokładnie, staram się uzupełniać opis o zadawane pytania.
    Aukcje czasem zawierają wobec tego sporo tekstu, sporo zdjęć, wszelkie
    dane oraz co gdzie i jak. Jak sprzedawałem palmtopa to ludzie pisali mi,
    że chociaż nie kupią go, to jednak opis, jest taki, że sami się wiele
    dowiedzieli o swoim urządzeniu.
    Fakt - wystawiam rzadko i niewiele.

    Tu mam wrażenie że gość celowo zobaczył aukcje z pudełkami, szybko
    przekalkulował i odsprzedaje.

    > ja tez szukam prywatnych wlascicieli i to przez allegro. Jak ktos ma konto
    > przez x lat i same pozytywy jak ja to mozna zalozyc ze jest uczciwy.
    > Do komisu w zyciu bym nie poszedl kupic auta w PL niestety

    Chyba dobra strategia.
    Też staram się oglądać jak sprzedający prowadzą się i nieraz przy odbiorze
    osobistym można sobie pogadać, wymienić się doświadczeniami i podobnymi.
    Kiedyś całą noc siedziałem u pana który sprzedawał leiki na allegro, miał
    wyjątkowo dużo do powiedzenia i fajne poglądy. To się miło wspomina :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 20. Data: 2010-02-02 05:55:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dominik napisał(a):

    > http://www.allegro.pl/item886768099_a900_lampa_grip_
    dodatkowa_bateria.html

    > Cena okazyjna bo start sporo poniżej ceny sumy akcesoriów. Sprzedaje pan,
    > który tym aparatem zarabiał codziennie na życie, puszka w dobrym stanie,
    > ale ma nabite kilkadziesiąt tysięcy klatek, koniec gwarancji itd.

    Hmm... W opisie aukcji 886768099 nie ma ani słowa o tym, że ten kto
    sprzedaje to pan, ze ten pan zarabia na zycie ani przebiegu aparatu...

    > http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1579501

    Hmm... Konkretnie prosze. Popatrz na aukcje nr 903307551. I teraz bardzo
    dokładnie przypatrz się ostatniemu zdjęciu z aukcji 886768099 i porównaj
    je z 7 zdjęciem z aukcji 903307551.

    Co widzisz?

    j.