  • Data: 2010-12-29 12:32:49
    Temat: Jak pisać GUI
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Ma ktoś jakieś doświadczenie w pisaniu *prostego* GUI dla
    mikrokontrolerów z wyświetlaczem dotykowym monochromatycznym?
    Potrzebuję zrobić coś takiego (rysowanie przycisków, okienek, bitmap
    itp) na podstawie istniejących funkcji (linia, bitmapa, tekst) no i
    nie wiem, w jakiej strukturze najlepiej to zorganizować, żeby łatwo
    było to wyświetlać, tworzyć jak i obsługiwać ("kliknięcie")? System
    pracuje pod FreeRTOS'em, piszę w C. Trzeba zapewne stworzyć listę
    obiektów, np. w kolejności rysowania... Ale jak to zrobić, żeby się
    później nie narobić?? Problemy które widzę, to:
    -elementy są różnego typu, każdy posiada inne cechy szczególne...
    -trzeba jakość obsłużyć "klikanie" na element, a różne elementy są
    obsługiwane przez różne wątki...
    -nie wiem, czy przydatna nie byłaby pewna hierarchiczność zaszyta w
    tej strukturze (możliwość usunięcia, przesunięcia, ukrycia całej grupy
    elementów).

    Ja to widzę tak - tworzę listę elementów, każdy element opisuje:
    - położenie i rozmiar (X,Y,W,H)
    - typ obiektu (bitmapa, tekst, przycisk...)
    - wskaźnik na kolejkę (queue), do której należy wysłać informację np.
    o kliknięciu na dany element
    - wskaźnik do dodatkowych ifnformacji o danym elemencie...
    - wskaźnik na następny element
    Tylko, że nie wiem, czy to najlepsze wyjście... może lepiej to trochę
    pozmieniać? Może mniej danych wystarczy, może przyda się więcej?? Wolę
    sobie wcześniej zaprojektować taką strukturę, niż potem wszystko robić
    trzykrotnie... Bo się okażę, że czegoś nie przewidziałem, że apetyt
    rośnie w czasie jedzenia itp itd...

    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi do mojego pomysłu :).

    Pozdrawiam
    Konop