  • Data: 2010-12-29 14:22:33
    Temat: Re: Jak pisać GUI
    Od: brak <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konop wrote:

    > Witam
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenie w pisaniu *prostego* GUI dla
    > mikrokontrolerów z wyświetlaczem dotykowym monochromatycznym?
    Watpie, zasadniczo to widze dwie drogi :
    1. Jak w poscie ponizej - statyczny obrazek w postaci mapy bitowej oraz
    napisane z palca psedo-widgety typu np. 3 cyfry w stalym miejscu ( nie ma
    mowy o zadnych oknach a tym bardziej historiach typu mysz, przesuwanie
    okien czy zdarzenia).
    2. Uzycie istniejacego mikro-GUI - patrz ponizej.

> [...]
    > - wskaźnik na kolejkę (queue), do której należy wysłać informację np.
    > o kliknięciu na dany element
    > - wskaźnik do dodatkowych ifnformacji o danym elemencie...
    > - wskaźnik na następny element
    > Tylko, że nie wiem, czy to najlepsze wyjście... może lepiej to trochę
    > pozmieniać? Może mniej danych wystarczy, może przyda się więcej?? Wolę
    > sobie wcześniej zaprojektować taką strukturę, niż potem wszystko robić
    > trzykrotnie... Bo się okażę, że czegoś nie przewidziałem, że apetyt
    > rośnie w czasie jedzenia itp itd...
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie uwagi do mojego pomysłu :).
    Po lekturze powyzszych wymagan moge stwierdzic iz to "proste" GUI w
    implemntacji bedzie calkiem rozbudowanym projektem.
    Zasadniczo w takej systuacji polecam wykorzystanie istniejacego tworu lub
    chociaz spojrzenie pt. "Jak to robia inni" aby uniknac wywazania otwartych
    drzwi.
    Jakis czas temu poszukiwalem jakiegos embedded GUI i z projektow open source
    jak na razie znalazlem tylko Nano-X -> http://www.microwindows.org/ ale
    obawiam sie iz port dla FreeRTOS'a bedzie wyzwaniem - jest on oparty o
    architekture klient-serwer co powoduje iz komunikacja odbywa sie przez
    sockety BSD na localhostcie :)
    Z komercyjnych ciekawie wyglada C/PEG ->
    http://swellsoftware.com/products/cpeg.php aczkolwiek tez ne ma portu dla
    FreeRTOS'a.
    Polecam tez spojrzec na GUI systemiku Contiki -> http://www.sics.se/contiki/
    oraz biblioteke graficzna PW dla wyswietlaczy monochromatycznych ->
    http://sourceforge.net/projects/pwlib/ (jest on blizsza "podejsciu
    mikrokontrolerowemu" niz Nano-X).