  • 11. Data: 2013-01-23 12:55:04
    Temat: Re: Jak nie rysować schematów
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2013-01-22 23:47, zapinio pisze:
> [...]
    > prawej omy. I autorowi to nie przeszkadzało. Co więcej. Konkluzja dość
    > długiej noty była taka, że można osiągnąć dokładność 0.001st C.
    > Na forum Microchipa coś tam o tym drwiąco napisałem stwierdzając ,że w
    > Keithley'u bardzo się ucieszą, po czym jakiś człowiek zajmujący sie
    > podobnymi pomiarami z San Diego się do mnie przyłączył, że to kompromitacja
    > iż f-ma o takiej renomie jak Microchip publikuje takie pierudty jako
    > oficjalną notę aplikacyjną.
    > To tak gwoli konieczności krytycznego stosunku do tego rodzaju twórczości.

    Na jednym z seminariów TI, prelegent zaprezentował swój praktyczny układ
    24 bit ADC, który mierzył z _dokładnością_ 10 razy lepszą niż
    nieliniowość przetwornika (która w przetwornikach sigma delta i tak
    jest znakomita). Na moje otwarte pytanie, dlaczego tak mu się udało,
    otwarcie stwierdził iż nie potrafi tego wyjaśnić. Dobre i tyle.
    Na "fachofcóf" trzeba wszędzie uważać.
    K.

  • 12. Data: 2013-01-23 13:16:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mysiur,

    Wednesday, January 23, 2013, 11:32:47 AM, you wrote:

> [...]
    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340
    > A mnie zastanowilo o co chodzi z cewkami L1 i L2?
    > To jest szeregowe polaczenie 2 indukcyjnosci. Po co?

    Dławiki przeciwzakłóceniowe. Wbrew pozorom ma to sens.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2013-01-23 13:17:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    >>> http://www.powerint.com/sites/default/files/PDFFiles
    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340
    > Kazda cewka z osobna utrudnia emisje w.cz., a przeciez ma nie smiecic
    > w eterze zadnym z kabelkow.
    > A moze to wcale nie dwie cewki, tylko tak rysuja dlawik dwucewkowy
    > skompensowany ..

    Nie - to są dwa dławiki szpulkowe.

    > choc to juz strona DC ..

    To akurat bez znaczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-01-23 13:20:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-23 12:44, J.F pisze:

    > Kazda cewka z osobna utrudnia emisje w.cz., a przeciez ma nie smiecic w
    > eterze zadnym z kabelkow.
    >
    > A moze to wcale nie dwie cewki, tylko tak rysuja dlawik dwucewkowy
    > skompensowany

    Na zdjęciu widać że to dwie osobne cewki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2013-01-23 13:29:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > O dziwo po jakimś czasie przyszło podziękowanie z AD z nową notą
    > aplikacyjną do oceny zawierającą...moje zrzuty z TEKa....:-).....
    >
    > Prace społeczne zawsze baaaaardzo lubiłem.
    Ile razy się odzywałem do TI czy AD to zawsze korzystna reakcja.
    Jak tylko AD zaprezentowało swoją technologię przenoszenia zasilania przez
    izolację (sprawność rzędu 30%) to im napisałem, aby połączyli to z czymś w
    rodzaju ST:Omni-FETa tworząc dobrze zabezpieczony przekaźnik (zasilanie
    przez opto jest niewystarczające dla układów zabezpieczających z Omni-FETa)
    to się zainteresowali tylko była kwestia ile mln szt potrzebuję ;-))))).
    P.G.

  • 16. Data: 2013-01-23 18:07:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello,
    >
    > Mistrostwo świata w zaciemnianiu prostego schematu - strona 7:
    > http://www.powerint.com/sites/default/files/PDFFiles
    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340

    Widywałem gorsze, choć za narysowanie tranzystora PNP emiterem w dół
    swego czasu potrafiłem współpracowników zjebać i to ostro - ale jak się
    układy scalone na czynniki pierwsze rozbierało to schematy musiały być
    wypieszczone - za taka forsę jaka klienci płacili.

    A widziałeś kiedyś schemat większego układu cyfrowego wygenerowany
    automatycznie z netlisty uzyskanej też automatycznie z layoutu układu
    scalonego? Przypomina pomrowa, takiego bezmuszlowego ślimaka - z lewej
    cienko, w środku grubo, z prawej cienko. To się dopiero fajnie rozplątuje...

    A tu przynajmniej sekcja zasilania jest czytelna.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2013-01-23 18:09:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik m...@w...pl napisał:

    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340

    > A mnie zastanowilo o co chodzi z cewkami L1 i L2?
    > To jest szeregowe polaczenie 2 indukcyjnosci. Po co?

    Symetryczne odcięcie się od zakłóceń. Odcinając jeden biegun mostka
    Graetza drogim wpuszczasz z sieci zakłócenia HF - muszą być dławiki na
    obu biegunach.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2013-01-24 08:17:13
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> wrote:

    > Symetryczne odcięcie się od zakłóceń. Odcinając jeden biegun mostka
    > Graetza drogim wpuszczasz z sieci zakłócenia HF - muszą być dławiki na
    > obu biegunach.

    Którędy? Za dławikami jest kondensator. Jedyna możliwość to przez pojemność
    układ-ziemia.

  • 19. Data: 2013-01-24 09:18:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Miroslaw Kwasniak" <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości news:kdqn5p$heq$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Którędy? Za dławikami jest kondensator. Jedyna możliwość to przez
    > pojemność
    > układ-ziemia.

    O 1 za dużo.
    P.G.

  • 20. Data: 2013-01-24 09:41:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Miroslaw,

    Thursday, January 24, 2013, 8:17:13 AM, you wrote:

    > Którędy? Za dławikami jest kondensator. Jedyna możliwość to przez pojemność
    > układ-ziemia.

    I tak to właśnie działa dla zakłóceń wspólnych.

    --
    Best regards,
    RoMan