  • 1. Data: 2013-01-22 21:02:58
    Temat: Jak nie rysować schematów
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    Mistrostwo świata w zaciemnianiu prostego schematu - strona 7:
    http://www.powerint.com/sites/default/files/PDFFiles
    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2013-01-22 22:48:02
    Temat: Re: Jak nie rysować schematów
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    wiadomości news:3801939615$20130122210259@squadack.com...
    > Hello,
    > Mistrostwo świata w zaciemnianiu prostego schematu - strona 7:
> [...]

    Wygląda normalnie...
    ...do momentu..
    jak to działa? Bo mam wrażenie że kropek brakuje

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2013-01-22 22:57:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340
    > Wygląda normalnie...
    > ...do momentu..
    > jak to działa?

    Typowy odwrócony step-down z przeniesieniem pętli sprzężenia poprzez
    kaskodę na tranzystorze PNP. I z mnóstwem elementów zaciemniających
    obraz.

    > Bo mam wrażenie że kropek brakuje

    Nie brakuje. Niepotrzebnie ktoś na siłę dławik namalował jakby to był
    transformator na dokładkę z uzwojeniem pomocniczym po lewej stronie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-01-22 23:47:28
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Mnie do gustu przypadły badania termiczne na stronie 32.

    Kiedyś gdy zabierałem się za skorzystanie z ADC Microchipa (22 bity) wpadła
    mi w ręce nota aplikacyjna sygnowana przez tę firmę, w której pokazywano
    użycie układu do pomiaru za pomocą PT-100. Zeby nie przedłużać powiem tylko,
    że w przytoczonych wywodach po lewej stronie równań były sobie wolty, a po
    prawej omy. I autorowi to nie przeszkadzało. Co więcej. Konkluzja dość
    długiej noty była taka, że można osiągnąć dokładność 0.001st C.
    Na forum Microchipa coś tam o tym drwiąco napisałem stwierdzając ,że w
    Keithley'u bardzo się ucieszą, po czym jakiś człowiek zajmujący sie
    podobnymi pomiarami z San Diego się do mnie przyłączył, że to kompromitacja
    iż f-ma o takiej renomie jak Microchip publikuje takie pierudty jako
    oficjalną notę aplikacyjną.
    To tak gwoli konieczności krytycznego stosunku do tego rodzaju twórczości.

  • 5. Data: 2013-01-22 23:55:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello zapinio,

> [...]

    > oficjalną notę aplikacyjną.
    > To tak gwoli konieczności krytycznego stosunku do tego rodzaju twórczości.

    Akurat PowerInt nie jest jeszcze tak tragiczny, jeśli chodzi o
    metodykę pomiarów. Na przykład przez długie lata podawali sposób
    preparowania sondy oscyloskopu do pomiaru zakłóceń wykluczającego
    problem pętelki kabelka uziemiającego z krokodylkiem. I chwała im za
    to, bo mam się czym podpierać w rozmowach z klientami, którzy mi
    przysyłaja oscylogramy rzekomych zakłóceń na wyjściu.

    Do tej pory też nie cudowali ze schematami. Ba - ich programik CAE -
    PIExpert bardzo ładnie rysuje schematy przetwornic automagicznie
    projektowanych na podstawie zadanych danych. A tu taki koszmar się
    trafił.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-01-23 09:37:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zeby nie przedłużać powiem tylko, że w przytoczonych wywodach po lewej
    > stronie równań były sobie wolty, a po prawej omy. I autorowi to nie
    > przeszkadzało.
    [...]
    > To tak gwoli konieczności krytycznego stosunku do tego rodzaju twórczości.

    Sporadycznie zdarza mi się zwrócić jakiejś firmie uwagę na coś, co moim
    zdaniem jest nie tak.
    Akurat w piątek się zdarzyło - napisałem, o nocie:
    http://www.statek.com/pdf/tn30.pdf
    że według mnie wszyscy używają zależności Z=R+jX, a przyjmowania Z=R-jX
    nigdy nie spotkałem.
    A już stosowanie obu tych zależności w jednym wyliczeniu jest wysoce mylące.
    Czyli w pierwszym wyrażeniu w (3) brakuje '-' , czego skutkiem byłoby
    zastąpienie wszystkich '-' przez '+' w (1) i (2).

    W odpowiedzi dostałem maila, że w załączeniu przesyłają mi wzory jak to się
    liczy i mają nadzieję, że mi wyjdzie tak samo.
    A w załączeniu doc zawierający same wzory z tej noty. Sprawdziłem, że (1),
    (2) i (3) wyglądają tak samo i dalej już nie patrzyłem.
    Walczył dalej z wiatrakami nie będę - to w końcu im powinno zależeć jak ich
    postrzegają.
    P.G.

  • 7. Data: 2013-01-23 11:32:47
    Od: m...@w...pl

    On Tuesday, 22 January 2013 20:02:58 UTC, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello,
    >

    > Mistrostwo świata w zaciemnianiu prostego schematu - strona 7:
    >
    > http://www.powerint.com/sites/default/files/PDFFiles
    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340

    A mnie zastanowilo o co chodzi z cewkami L1 i L2?
    To jest szeregowe polaczenie 2 indukcyjnosci. Po co?

  • 8. Data: 2013-01-23 12:36:47
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > A mnie zastanowilo o co chodzi z cewkami L1 i L2?
    > To jest szeregowe polaczenie 2 indukcyjnosci. Po co?

    A dławiki CM wiesz po co się stosuje?
    P.G.

  • 9. Data: 2013-01-23 12:44:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    /der340.pdf?Adsource=eDMen_340

    >A mnie zastanowilo o co chodzi z cewkami L1 i L2?
    >To jest szeregowe polaczenie 2 indukcyjnosci. Po co?

    Kazda cewka z osobna utrudnia emisje w.cz., a przeciez ma nie smiecic
    w eterze zadnym z kabelkow.

    A moze to wcale nie dwie cewki, tylko tak rysuja dlawik dwucewkowy
    skompensowany .. choc to juz strona DC ..

    J.

  • 10. Data: 2013-01-23 12:50:05
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    W istocie.
    I czasami zależy.
    Jakiś czas temu pomagałem w oprogramowaniu syntezatora częstotliwości
    bazującego na jednym z układów AD.
    Moj znajomy (zresztą Anglik więc dodatkowo on nie miał bariery językowej
    jeśli idzie o dokumentację) nie mógł sobie dać rady z uruchomieniem.
    Metodą prób i błędów udało mi się toto uruchomić, porobiłem zrzuty z TEKa
    pokazując zachowanie ich chipa w funkcji stosowania różnych sekwencji
    rozkazowych, które nigdzie nie jest opisane.
    O dziwo po jakimś czasie przyszło podziękowanie z AD z nową notą aplikacyjną
    do oceny zawierającą...moje zrzuty z TEKa....:-).....

    Prace społeczne zawsze baaaaardzo lubiłem.