  • 11. Data: 2014-03-22 12:26:17
    Temat: Re: Instalacja aplikacji - gdzie prywatność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Mar 2014 21:47:17 +0100, ToMasz napisał(a):
    > Wątkotwórcy nic nie macie do powiedzenia, to po jakie licho mnie się
    > czepiacie? jak macie jaja to teraz proszę zeznawać:
    > 1. Jakie są straty (na rok) spowodowane przez wyciek danych z androidów
    > i PC?

    Niby zadne (spamu jeszcze nie rozsylaja ... jeszcze), choc jak ci
    mamusie czy zone namowia na komplet garnkow za 5000 zl, to nie
    bedziesz zadowolony.

    > 3. Załóżmy że CIA/FBI czy nawet Avengersi będą chcieli wykraść jak
    > najwięcej informacji o użytkowniku, ale mogą zaatakować albo PC abo
    > telefon - co wybiorą?

    Problem w tym ze ten pecet jednak jest/moze byc troche chroniony.
    Moze byc zwyczajnie wylaczony, moze stac za firewallem, mozesz nie
    uzywac podejrzanych programow, albo zainstalowac linuxa.

    A w przypadku androida (hi, hi - niby tez linux) kto wie jak to
    wyglada - byc moze nie ma zadnych problemow sprawdzic wszystkie twoje
    dane - wstuka tajny kod i sie dowie wszystkiego - rozmowy, sms-y,
    e-maile, wyciagi z banku, gdzie chodzisz, gdzie jezdzisz, z kim
    flirtujesz ...

    > 4. Załóżmy że normalny człowiek, przeciętniak, mieszkanie w bloku, 2
    > dzieci, auto za 15 tyś, etat, ma coś do ukrycia. JEsteś po stronie zła,
    > i musisz mu zrobić włamanie do telefonu. używasz oprogramowania czy kija
    > basebalowego?

    A to zalezy. Czasy napadow na banki z pistoletem w reku odchodza do
    przeszlosci, teraz sie lepiej napada z komputerem, czy np falszywym
    dowodem.

    > Reasumując i jeszcze raz odpowiadając wątkotwórcy. Dostajesz naprawdę
    > dobry system operacyjny w telefonie.

    Do dupy. Ledwo akceptowalny. I strasznie nie dbajacy o twoje "prawa".

    > Nie jest on jedyny, masz wybór.

    W zasadzie to nie masz.
    Duzo tych systemow nie ma, a szpieguja wszystkie ..

    > Dostajesz masę softu, za który 10 lat temu musiałbyś słono płacić.

    Niewiele warty ten soft, a juz sprawdzanie wszystkich koszmarne.
    No i ... cos za duzo uprawnien ma ten soft :-)

    > Dostajesz coś co jest popularne i wszyscy producenci muszą się z tym
    > liczyć. Banki robią soft na androida

    ch* wie po co. Jakby normalny interfejs www nie wystarczyl ... no
    dobra, moze to i ma sens, html strasznie zarloczny obecnie jest,
    czlowiek za 100kB placi zeby dwie liczby zobaczyc :-)

    > nie znam grupowego przypadku nadużycia naszych danych.

    Na razie. Zreszta nie musi byc grupowe - zona np bedzie sprawdzac czy
    na dziwki nie chodzisz, ty czy ona z adwokatem nie rozmawia itp..

    > JEdnak wnerwia mnie fakt, że ludzie widzą tylko Googla w czarnych
    > barwach, pomimo że google prosi o zgodę na takie a nie inne działanie.

    Taa, prosi, "wyraz zgode na nastepujace uprawnienia programu lub
    zrezygnuj z instalacji". Zreszta cholera wie co robi jak odmowisz.

    > To że się przemieszczasz pomiędzy BTSami też jest rejestrowane. Do
    > jakiego telefonu wkładasz sima - także.

    Co nie znaczy ze powinnismy to akceptowac.
    No ale takie demokratycznie ustalone prawo, pozostaje miec nadzieje ze
    nie przymkna cie z tego powodu na trzy lata bez wyroku.

    > To gdzie za co i ile płaciłeś kartą - również.

    Na razie w banku. Jeszcze nie splywa wszystko do urzedow skarbowych.

    I jeszcze ciagle latwiej sprawdzic czy kandydat mial dziadka w
    Wehrmachcie niz np ile prezerwatyw kupuje rocznie.
    Tylko ze to sie moze zmienic ..

    > Na koniec PC. w 99.999999% komputerów na świecie, niema
    > możliwości zabezpieczenia się przed złośliwym oprogramowaniem. jeśli
    > avast/kasperski/ cośtam zna wirusa, to na 90% wirus ten był na
    > 100000komputerów i skutecznie im zaszkodził.

    Ale teraz instalujesz takiego Kasperskiego i ten program ci nie grozi.
    Zreszta sa zabezpieczenia rozne i taki program dziala z nieswiadomosci
    uzytkownika lub dziury w systemie - ale ciagle nazywa sie to dziura.

    Tylko ze to tez sie zmienia i kto wie jaka Microsoft ma kontrole nad
    twoim komputerem, a i coraz powszechniejsze "uslugi w chmurze".

    > jeśli ktokolwiek napisze
    > wirusa który zaatakuje TYLKO jeden komputer, żaden antywirus go nie wykryje!

    No chyba ze na speca trafi i on przekaze tego jednego wirusa
    odpowiednim firmom.

    > Po co więc robić z igły widły i straszyć wujkiem googlem?

    Bo on to robi systemowo - sam szpieguje, wszystko chce na swoje
    serwery przenosic, kontrole na tym uniemozliwia.

    > PS w bardzo prosty sposób możesz odebrać aplikacjom możliwośc
    > komunikowania sie z "internetem". Dzięki temu więcej niż połowę
    > kłopotów androidowych "masz z głowy"

    Ale wszystkim na raz. A ja bym chcial niektorym pozwolic.

    J.

  • 12. Data: 2014-03-22 14:06:30
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" napisał:

    > 2. Jakie są straty (przypadające na 1PC) w zależności od systemów
    > operacyjnych?

    Już dobrze, ToMaszu, rozumiemy Twoje przesłanie.
    I tak, Windows jest be, bo z definicji jest dziurawy.
    I tak, Linuch jest cacy, bo z definicji jest cacy.
    Nawet jeśli jest to dziurawy Android.

    JoteR

  • 13. Data: 2014-03-22 22:15:14
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-03-21 21:21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A mamy jakies wyjscie ?
    >
    > Zrootowac urzadzenie i ustawic prawa prawidlowo ?
    > Czy nie kupowac "smartfonu", skoro "do dzwonienia" ?

    CyanogenMod -> Privacy Guard

  • 14. Data: 2014-03-23 10:32:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Mar 2014 21:15:14 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a):

    > CyanogenMod -> Privacy Guard

    Tylko ilosc telefonow na ktorych wiadomo ze to chodzi jest
    ograniczona.

    J.

  • 15. Data: 2014-03-23 10:45:07
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-03-23 10:32, J.F. wrote:

    > Tylko ilosc telefonow na ktorych wiadomo ze to chodzi jest
    > ograniczona.
    >
    > J.

    Wazne jednak, ze jest taka mozliwosc. Ktos nieswiadomy raczej i tak nie
    bedzie sie przejmowal "jakimistam" uprawnieniami. Swiadomy zas
    zainteresuje sie CM. Poza tym jest App Ops, ktory jest na wszystkich
    urzadzeniach z 4.3 zas na 4.4 mozna go doinstalowac.
    Poza tym ktos tu niedawno wrzucil nazwe aplikacji, ktora niezaleznie od
    App Ops pozwala kontrolowac uprawnienia aplikacji. Nie byla co prawda
    idealna, co wynikalo z komentarzy jednak to pokazuje, ze jest juz
    kilka opcji zapanowania nad tym co robia aplikacje.

  • 16. Data: 2014-03-23 11:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 10:45:07 +0100, atm napisał(a):

> [...]
    > zainteresuje sie CM. Poza tym jest App Ops, ktory jest na wszystkich
    > urzadzeniach z 4.3 zas na 4.4 mozna go doinstalowac.

    Hm, mieli to chyba zablokowac w 4.4?
    Ten AppOps jest bardzo ubogi.

> [...]
    > idealna, co wynikalo z komentarzy jednak to pokazuje, ze jest juz
    > kilka opcji zapanowania nad tym co robia aplikacje.

    Spodziewam sie ze wymaga roota. A roota nikt nie daje nabywcy.

    P.S. Jak jest z tabletami - tez nabywca nie ma roota ?

    J.

  • 17. Data: 2014-03-23 13:01:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-03-23 11:16, J.F. wrote:

    > Hm, mieli to chyba zablokowac w 4.4?
    > Ten AppOps jest bardzo ubogi.

    I zablokowali ale XDA jest niezastapione w tej kwestii :]
    Co do ubostwa....czego Ci w App Ops brakuje?
    Jest tam dostepne chyba kazde uprawnienie danej aplikacji.

    > Spodziewam sie ze wymaga roota. A roota nikt nie daje nabywcy.

    Pewnie tak, choc juz nie pamietam. Moze odezwie sie osoba ktora podala
    ta aplikacje.
    Tak czy siak sa mozliwosci i to dla mnie najwazniejsze.

  • 18. Data: 2014-03-23 18:13:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > ch* wie po co. Jakby normalny interfejs www nie wystarczyl ... no
    > dobra, moze to i ma sens, html strasznie zarloczny obecnie jest,
    > czlowiek za 100kB placi zeby dwie liczby zobaczyc :-)

    Jakby banki tego chciały to by kiedyś oferowały MT940 a dzisiaj odpowiednią
    normę ISO.