    Date: Fri, 21 Mar 2014 21:47:17 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Instalacja aplikacji - gdzie prywatność

    > Że jest miłośnikiem telefonów z androidem i najważniejsze
    > jak się może pochwalić że taki ma i używa. Wyciek własnych
    > danych ma w dupie bo i tak wyciekają mu przez dziurawy system
    > operacyjny w jego komputerze.

    Wątkotwórcy nic nie macie do powiedzenia, to po jakie licho mnie się
    czepiacie? jak macie jaja to teraz proszę zeznawać:

    1. Jakie są straty (na rok) spowodowane przez wyciek danych z androidów
    i PC?
    2. Jakie są straty (przypadające na 1PC) w zależności od systemów
    operacyjnych?
    3. Załóżmy że CIA/FBI czy nawet Avengersi będą chcieli wykraść jak
    najwięcej informacji o użytkowniku, ale mogą zaatakować albo PC abo
    telefon - co wybiorą?
    4. Załóżmy że normalny człowiek, przeciętniak, mieszkanie w bloku, 2
    dzieci, auto za 15 tyś, etat, ma coś do ukrycia. JEsteś po stronie zła,
    i musisz mu zrobić włamanie do telefonu. używasz oprogramowania czy kija
    basebalowego?

    Reasumując i jeszcze raz odpowiadając wątkotwórcy. Dostajesz naprawdę
    dobry system operacyjny w telefonie. Nie jest on jedyny, masz wybór.
    Dostajesz masę softu, za który 10 lat temu musiałbyś słono płacić.
    Dostajesz coś co jest popularne i wszyscy producenci muszą się z tym
    liczyć. Banki robią soft na androida, producenci kamer IP, modemów i
    całego elektronicznego dziadostwa które nas otacza. Nie musisz płacić za
    to wszystko złotówkami, ale tak czy siak płacisz utratą prywatności. W
    lwiej części kończy się to spersonalizowaną reklamą szybszym zużyciem
    baterii i fajnymi statystykami u producentów oprogramowania. nie znam
    grupowego przypadku nadużycia naszych danych.
    JEdnak wnerwia mnie fakt, że ludzie widzą tylko Googla w czarnych
    barwach, pomimo że google prosi o zgodę na takie a nie inne działanie.
    To że się przemieszczasz pomiędzy BTSami też jest rejestrowane. Do
    jakiego telefonu wkładasz sima - także. To gdzie za co i ile płaciłeś
    kartą - również. Na koniec PC. w 99.999999% komputerów na świecie, niema
    możliwości zabezpieczenia się przed złośliwym oprogramowaniem. jeśli
    avast/kasperski/ cośtam zna wirusa, to na 90% wirus ten był na
    100000komputerów i skutecznie im zaszkodził. jeśli ktokolwiek napisze
    wirusa który zaatakuje TYLKO jeden komputer, żaden antywirus go nie
    wykryje!
    Po co więc robić z igły widły i straszyć wujkiem googlem?

    ToMasz

    PS w bardzo prosty sposób możesz odebrać aplikacjom możliwośc
    komunikowania sie z "internetem". Dzięki temu więcej niż połowę
    kłopotów androidowych "masz z głowy"