-
41. Data: 2012-04-11 12:18:31
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Wmak <w...@g...pl> napisał(a):
> kogutek <s...@g...pl> napisał(a):
>
> > Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy
> jedna
> > to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
> > zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
> > się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
> istnieje
> > to jest niewielkie.
> >
> Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem "jak zwykle").
> Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu
> jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie
> ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki.
>
>
>
>
W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
42. Data: 2012-04-11 12:19:24
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Wmak <w...@g...pl> napisał(a):
> J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> >
> > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
> >
>
> Byłeś szybszy !
>
szybszy czy głupszy?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
43. Data: 2012-04-11 12:22:23
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
> >Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się
> >kończy jedna
> >to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to
> >się nie
> >zapala.
>
> Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
>
> >Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
> >się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
> >istnieje
> >to jest niewielkie.
>
> Az takie male nie jest.
>
> J.
>
Jest bardzo małe bo żarówka od ładowania przez całą żywotność samochodu może
świecić ze dwie godziny. Może trzy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
44. Data: 2012-04-11 12:28:09
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):
> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
>
> Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
> to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.
>
Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu
ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie
rozładowany.
Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie
naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy,
popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność
rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu
doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.
Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do
fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne
akumulatory?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
45. Data: 2012-04-11 12:28:20
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):
> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
>
> Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
> to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.
>
Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu
ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie
rozładowany.
Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie
naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy,
popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność
rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu
doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.
Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do
fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne
akumulatory?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
46. Data: 2012-04-11 12:34:18
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
kogutek <s...@g...pl> napisał(a):
> W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
> mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
> że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.
>
Gdzie takie bajki wyczytałeś
Może podaj ich źródło....
Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
47. Data: 2012-04-11 13:02:48
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Wmak <w...@g...pl> napisał(a):
> Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):
>
>
> > Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> > Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> > 12,2v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
> >
> > Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
> > to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.
> >
> Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu
> ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie
> rozładowany.
> Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie
> naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy,
> popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność
> rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu
> doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.
>
> Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do
> fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne
> akumulatory?
>
Może bogaty wtedy był a teraz już nie jest. historia zna takie przypadki.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
48. Data: 2012-04-11 13:14:52
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "kogutek" <s...@g...pl>
Wmak <w...@g...pl> napisał(a):
> kogutek <s...@g...pl> napisał(a):
>
> > W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
> > mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
> > że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.
> >
> Gdzie takie bajki wyczytałeś
> Może podaj ich źródło....
> Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki?
>
Co Ci będę tłumaczył jak mało kumaty jesteś i nie zrozumiesz. jak byś był
kumaty to sam byś rozgryzł dlaczego kontrolka gaśnie jak alternator pracuje.
jak by była tylko podłączona z masą przez uzwojenie wzbudzania to by nigdy nie
gasła. czyli jakoś inaczej jest podłączona. W alternatorach starszego typu,
bez mostka pomocniczego miała swój styk w regulatorze. A teraz nie ma i
gaśnie. Jakiś cud kurwa czy co?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
49. Data: 2012-04-11 17:06:13
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"
<s...@g...pl> wrote:
>Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
>to faktycznie zapala się kontrolka.
Tak? No popatrz. W Łodzi zapaliła mi się kontrolka ładowania, do
Warszawy dojechałem bez włączonych świateł. Kontrolka paliła się cały
czas. W Warszawie napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku,
wynosiło 8,5 volta. Sugerujesz że miałem skończoną jedną szczotkę? I
niby czemu miałyby się nie skończyć jednocześnie? Przecież są takie
same i zużywają się w tym samym stopniu.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
50. Data: 2012-04-11 17:08:24
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino"
<c...@k...pl> wrote:
>W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do
>niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać
>żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.
W Seicento, bez kluczyka, niemożliwe. Chyba że awaryjne :))
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145