  • 1. Data: 2012-04-10 07:59:01
    Temat: Kolejna okazja via Western Union
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Ostrzezenie to raczej nie jest bo chyba wszyscy tutaj znaja okazyjne
    ogloszenia o samochodach za granica, pieniadzach przez western union itp.
    Sposob jest stary jak swiat i chyba juz wszystkim znany a jednak nadal takie
    ogloszenia mozna znalesc.
    http://www.emito.net/ogloszenia/Stirling/Samochody-n
    a-sprzedaz/1138118/mazda_cx_7_2_3_benzyna.
    Gosc na misji w Afryce, matka z autem we Francji pieniadze przez western
    union bez jakiegos kodu.itp.itd
    Zglaszac to w ogole do moderatora strony czy dac sobie spokoj?

  • 2. Data: 2012-04-10 08:15:13
    Temat: Re: Kolejna okazja via Western Union
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 06:59:01 +0100, Janko Walski napisał(a):
> [...]
    > union bez jakiegos kodu.itp.itd
    > Zglaszac to w ogole do moderatora strony czy dac sobie spokoj?

    Ze zglaszaniem do moderatora to zasadniczo daj sobie spokoj - usuna to, to
    zaloza nastepne. Choc moze i warto, moze komus zaoszczedzi paru zlotych.

    Albo zglosisz na policje, poprosisz o skierowanie do wlasciwej komorki, i
    zlapiecie drania na odbiorze pieniedzy - tzn policja innego kraju go
    zlapie, albo mu napisz ze przelales i paru kolegow namow - zacznie tam
    chodzic dwa razy dziennie z falszywymi kodami to moze komus sie podejrzany
    wyda. Nr telefonu wyciagnij zeby sie umowic itp

    Polak juz to robi ? Czy lamany angielski w uzyciu ?

    J.

  • 3. Data: 2012-04-10 08:24:26
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    .net...

> [...]

    wyda. Nr telefonu wyciagnij zeby sie umowic itp

    Polak juz to robi ? Czy lamany angielski w uzyciu ?

    Ogloszenie jest na polskiej stronie ale napisane lamanym polskim. Gosc do
    komunikacji uzywa angielskiego ewentualnie francuskiego.
    Nie zalezy mu w jakiej walucie dostanie kase zlotowki funty euro.
    Napisalem mu, ze mieszkam w Dover i czy moglbym przyjechac bezposrednio do
    francji i zaplacic na miejscu po ogladnieciu auta.
    Ciekawe czy sie jeszcze odezwie.

  • 4. Data: 2012-04-10 12:23:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/04/2012 06:59, Janko Walski wrote:
> [...]
    > union bez jakiegos kodu.itp.itd
    > Zglaszac to w ogole do moderatora strony czy dac sobie spokoj?

    Już usunąłem, tylko że to jest walka z wiatrakami. Ogłoszenia dodawane
    ze zmiennych IP na drugim końcu świata, poza reagowaniem na zgłoszenia
    niewiele można z tym robić.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-04-10 12:25:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/04/2012 11:23, kamil wrote:
> [...]
    >
    > Już usunąłem, tylko że to jest walka z wiatrakami. Ogłoszenia dodawane
    > ze zmiennych IP na drugim końcu świata, poza reagowaniem na zgłoszenia

    p.s. zgłaszaj takie rzeczy przez link pod ogłoszeniem, bo skąd niby
    moderacja ma wiedzieć, jeśli akurat PMSu nie czyta? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2012-04-10 13:33:01
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Napisalem mu, ze mieszkam w Dover i czy moglbym przyjechac bezposrednio
    > do francji i zaplacic na miejscu po ogladnieciu auta.
    > Ciekawe czy sie jeszcze odezwie.

    Lepiej napisz mu, ze przelales zaliczke i wymysl jakis kod potwierdzenia
    a'la western union ;) Policja raczej nic nie zrobi, bynajmniej nie
    zrobili w moim przypadku.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2012-04-10 13:52:20
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-10 13:33, G Nowak pisze:

    > Policja raczej nic nie zrobi, bynajmniej nie zrobili w moim przypadku.

    Bynajmniej to nie przynajmniej :)

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 8. Data: 2012-04-10 18:38:54
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Lepiej napisz mu, ze przelales zaliczke i wymysl jakis kod potwierdzenia
    >a'la western union ;) Policja raczej nic nie zrobi, bynajmniej nie

    Zastanawia mnie tylko jaki sposob teraz wymyslili zeby wyplacic pieniadze.
    Gosc od razu napisal, ze wplacam kase przez wu ale nie podaje mu numeru
    przekazu, dopoki nie ogladne auta.
    czytalem ze nikt nie weryfikuje danych personalnych, ale bez tego numeru nie
    da sie chyba nawet zlokalizowac wyslanych pieniedy.
    no chyba ze gosc jednak zmieni zdanie i poprosi o numer.
    Jak narazie prowadzimy ozywiona korespondencje, poprosilem o jego dane zeby
    wyslac pieniadze. Niestety na odpowiedz od niego trzeba troche poczekac.
    pewnie zajety wymyslaniem kolejnych "okazji"
    Oto fragment jego radosnej tworczosci, zaczynajac od najaktualniejszej.

  • 9. Data: 2012-04-10 19:41:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Janko Walski w <news:jm1nmu$30uv$1@adenine.netfront.net>:

> [...]

    > czytalem ze nikt nie weryfikuje danych personalnych, ale bez tego numeru nie
    > da sie chyba nawet zlokalizowac wyslanych pieniedy.

    <http://www.westernunion.de/WUCOMWEB/staticMid.do?me
    thod=load&pagename=securityFraudCases<
    The seller explains to you that you must send the money to the recipient
    using Western Union in order to demonstrate ability to pay.
    In addition he explains that he needs the transaction number (Money
    Transfer Control Number, MTCN) in order to collect the money. This
    information is incorrect.
    The MTCN is only used to track the transfer. It is not a security number
    and does not offer any additional security.

    <http://www.westernunion.pl/WUCOMWEB/staticMid.do?me
    thod=load&pagename=faqMT>
    Jak odebrać przekaz pieniężny?
    Przekaz pieniężny można podjąć w dowolnej placówce agencyjnej. Należy
    wypełnić formularz Wypłata, podając następujące informacje: imię i nazwisko,
    adres i oczekiwana kwota, a także imię i nazwisko nadawcy, numer telefonu
    oraz miasto i kraj pochodzenia przekazu.
    Wymagany jest także ważny dowód tożsamości. W Polsce obowiązuje podanie
    numeru kontrolnego przekazu zwanego MTCN.

    *A teraz znajdź różnice w stosowaniu MTCN*

    --
    Tomasz Nycz