  • 61. Data: 2012-04-11 23:50:24
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    kogutek <s...@g...pl> napisał(a):

    > Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z
    różnych
    > ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka
    co
    > lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
    > najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
    > temperatura uczy pokory.

    Mam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie
    trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę.
    Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze
    zanim wynaleziono internet i jakieś "portale" inne niż w budownictwie.

    Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z
    uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
    Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to
    słowo znaczy) i dwa przewody.
    Dołącz porządnie te przewody do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki.
    Żarówka powinna świecić.
    Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt.
    Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś
    zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie.

    Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako
    szczotki je zasilające.
    Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych
    elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny
    wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych
    zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy.

  • 62. Data: 2012-04-12 01:07:40
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych
    > zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy.

    Masz racje. Tak to działało w alternatorach od 125p. Ogólnie masz rację.
    Wystarczy?

  • 63. Data: 2012-04-12 01:29:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim.

    Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.

    J.

  • 64. Data: 2012-04-12 10:27:26
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.
    >
    > J.

    To że chcesz schemat nie znaczy że mam go narysować. Po co Ci on jak już
    przyznałem Ci rację. Masz rację. Znasz sie świetnie bo na forach dyskusyjnych
    pobierasz naukę.