  • 1. Data: 2009-05-20 12:54:28
    Temat: wiatrak 12 V z USB
    Od: MJ <g...@g...com>

    Witam, mam taką sprawę. Chciałbym zrobić sobie chłodzenie do laptopa , a
    konkretnie jeden zwykły wiatraczek 12V ale zasilany z USB, które ma 5V
    przy maks 500mA. Czy jest jakiś (tani) sposób żeby podwyższyć to napięcie
    od 12V?

  • 2. Data: 2009-05-20 13:10:20
    Temat: Re: wiatrak 12 V z USB
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Witam, mam taką sprawę. Chciałbym zrobić sobie chłodzenie do laptopa , a
    > konkretnie jeden zwykły wiatraczek 12V ale zasilany z USB,

    Przyda sie bardzo taki wiatrak, do ochlodzenia kompa rozgrzanego
    dodatkowym poborem mocy do wiatraka :)

    > Czy jest jakiś (tani) sposób żeby podwyższyć to napięcie
    od 12V?

    Tani falownik ? :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-05-20 13:15:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 May, 13:54, MJ <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > konkretnie jeden zwykły wiatraczek 12V ale zasilany z USB, które ma 5V
    > przy maks 500mA. Czy jest jakiś (tani) sposób żeby podwyższyć to napięcie

    Na 5V też pójdzie i to cichutko.
    Konrad

  • 4. Data: 2009-05-20 14:28:50
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Konrad Anikiel wrote:
    > Na 5V też pójdzie i to cichutko.

    Zepsules cala zabawe. A ja juz czekalem na nastepne pytanie: "jak
    wyciszyc ten wiatrak" :-)

    BTW - do dzis pamietam jak dziecieciem bedac dowiedzialem sie ze silnyk
    z wygrawerowanym napisem 6V dziala mi po podpieciu do "bateryjki" 1,5V -
    za moja owczesna (po dokonaniu tego odkrycia) mine ponoc do dzisiaj "nie
    da sie zaplacic karta mastercard"...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2009-05-20 14:51:01
    Od: MJ <g...@g...com>

    Dnia Wed, 20 May 2009 06:15:55 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Na 5V też pójdzie i to cichutko.
    > Konrad

    Pójdzie ale tak słabo kręci że nic nie ma przepływu powietrza prawie.

  • 6. Data: 2009-05-20 14:55:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 May, 15:51, MJ <g...@g...com> wrote:

    > Pójdzie ale tak słabo kręci że nic nie ma przepływu powietrza prawie.

    No to połącz szeregowo trzy porty USB i będziesz miał cug że hej :-)
    Konrad

  • 7. Data: 2009-05-20 15:26:15
    Od: MJ <g...@g...com>

    Dnia Wed, 20 May 2009 07:55:05 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > No to połącz szeregowo trzy porty USB i będziesz miał cug że hej :-)
    > Konrad

    No tak też na to wpadłem:) Tylko że ja mam w ogóle porty i szkoda
    trochę... Chodziło mi o coś w stylu tranformatora prądu stałego
    jakkolwiek to brzmi:) nie znam się na tym może ktos po prostu wie.

  • 8. Data: 2009-05-20 15:28:50
    Od: MJ <g...@g...com>

    mam 2 porty... No

  • 9. Data: 2009-05-20 15:34:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 20 May 2009 15:26:15 +0000 (UTC), MJ <g...@g...com>
    wrote:

    >No tak też na to wpadłem:) Tylko że ja mam w ogóle porty i szkoda
    >trochę... Chodziło mi o coś w stylu tranformatora prądu stałego
    >jakkolwiek to brzmi:) nie znam się na tym może ktos po prostu wie.

    http://www.elecfree.com/electronic/5v-to-12v-dc-dc-s
    tep-up-converter-by-lt1073-12/

    In order to step up the voltage output from four rechargeable AA
    batteries from around 5 Volts to the required 12 Volts the following
    circuit is used.

    The key component is the LT1073-12 DC/DC Converter Chip from Linear
    Technology. Click here for the comprehensive LT1073 Specification
    Sheet which includes many example circuits using this chip.
    This ÂŁ2 device (the 5V output version LT1073-5 is pictured above)
    requires just a few off-the-shelf components and operates with supply
    voltages from 1V to 30V.

    A.L.

  • 10. Data: 2009-05-20 17:23:59
    Od: MJ <g...@g...com>

    Dnia Wed, 20 May 2009 10:34:56 -0500, A.L. napisał(a):

> [...]
    > (the 5V output version LT1073-5 is pictured above) requires just a few
    > off-the-shelf components and operates with supply voltages from 1V to

    Hmm... No ciekawe. Tylko pytanie czy będę w stanie to kupić i czy będę w
    stanie to złożyć. No ale zobaczymy może się uda, w każdym razie popytam i
    poszukam. Dziękuję za podpowiedź.