  • 11. Data: 2016-11-17 19:44:27
    Temat: Re: Ile gwarancji na klocki hamulcowe
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ja tam rozgrzewam tarcze że aż świecą, wpadam nimi w kałuże i nic się nie
    > dzieje :)
    > https://www.facebook.com/photo.php?fbid=363340127040
    898&set=pb.100000947409608.-2207520000.1479407659.&t
    ype=3&theater
    > https://www.facebook.com/photo.php?fbid=366002863441
    291&set=a.108763962498517.4257.100000947409608&type=
    3&theater
    > Gdyby takie coś miało krzywić tarcze, to ja bym miał 5 pogiętych kompletów
    > po każdym rajdzie ;)
    >

    > Takie rzeczy to się chyba zdarzały tylko w dawnych czasach (niska jakość
    > materiałów, pojedyncze tarcze), a i to chyba głównie tylko w jednym dziele
    > wybitnym polskiej motoryzacji, które nie było samochodem lekkim, miało
    > całkiem mocne silniki, a hamulce z Cinquecento (a i to już były te "lepsze"

    nie tylko. zdarzają się w amerykańcach ale nie od wjechania w kałużę a
    od hamowania mocnego z zatrzymaniem. i potem trzymasz nogę na hamulcu
    więc tarcza w miejcu klocków gorzej stygnie. Rzadko ale się zdarza

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-11-17 19:45:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Ja tam rozgrzewam tarcze że aż świecą, wpadam nimi w kałuże i nic
    > się nie

    Mnie to nawet trudno sobie wyobrazić taką sytuację. Co jadę i kałuży
    nie widzę? Jaka ona musiałabyć głeboka. Jeszcze do rowu bym wpadł
    mniejsza o tarcze.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 13. Data: 2016-11-17 19:56:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > No to moze to tylko urban legend.
    > Nie wiem :)
    > A moze dlatego ci sie nie udało, ze masz tarcze nie takie
    > najzwyklejsze?

    Tarcze są po taniości Delphi. Sikret prawdopodobnie polega na tym, że
    jeżdząc Dukato 8 godz dziennie po mieście staram się oszczędzać kolana
    i jak najmniej hamować, zmieniać biegi, naciskać sprzęgło i ten styl
    jazdy przenosi się na prywatne samochody. Nie hamować, nie będzie
    bicia. Głośniej radio.

  • 14. Data: 2016-11-17 20:01:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > jednym dziele wybitnym polskiej motoryzacji, które nie było samochodem
    > lekkim, miało całkiem mocne silniki, a hamulce z Cinquecento (a i to

    Dzięki za uświadomienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 15. Data: 2016-11-17 20:21:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 17 Nov 2016 18:44:27 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > nie tylko. zdarzają się w amerykańcach ale nie od wjechania w kałużę a
    > od hamowania mocnego z zatrzymaniem. i potem trzymasz nogę na hamulcu
    > więc tarcza w miejcu klocków gorzej stygnie. Rzadko ale się zdarza

    Tzn. zdarzyć pewnie się może.
    Zresztą najczęstszy moim zdaniem powód pokrzywienia tarcz - czyli ostre
    hamowanie na nowych klockach, to nic innego jak nierównomierne rozgrzanie
    tarczy.

    Ale właśnie jakoś nie zgadza mi się to z moimi doświadczeniami gdzie jeżdżę
    na najzwyklejszych tarczach (no powiedzmy tych producentów za którymi stoi
    jakakolwiek marka którą znam), sportowym klocku który potrafi ją nagrzać
    jeszcze bardziej niż normalnie.
    Odcinki po 20km w górach, hamowania naprawdę forsowne, tarcze w nocy świecą
    na czerwono, snopy iskier i płomienie.
    Potem wpadam na tym w wodę po ośkę, tarcza taka rozgrzana że parująca woda
    wygląda jak parowozie :)

    Wiadomo raz się może jakoś zdarzyć, ale ja to robię wielokrotnie, na
    róznych tarczach.
    No i jak wtedy tarcza się nie gnie, to już nie wiem gdzie miała by się
    pogiąć.

    No chyba że gną się tylko te które miały wadę fabryczną, a ja na taką
    jeszcze nie trafiłem.
    Raz mi tylko tarcza pękła, ale okazało się że była już 0.5mm cieńsza niż
    limit serwisowy.

  • 16. Data: 2016-11-17 20:53:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Głośniej radio.

    lol:)

  • 17. Data: 2016-11-29 00:33:05
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 17 Nov 2016 16:24:46 +0100, maly <m...@o...pl> wrote:

    >ile jest gwarancji na klocki hamulcowe ?

    Do bramy ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06