-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highw
inds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Ile gwarancji na klocki hamulcowe
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <582dcbc4$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...com>
<582dd32b$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<582de559$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<6mvw8zrh8ciy.1gbea33x4gemm$.dlg@40tude.net> <o0ktqb$nk3$1@dont-email.me>
Date: Thu, 17 Nov 2016 20:21:05 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 34
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1479410604 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 657 89.77.179.152:8344
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2076519411
X-Received-Bytes: 2778
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592897
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 17 Nov 2016 18:44:27 -0000 (UTC), masti napisał(a):
>> Takie rzeczy to się chyba zdarzały tylko w dawnych czasach (niska jakość
>> materiałów, pojedyncze tarcze), a i to chyba głównie tylko w jednym dziele
>> wybitnym polskiej motoryzacji, które nie było samochodem lekkim, miało
>> całkiem mocne silniki, a hamulce z Cinquecento (a i to już były te "lepsze"
>
> nie tylko. zdarzają się w amerykańcach ale nie od wjechania w kałużę a
> od hamowania mocnego z zatrzymaniem. i potem trzymasz nogę na hamulcu
> więc tarcza w miejcu klocków gorzej stygnie. Rzadko ale się zdarza
Tzn. zdarzyć pewnie się może.
Zresztą najczęstszy moim zdaniem powód pokrzywienia tarcz - czyli ostre
hamowanie na nowych klockach, to nic innego jak nierównomierne rozgrzanie
tarczy.
Ale właśnie jakoś nie zgadza mi się to z moimi doświadczeniami gdzie jeżdżę
na najzwyklejszych tarczach (no powiedzmy tych producentów za którymi stoi
jakakolwiek marka którą znam), sportowym klocku który potrafi ją nagrzać
jeszcze bardziej niż normalnie.
Odcinki po 20km w górach, hamowania naprawdę forsowne, tarcze w nocy świecą
na czerwono, snopy iskier i płomienie.
Potem wpadam na tym w wodę po ośkę, tarcza taka rozgrzana że parująca woda
wygląda jak parowozie :)
Wiadomo raz się może jakoś zdarzyć, ale ja to robię wielokrotnie, na
róznych tarczach.
No i jak wtedy tarcza się nie gnie, to już nie wiem gdzie miała by się
pogiąć.
No chyba że gną się tylko te które miały wadę fabryczną, a ja na taką
jeszcze nie trafiłem.
Raz mi tylko tarcza pękła, ale okazało się że była już 0.5mm cieńsza niż
limit serwisowy.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.16 20:53 sirapacz
- 29.11.16 00:33 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk