  • 1. Data: 2014-09-11 01:02:37
    Temat: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    Tak sobie myślę, że sygnalizacja świetlna (i nie tylko) na polskich
    przejazdach kolejowych jest rozwiązana w bardzo niebezpieczny sposób. W
    przypadku uszkodzenia, choćby braku prądu, nie ma żadnych symptomów żeby
    wnioskować, że coś działa nie tak. Jeśli świeci się czerwone, to stój, a
    jeśli nic się nie świeci to jedź albo... zepsute.

    W Czechach świeci się małe białe pulsujące, co oznacza "sygnalizacja
    ok". Czy nie czas wprowadzić to wreszcie i u nas?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2014-09-11 01:42:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze:

    > W Czechach świeci się małe białe pulsujące, co oznacza "sygnalizacja
    > ok". Czy nie czas wprowadzić to wreszcie i u nas?

    Podobno zaraz po wojnie było tak i u nas. Na poniemieckich
    sygnalizacjach w zachodniej Polsce. Ale potem w ramach jedynie słusznych
    oszczędności usunięto.

  • 3. Data: 2014-09-11 01:43:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    >
    > W Czechach świeci się małe białe pulsujące, co oznacza "sygnalizacja
    > ok". Czy nie czas wprowadzić to wreszcie i u nas?

    Pytanie na ile małe, białe, pulsujące gwarantuje że wszystko jest ok?
    Oczywiście szansa jest większa, bo wiemy że przynajmniej jest zasilanie,
    ale nie przeceniałbym tej wyższości.

    Pytanie też ile było w ostatnich latach wypadków spowodowanych awarią
    świateł na przejeździe, które takie coś by pomogło?

  • 4. Data: 2014-09-11 05:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Grzexs g...@g...pl ...

> [...]
    >
    > W Czechach świeci się małe białe pulsujące, co oznacza "sygnalizacja
    > ok". Czy nie czas wprowadzić to wreszcie i u nas?

    A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie
    jedzie? Przeważnie widac z daleka.

    Nie oczekujmy ze zawsze ktos nam powie, ze podana kawa jest gorąca... :)

  • 5. Data: 2014-09-11 06:55:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-11 05:59, Budzik wrote:

    > A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie
    > jedzie? Przeważnie widac z daleka.
    >
    > Nie oczekujmy ze zawsze ktos nam powie, ze podana kawa jest gorąca... :)

    No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie zwalniają,
    jak widzą białe migające.

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-09-11 06:58:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-11 01:43, Tomasz Pyra wrote:

    > Pytanie na ile małe, białe, pulsujące gwarantuje że wszystko jest ok?

    Myślę, że dążące do 100%. W końcu jak widzisz normalne zielone, to nie
    zastanawiasz się czy reszta ma czerwone, tylko jedziesz;)

    Shrek.

  • 7. Data: 2014-09-11 08:20:22
    Od: Bogdann <w...@g...com>

    > choćby braku prądu, nie ma żadnych symptomów żeby
    > wnioskować, że coś działa nie tak.

    Zakładając, że trakcja,rozjazdy,semafory jak i oprzyrządowanie przejazdu korzystają z
    tego samego źródła - jak nie ma prądu to i pociąg nie pojedzie w tamtym miejscu (no
    chyba że 'ciuchcia' spalinowa).

    Dodatkowo to oprócz sygnalizacji świetlnej ja spotkałem się dodatkowo albo ze
    szlabanem, albo sygnałem dźwiękowym.

    pzdr
    Bogdan

  • 8. Data: 2014-09-11 08:24:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-11 08:20, Bogdann wrote:

    > Zakładając, że trakcja,rozjazdy,semafory jak i oprzyrządowanie przejazdu korzystają
    z tego samego źródła

    Nie korzystają. Trakcja to osobna bajka.

    Shrek.

  • 9. Data: 2014-09-11 10:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie
    > zwalniają, jak widzą białe migające.

    Ja nie mowie, ze rozwiazanie ze swiatłem jest złe.

  • 10. Data: 2014-09-11 11:32:03
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <g...@g...pl> pisze:

    > Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to jedź
    > albo... zepsute.

    Bo na takich przejazdach światło to tylko dodatek. Gorzej, że na
    przejazdach strzeżonych zezwolenie na przejazd pociągu nie jest
    uzależnione od zamknięcia rogatek - jeżeli dróżnik przyjął polecenie
    zamknięcia ale ich nie zamknął (bo się potknął i złamał nogę, bo miał
    zawał, bo był pijany, bo zapomniał, bo został porwany, bo szlaban się
    zepsuł, bo samochód stanął na torach,...) to maszynista nic o tym nie wie.

    --
    SW3
    ----