eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIdiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 11. Data: 2014-09-11 12:19:42
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lura0p$sbu$...@n...news.atman.pl...
    On 2014-09-11 05:59, Budzik wrote:
    >> A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy
    >> nic nie
    >> jedzie? Przeważnie widac z daleka.
    >> Nie oczekujmy ze zawsze ktos nam powie, ze podana kawa jest
    >> gorąca... :)

    >No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie
    >zwalniają, jak widzą białe migające.

    Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno
    niebieskie, a moze na odwrot.
    I niebieskie daje droge, a jak sie nic nie swieci to trzeba uwazac.

    Budzik ma poniekad racje - pociag na przejezdzie ma pierwszenstwo,
    nawet jak szlabany sa podniesione.
    Trzeba zwolnic, popatrzec, moze zatrzymac ... tylko nikt tak nie robi,
    widac na kursie nie ucza.

    J.


  • 12. Data: 2014-09-11 12:40:23
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości
    W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <g...@g...pl> pisze:
    >> Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to
    >> jedź albo... zepsute.

    >Bo na takich przejazdach światło to tylko dodatek. Gorzej, że na
    >przejazdach strzeżonych zezwolenie na przejazd pociągu nie jest
    >uzależnione od zamknięcia rogatek - jeżeli dróżnik przyjął polecenie
    >zamknięcia ale ich nie zamknął (bo się potknął i złamał nogę, bo miał
    >zawał, bo był pijany, bo zapomniał, bo został porwany, bo szlaban się
    >zepsuł, bo samochód stanął na torach,...) to maszynista nic o tym nie
    >wie.

    Tak jest, te procedury kolejowe jakies dziwne.
    Po otrzymaniu telefonu ze pociag jedzie droznik ma ... wpisac do
    ksiazki informacje.

    No ale droznikow coraz mniej, teraz automatyka ... i wypadkow bedzie
    wiecej, jak automatyka zawiedzie :-)

    J.


  • 13. Data: 2014-09-11 12:59:59
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-11 o 11:32, SW3 pisze:
    > W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <g...@g...pl> pisze:
    >
    >> Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to jedź
    >> albo... zepsute.
    >
    > Bo na takich przejazdach światło to tylko dodatek.

    Problemem są setki pięknie oznakowanych przejazdów kolejowych, na
    których nie było pociągu od 30-40 lat. Albo są to pozostałości
    wąskotorówek, albo trasa dostarczania węgla do fabryki, której już od 30
    lat nie ma. Nierzadko zaraz koło drogi na torach stoi jakiś budynek albo
    jest zamknięta na głucho brama. Ba, czasami szyny są tylko w jezdni, a
    po bokach już ich dawno nie ma.

    Jak nie ma szlabanu lub świateł, to wielu kierowców sądzi, że dany
    przejazd nie jest używany i co gorsza w 90% przypadków mają rację, co
    ich tylko upewnia co do słuszności niezwalniania/niezatrzymania.

    Pozdrawiam


  • 14. Data: 2014-09-11 13:31:43
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-11 12:19, J.F. wrote:

    > Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno niebieskie,
    > a moze na odwrot.
    > I niebieskie daje droge, a jak sie nic nie swieci to trzeba uwazac.
    >
    > Budzik ma poniekad racje - pociag na przejezdzie ma pierwszenstwo, nawet
    > jak szlabany sa podniesione.
    > Trzeba zwolnic, popatrzec, moze zatrzymac ... tylko nikt tak nie robi,
    > widac na kursie nie ucza.

    Uczą, uczą. Do tego stopnia, że mnie strąbili w niemcowie, jak się
    zatrzymałem przed przejazdem z migającym białym, coby sprawdzic;)

    Shrek.


  • 15. Data: 2014-09-11 13:35:57
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: tá´Ź

    Tomasz Pyra wrote:

    > Pytanie na ile małe, białe, pulsujące gwarantuje że wszystko jest ok?
    > Oczywiście szansa jest większa, bo wiemy że przynajmniej jest zasilanie,
    > ale nie przeceniałbym tej wyższości.

    Myślę, że pomogłoby bardzo, bo tak kierowca otrzymuje fałszywy komunikat.
    To trochę tak, jakby na przejeździe były szlabany i -- jak są zamknięte,
    to nie można jechać, a jak są otwarte, to nie wiadomo. Bardzo często
    zdarzają się wypadki, gdy dróżnik zapomni opuścić szlabanów, bo nie każdy
    w takiej sytuacji patrzy na tory.

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 16. Data: 2014-09-11 13:37:18
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: tá´Ź

    Budzik wrote:

    > A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic
    > nie jedzie? Przeważnie widac z daleka.

    A może na zielonym świetle też się zatrzymać i sprawdzić, czy na pewno
    działało i Ci z boku nie jadą?

    Wiadomo, że spojrzeć zawsze warto, także na strzezonym przejeździe i
    zielonym świetle, ale to nie to samo, co zatrzymanie się przed przejazdem
    niestrzeżonym i dokładne sprawdzenie i nie zawsze musi wystarczyć.

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 17. Data: 2014-09-11 17:43:24
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze:
    > Tak sobie myślę, że sygnalizacja świetlna (i nie tylko) na polskich
    > przejazdach kolejowych jest rozwiązana w bardzo niebezpieczny sposób.

    Nie jest to tak do końca niebezpieczny system. Maszynista zbliżając się
    do przejazdu kolejowego z samoczynną sygnalizacją dostaje sygnał na
    specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. Jeśli sygnalizacja
    jest uszkodzona musi zachować szczególną ostrożność i zwolnić do 20km/h.

    Na samym dole:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_ostrzegawcza


  • 18. Data: 2014-09-11 18:00:31
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.09.2014 o 17:43 spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> pisze:

    > Maszynista zbliżając się do przejazdu kolejowego z samoczynną
    > sygnalizacją dostaje sygnał na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna
    > czy nie. Jeśli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachować szczególną
    > ostrożność i zwolnić do 20km/h.

    Nie dotyczy to przypadkiem tylko przejazdów z zaporami?

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat


  • 19. Data: 2014-09-11 18:29:19
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Maszynista musi też trąbić, nawet w środku nocy, przed każdym przejazdem
    niezależnie czy jest sprawny czy niesprawny.
    Doprowadza to gości okolicznych domów do szału, choć sami mieszkańcy już
    tego z przyzwyczajenia nie słyszą.
    Jak widać nie słyszą także kierowcy.
    Więc po co taki przepis kolejowy istnieje?


  • 20. Data: 2014-09-11 18:44:18
    Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-11 17:43, spider wrote:

    > Na samym dole:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_ostrzegawcza

    Z tym, że TOPy to tylko na nowszych liniach są chyba.

    Shrek.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: