-
11. Data: 2014-09-11 12:19:42
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lura0p$sbu$...@n...news.atman.pl...
On 2014-09-11 05:59, Budzik wrote:
>> A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy
>> nic nie
>> jedzie? Przeważnie widac z daleka.
>> Nie oczekujmy ze zawsze ktos nam powie, ze podana kawa jest
>> gorąca... :)
>No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie
>zwalniają, jak widzą białe migające.
Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno
niebieskie, a moze na odwrot.
I niebieskie daje droge, a jak sie nic nie swieci to trzeba uwazac.
Budzik ma poniekad racje - pociag na przejezdzie ma pierwszenstwo,
nawet jak szlabany sa podniesione.
Trzeba zwolnic, popatrzec, moze zatrzymac ... tylko nikt tak nie robi,
widac na kursie nie ucza.
J.
-
12. Data: 2014-09-11 12:40:23
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości
W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <g...@g...pl> pisze:
>> Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to
>> jedź albo... zepsute.
>Bo na takich przejazdach światło to tylko dodatek. Gorzej, że na
>przejazdach strzeżonych zezwolenie na przejazd pociągu nie jest
>uzależnione od zamknięcia rogatek - jeżeli dróżnik przyjął polecenie
>zamknięcia ale ich nie zamknął (bo się potknął i złamał nogę, bo miał
>zawał, bo był pijany, bo zapomniał, bo został porwany, bo szlaban się
>zepsuł, bo samochód stanął na torach,...) to maszynista nic o tym nie
>wie.
Tak jest, te procedury kolejowe jakies dziwne.
Po otrzymaniu telefonu ze pociag jedzie droznik ma ... wpisac do
ksiazki informacje.
No ale droznikow coraz mniej, teraz automatyka ... i wypadkow bedzie
wiecej, jak automatyka zawiedzie :-)
J.
-
13. Data: 2014-09-11 12:59:59
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: Miroo <m...@R...o2.pl>
W dniu 2014-09-11 o 11:32, SW3 pisze:
> W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <g...@g...pl> pisze:
>
>> Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to jedź
>> albo... zepsute.
>
> Bo na takich przejazdach światło to tylko dodatek.
Problemem są setki pięknie oznakowanych przejazdów kolejowych, na
których nie było pociągu od 30-40 lat. Albo są to pozostałości
wąskotorówek, albo trasa dostarczania węgla do fabryki, której już od 30
lat nie ma. Nierzadko zaraz koło drogi na torach stoi jakiś budynek albo
jest zamknięta na głucho brama. Ba, czasami szyny są tylko w jezdni, a
po bokach już ich dawno nie ma.
Jak nie ma szlabanu lub świateł, to wielu kierowców sądzi, że dany
przejazd nie jest używany i co gorsza w 90% przypadków mają rację, co
ich tylko upewnia co do słuszności niezwalniania/niezatrzymania.
Pozdrawiam
-
14. Data: 2014-09-11 13:31:43
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-11 12:19, J.F. wrote:
> Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno niebieskie,
> a moze na odwrot.
> I niebieskie daje droge, a jak sie nic nie swieci to trzeba uwazac.
>
> Budzik ma poniekad racje - pociag na przejezdzie ma pierwszenstwo, nawet
> jak szlabany sa podniesione.
> Trzeba zwolnic, popatrzec, moze zatrzymac ... tylko nikt tak nie robi,
> widac na kursie nie ucza.
Uczą, uczą. Do tego stopnia, że mnie strąbili w niemcowie, jak się
zatrzymałem przed przejazdem z migającym białym, coby sprawdzic;)
Shrek.
-
15. Data: 2014-09-11 13:35:57
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: tá´Ź
Tomasz Pyra wrote:
> Pytanie na ile małe, białe, pulsujące gwarantuje że wszystko jest ok?
> Oczywiście szansa jest większa, bo wiemy że przynajmniej jest zasilanie,
> ale nie przeceniałbym tej wyższości.
Myślę, że pomogłoby bardzo, bo tak kierowca otrzymuje fałszywy komunikat.
To trochę tak, jakby na przejeździe były szlabany i -- jak są zamknięte,
to nie można jechać, a jak są otwarte, to nie wiadomo. Bardzo często
zdarzają się wypadki, gdy dróżnik zapomni opuścić szlabanów, bo nie każdy
w takiej sytuacji patrzy na tory.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
16. Data: 2014-09-11 13:37:18
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: tá´Ź
Budzik wrote:
> A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic
> nie jedzie? Przeważnie widac z daleka.
A może na zielonym świetle też się zatrzymać i sprawdzić, czy na pewno
działało i Ci z boku nie jadą?
Wiadomo, że spojrzeć zawsze warto, także na strzezonym przejeździe i
zielonym świetle, ale to nie to samo, co zatrzymanie się przed przejazdem
niestrzeżonym i dokładne sprawdzenie i nie zawsze musi wystarczyć.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
17. Data: 2014-09-11 17:43:24
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>
W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze:
> Tak sobie myślę, że sygnalizacja świetlna (i nie tylko) na polskich
> przejazdach kolejowych jest rozwiązana w bardzo niebezpieczny sposób.
Nie jest to tak do końca niebezpieczny system. Maszynista zbliżając się
do przejazdu kolejowego z samoczynną sygnalizacją dostaje sygnał na
specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. Jeśli sygnalizacja
jest uszkodzona musi zachować szczególną ostrożność i zwolnić do 20km/h.
Na samym dole:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_ostrzegawcza
-
18. Data: 2014-09-11 18:00:31
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 11.09.2014 o 17:43 spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> pisze:
> Maszynista zbliżając się do przejazdu kolejowego z samoczynną
> sygnalizacją dostaje sygnał na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna
> czy nie. Jeśli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachować szczególną
> ostrożność i zwolnić do 20km/h.
Nie dotyczy to przypadkiem tylko przejazdów z zaporami?
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
19. Data: 2014-09-11 18:29:19
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: t-1 <t...@t...pl>
Maszynista musi też trąbić, nawet w środku nocy, przed każdym przejazdem
niezależnie czy jest sprawny czy niesprawny.
Doprowadza to gości okolicznych domów do szału, choć sami mieszkańcy już
tego z przyzwyczajenia nie słyszą.
Jak widać nie słyszą także kierowcy.
Więc po co taki przepis kolejowy istnieje?
-
20. Data: 2014-09-11 18:44:18
Temat: Re: Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-11 17:43, spider wrote:
> Na samym dole:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_ostrzegawcza
Z tym, że TOPy to tylko na nowszych liniach są chyba.
Shrek.