  • 71. Data: 2010-09-13 15:58:57
    Temat: Re: HaDeeRy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" i6lffn$fjr$...@i...gazeta.pl

    > Nie no - przepraszam. Faktycznie nie jesteś trollem. Ty po prostu nie rozumiesz w
    ogóle o czym mówimy :(

    Rozumiem bardzo dobrze. Twoim zdaniem real jest pojemniejszą reprezentacją
    niż integer. :) Dłuższa rozmowa eliminuje możliwość istnienia pomyłki niemal
    do zera. Wcześniejsze rozmowy (czytania?) z limiesem dawały wiele do myślenia,
    ale nie rozwiewały wątpliwości. A teraz jest dla mnie jasne, że i Ty, i on nie
    macie pojęcia o tym, o czym piszecie, albo -- o tym, co przepisujecie bez
    zrozumienia. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 72. Data: 2010-09-13 16:19:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Mateusz Ludwin" i6lffn$fjr$...@i...gazeta.pl

    > Rozumiem bardzo dobrze. Twoim zdaniem real jest pojemniejszą reprezentacją
    > niż integer. :)

    Nie jest pojemniejszą.

    EOT, nie zmuszaj mnie do użycia okresleń uważanych za wulgarne.

  • 73. Data: 2010-09-13 16:25:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "limies" d...@k...goo
    glegroups.com

    : Co do formatów, jesesmy zmuszeni na kompromis pomiedzy dokladnoscia
    : danych, objetoscia jaka zajmuja i mozliwosciami obliczeniowymi. W
    : latach 80-tych potrzebne byly super komputery by poradzic sobie z hdr-
    : ami w formacie (32bit/kanal)

    I kolejny raz sam sobie zaprzeczasz, bo jednak nie tylko ważne jest, że
    to aż 32 bity (czyli de facto dwa razy więcej informacji do obrobienia)
    ale też ważna jest wielkość obrazka wyrażona liczbą pikseli.

    Ponadto -- czy uważasz, że jeśli obróbka fotki 8bit (używając tu notacji
    Twojej lub Mateusza Ludwina) zajmuje n sekund, to 16bit zajmuje n^2 zaś
    32bit zajmie n^4 sekund? :) Tak nie jest, choć i nie jest to zależność
    liniowa typu n, 2n i 4n. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 74. Data: 2010-09-13 16:49:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" i6lius$rla$...@i...gazeta.pl

    integer. :)

    > Nie jest pojemniejszą.

    Nie jest, ale wcześniej uważałeś, że jest. :)

    > EOT, nie zmuszaj mnie do użycia okresleń uważanych za wulgarne.

    Nie zmądrzejesz dlatego, że nazwiesz mnie (lub kogoś
    innego) trollem lub użyjesz podobnego epitetu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 75. Data: 2010-09-13 17:00:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "limies" d...@k...goo
    glegroups.com

    : danych, objetoscia jaka zajmuja i mozliwosciami obliczeniowymi. W
    : latach 80-tych potrzebne byly super komputery by poradzic sobie z hdr-
    : ami w formacie (32bit/kanal)

    Nie wiem, czy wiesz, ale 386 to właśnie lata osiemdziesiąte -- połowa tych lat. :)
    Wtedy to zaistniały procesory 80386, czyli 32bitowe z zegarkami 20 megahercowymi :)
    i stosownie dużą przestrzenią adresową. :) Później już takich rewolucji nie było. :)
    Kolejne procesory domowych komputerów nie były aż tak rewolucyjne w tym zakresie. :)

    Problem obliczeń nie leżał w 32 bitach na subpikselu, ale samej liczbie pikseli.
    Małe zdjęcie obrobisz na tamtym komputerze bez trudu w 32 bitach na subpikselu. :)
    (o ile bez trudu obrobisz w 16 bitach zdjęcie o takiej samej liczbie pikseli)

    Wtedy RAMki liczone były pojedynczymi megabajtami.
    Dziś gigabajt RAMek to bardzo mało :) (za mało!!) na obróbkę przeciętnej
    wielkości (kilkanaście megapikseli) fotki z 16 bitami na subpikselu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 76. Data: 2010-09-13 18:54:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 13 Sep 2010 06:21:23 -0700 (PDT), limies
    <l...@g...com> wrote:

    >Generalnie operatory lokalne nasladuja algorytmy ludzkiego widzenia.
    [..]
    >To od ich uzycia zalezy czy z hdra (PRAWDZIWEGO!) za pomoca mapowania
    >tonów uzyskamy wynik realistycny, czy impresjonistyczny.

    I teraz czekam na taką możliwość oglądania, aby te operatory lokalne
    były aplikowane tylko w obszary które w tej chwili oglądamy (właściwie
    skupiamy się na nich). Mniej więcej to opisuję w pierwszym poscie.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 77. Data: 2010-09-13 19:11:42
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    > Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    [...]
    > Wróc jak wymyślisz w jaki sposób na stałoprzecinkowym integerze 16bit
    > zapisać dane o szerokości 20EV.

    Nie żebym się znał... (więc proszę mi nie odpowiadać żargonem ;-) ,
    ale myślę że jest to tylko kwestia zmiany konwencji - zamiast traktować
    pakiet jako "czysty" zapis wartości można przyjąć, że część zakresu jest
    traktowana specjalnie - na rozszerzenie zakresu kosztem "rozdzielczości".
    Ale to i tak pewnie tylko sztuka dla sztuki.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 78. Data: 2010-09-13 19:51:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mariusz [mr.]:

> [...]
    > traktowana specjalnie - na rozszerzenie zakresu kosztem "rozdzielczości".
    > Ale to i tak pewnie tylko sztuka dla sztuki.

    To nie jest sztuka dla sztuki, tylko tak właśnie działa zapis
    zmiennoprzecinkowy. Część bitów koduje wykładnik przy potędze 2, przez którą
    mnożona jest pozostała część. W ten sposób rozrzuca się liczby
    nierównomiernie i umożliwia obsłużenie dużo szerszego zakresu, choć samych
    wartości jest tyle samo lub mniej. Ale jako że dla oka różnica między 65000
    i 65001 jest kompletnie żadna, to warto część z tych liczb przesunąć poniżej
    jedynki i obsłużyć ułamki. Ot i cała filozofia. Nagle z 16EV robi się prawie
    30EV przy tym samym rozmiarze pliku.

    Szkoda że "Eneuel Leszek Ciszewski" mentalnie zablokował się na liczbie
    dostępnych wartości i kompletnie zignorował wszystkie posty w których
    pisaliśmy o zakresie, a nie rozdzielczości. Ale tak to już jest z trollami.

  • 79. Data: 2010-09-13 19:57:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Grzegorz Krukowski:

    > I teraz czekam na taką możliwość oglądania, aby te operatory lokalne
    > były aplikowane tylko w obszary które w tej chwili oglądamy (właściwie
    > skupiamy się na nich). Mniej więcej to opisuję w pierwszym poscie.

    Operator lokalny działa właśnie tak, że bierze pod uwagę tylko niewielkie
    skupiska pikseli. Dlatego zdjęcie z photomatiksa wygląda jak wygląda.

    Ale Tobie raczej chodzi o to, żeby zastosować operator globalny o
    zmieniających się parametrach, dostosowywanych do aktualnie oglądanego
    obszaru. Tak właśnie działa to co wkleiłem.

    Ściągnij to: http://www.mpi-inf.mpg.de/resources/tmo/logmap/HDRVi
    ewer.tar.gz

    I włącz wszystkie trzy checkboksy, a potem klikaj na obrazie.

  • 80. Data: 2010-09-13 21:39:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" i...@t...hamstera.pl

    > Szkoda że "Eneuel Leszek Ciszewski" mentalnie zablokował się na liczbie
    > dostępnych wartości i kompletnie zignorował wszystkie posty w których
    > pisaliśmy o zakresie, a nie rozdzielczości. Ale tak to już jest z trollami.

    Ja też nie piszę o rozdzielczości_fotki (mierzonej pikselami) ale
    o rozdzielczości_liczby. :) (czyli o możliwościach zapisu na 16 bitach)

    A ponieważ ,,ugryzłem'' temat z kilku stron, nie mam wątpliwości
    co do tego, że obaj Panowie (limies i Ty) raczkujecie po omacku. :)
    (zadałem Wam sporo pytań i uzyskałem na te pytani odpowiedzi)

    Trolem mnie nazwał Kawecki przy okazji wyjaśniania pojęcia MTBF
    i okazało się, że Kawecki o partycji NTFS i o dyskach ogólnie wie
    tylko tyle, ile mu wyobraźnia podsunie. :) Kawecki wkrótce po
    rozmowach ze mną przestał być specjalistą od dysków i od partycji
    dyskowych. :)

    Podobną nieznajomością rzeczy odznaczył się Niemirowski -- okazało się,
    że choć w jakiejś swojej pracy dyplomowej (lub podobnej do dyplomowej)
    opisywał partycję NTFS -- jej budowę i jej działanie, nie tylko nie miał
    o tej partycji pojęcia, ale nawet nie potrafił zrozumieć tego, co mu
    o niej klarował ktoś z jego znajomych. :) Wydaje się mi, że wiem, kim
    był ów znajomy Niemirowskiego i (jeśli nie mylę się) klarował mu prosto,
    bez zawiłości i w taki sposób, że trzeba by się nieźle namęczyć, aby nie
    zrozumieć tłumaczenia... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'