    From: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: HaDeeRy
    Date: Mon, 13 Sep 2010 21:51:57 +0200
    <i...@t...hamstera.pl> <i6e9g7$1l4$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@t...hamstera.pl> <i6h3kf$bn7$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@v...googlegroups.com>
    <i6jhm3$csa$3@inews.gazeta.pl> <i...@t...hamstera.pl>
    <i6jq4k$53s$1@inews.gazeta.pl> <i...@t...hamstera.pl>
    <i6js1o$99q$1@inews.gazeta.pl> <i...@t...hamstera.pl>
    <i6la61$qjq$1@inews.gazeta.pl> <i6la9r$qjl$1@inews.gazeta.pl>
    <i6lpfp$8vd$1@news.task.gda.pl>

    Rzecze Mariusz [mr.]:

    > Nie żebym się znał... (więc proszę mi nie odpowiadać żargonem ;-) ,
    > ale myślę że jest to tylko kwestia zmiany konwencji - zamiast traktować
    > pakiet jako "czysty" zapis wartości można przyjąć, że część zakresu jest
    > traktowana specjalnie - na rozszerzenie zakresu kosztem "rozdzielczości".
    > Ale to i tak pewnie tylko sztuka dla sztuki.

    To nie jest sztuka dla sztuki, tylko tak właśnie działa zapis
    zmiennoprzecinkowy. Część bitów koduje wykładnik przy potędze 2, przez którą
    mnożona jest pozostała część. W ten sposób rozrzuca się liczby
    nierównomiernie i umożliwia obsłużenie dużo szerszego zakresu, choć samych
    wartości jest tyle samo lub mniej. Ale jako że dla oka różnica między 65000
    i 65001 jest kompletnie żadna, to warto część z tych liczb przesunąć poniżej
    jedynki i obsłużyć ułamki. Ot i cała filozofia. Nagle z 16EV robi się prawie
    30EV przy tym samym rozmiarze pliku.

    Szkoda że "Eneuel Leszek Ciszewski" mentalnie zablokował się na liczbie
    dostępnych wartości i kompletnie zignorował wszystkie posty w których
    pisaliśmy o zakresie, a nie rozdzielczości. Ale tak to już jest z trollami.