    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: HaDeeRy
    Date: Thu, 09 Sep 2010 12:37:44 +0200

    Właśnie czytam kolejną nawalankę HDR vs reszta świata. I tak do głowy
    przyszedł mi pewien pomysł. Osobiście HDR odbieram jako coś
    sztucznego. Mogę to zaakceptować przy fotografi we wnętrzach, gdy
    istotne jest pokazaanie szczegółów (np. zabytkowy kościół), za to nie
    trawię tego w widoczkach (vide niektóre panoramy limesa). Tyle tylko
    że nie warto wylewać dziecka z kąpielą, gdyż to co razi w planie
    ogólnym, może być OK przy dużym zbliżeniu. Przecież jak oglądamy
    panoramę jako całość to nie widzimy wszystkich szczegółów w cieniu,
    tak jak to jest w HDR, za to jak skupiamy się na pewnym szczególe, to
    nasz zmysł wzroku dostosowuje się do otoczenia robiąc coś a'la HDR.
    Może więc prezentacja HDRa, powinna być robiona w ten sposób - w
    planie ogólnym HDRa brak, za to wybierając do wyświetlenia fragment
    zdjęcia jego efekty (tj. HDRowania) stosowane są z coraz większym
    nasileniem. A może coś takiego już jest?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish