    From: Tomasz Worek <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: HOLDER COKIN - prosba o porade - montaz
    Date: Sun, 20 Mar 2011 11:51:12 -0700 (PDT)

    On 20 Mar, 19:37, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > Aby my si dobrze rozumieli - rozwa am sytuacj , gdy kto ma ju zwyk y
    > filtr polaryzacyjny a teraz chce dokupi holder Cokina.

    > Ano w a nie - co za co - taniej ale upierdliwie.
    > A je li kto planuje dopiero dokupi i Cokina i filtr polaryzacyjny do
    > u ywania z Cokinem - to nie ma w tpliwo ci - powinien kupi filtr
    > polaryzacyjny dedykowany do Cokina.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    Ja gdy chciałem uzyć filtru Cokina i CPL (zwykły okrągły nakręcany na
    obiektyw) równocześnie, to ustawiałem najpierw CPL, a później filtr
    Cokina (szara połówka) przytrzymywałem ręką przed obiektywem. Zaleta
    jest szybkość tej metody, wadą ryzyko porysowania filtru Cokina o
    obiektyw lub ramkę filtra CPL.

    Nakręcanie holdera na filtr cpl to IMHO szaleństwo, które miałoby sens
    gdyby doba miała 3645363 a nie 24 godziny ;)

    Pozdrawiam, Tomasz