  • 31. Data: 2010-02-05 14:03:20
    Temat: Re: Gratisowe usługi foto - zapraszam
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    Hej

    > Ja, przed wielu laty, gdy robiłem fotki za pieniądze, miałem z księdzem
    > tylko
    > jeden zgrzyt -- finansowy. Ksiądz ów nie mógł pojąć tego, że ja chcę
    > otrzymać
    > pieniądze w zamian za zdjęcia, które robiłem w czasie chrztu nieznanym mi
    > ludziom. Wg niego powinienem żyć jak roślina, :) asymilować CO2, podczas
    > gdy on za chrzest powinien otrzymać pieniądze, aby móc żyć. :) Zgrzyt się
    > zakończył tak, że podałem swoje dane chrzestnym poza kościołem. :)

    Czy dobrze rozumiem że robiłeś zdjęcia w czasie chrztu bez
    wcześniejszego pytania o zgodę osób fotografowanych???
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 32. Data: 2010-02-05 14:13:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kryhu" hkh8f8$7um$...@n...onet.pl

    > Czy dobrze rozumiem że robiłeś zdjęcia w czasie chrztu bez wcześniejszego pytania o
    zgodę osób fotografowanych???

    IMO nie musiałem prosić o zgodę kogoś, kto prosił (i to usilnie)
    mnie o to, abym mu robił fotki i obiecywał zapłatę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2010-02-05 16:21:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > IMO nie musiałem prosić o zgodę kogoś, kto prosił (i to usilnie)
    > mnie o to, abym mu robił fotki i obiecywał zapłatę.

    To może zamiast popisywać się ślinotokiem wyrażałbyś się nieco precyzyjniej
    ?
    Zamiast płodzić nikomu niepotrzebne i mocno bełkotliwe eseje wystarczy
    krócej i zwięźlej się wypowiadać.

    Ja też odniosłem podobne co Kryhu wrażenie ale niespecjalnie mnie to
    zdziwiło odkąd znam twoje bajkopisarskie ataki, w których tyle sensu co i
    zapewne prawdy.
    W przeciwieństwie do objętości i rozległości dygresji.

    adam

    ps.: Tak, wiem, analfabetyzm...

  • 34. Data: 2010-02-05 19:08:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4b6c4593$...@n...home.net.pl

    > To może zamiast popisywać się ślinotokiem wyrażałbyś się nieco precyzyjniej ?

    Rozmowa z Tobą to jak nurzanie się w szambie. :)

    > Zamiast płodzić nikomu niepotrzebne i mocno bełkotliwe eseje wystarczy
    > krócej i zwięźlej się wypowiadać.

    Ci, którzy znają język polski lepiej od ciebie, mówią, że piszę dobrze/poprawnie.

    > Ja też odniosłem podobne co Kryhu wrażenie ale niespecjalnie mnie to zdziwiło
    > odkąd znam twoje bajkopisarskie ataki, w których tyle sensu co i zapewne prawdy.
    > W przeciwieństwie do objętości i rozległości dygresji.

    Odnosicie te same wrażenia? Bo napraszacie się ludziom ze swymi zdjęciami
    czy raczej usługami. Ja nigdy nikogo nie namawiałem na swoje zdjęcia, nigdy
    nie wypraszałem pieniędzy (nigdy nie żebrałem) nigdy nie napraszałem się ze
    swymi usługami, a nawet nigdy nie brałem zaliczek, gdy zarabiałem jako fotograf. :)
    (czym budziłem zdumienie -- bo osoba zamawiająca mogła się wycofać wtedy, gdy
    już poniosłem jakieś koszty; uczciwie mówiłem, że koszt pstryknięcia, koszt
    papieru, koszt filmu itd. jest pomijalny w zestawieniu z moją ceną gotowego
    zdjęcia, więc nawet jakby mi 95% ludzi nie odebrało zamówionych zdjęć, byłbym
    jeszcze do przodu; bardzo rzadko próbowano obniżać moje ceny)

    Tamtego dnia znalazłem się w kościele z aparatem w czasie chrzcin, gdyż
    prosiła mnie o to moja siostra cioteczna (notabene ówczesna dziennikarka
    Kuriera Podlaskiego -- ciekawe, czy nie miała lepszych fotografów pod ręką?)
    abym pstryknął kilka fotek. Ludzie (których nie znałem) stojący obok prosili
    usilnie, więc zgodziłem się, choć zażądałem zapłaty -- wtedy stałem mocno na
    nogach, zarabiałem swoją pracą i wiedziałem o tym, że można nie brać pieniędzy
    w uzasadnionym wypadku, ale koniecznie trzeba zawsze żądać, aby nie rzucać pereł
    przed wieprze; bywało, że nieodebrane zdjęcia beznamiętnie rwałem na oczach
    zrozpaczonych niedoszłych klientów)

    Zakonnica ciągnęła mnie do klękania przy Głodziu :) ze trzy lata temu -- i wtedy
    też nikomu nie napraszałam się ze swymi zdjęciami. :) Był to ślub Karskiego, na
    którym byłem kierowcą kamerzysty. :) Pstrykałem potłuczonym obiektywem Tamrona. :)

    W ogóle, gdy mnie ktoś prosi o pstrykanie zdjęć, zauważam, iż domaganie się
    należności za niezamówione zdjęcia jest zabronionym czynem, dlatego muszę mieć
    wyraźne zlecenie, aby w razie czego nie popaść w konflikt z prawem. :) I dbam
    o to, aby nigdy od nikogo nie brać pieniędzy bez wyraźnej zgody płacącego. :)
    Od czasu do czasu proponowałem swoje usługi, ale też nigdy nie napraszałem się.
    (raz w gazecie -- kupiono i zapłacono co najmniej szczodrze, choć wg nich skąpo;
    wielokrotnie grupom ludzi -- na przykład na koloniach letnich czy podobnych;
    na studniówkach) Raczej to mnie proszono. :) (a ja z zadowoleniem pstrykałem,
    wywoływałem i kosiłem niezły szmal za to, co lubiłem)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2010-02-05 19:42:17
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkhqem$f3n$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > wtedy
    > W ogóle, gdy mnie ktoś prosi o pstrykanie zdjęć, zauważam, iż domaganie

    Dawno mnie tu nie było ale jak czytam to jestem pełen podziwu ilu
    tu znowu ciekawych ludków przywiało :))
    Panie Eneuel czy ty piszesz tu swój blog, dzielisz się wzruszeniami ,
    czy wspominasz swoje złote lata ???
    Co byś nie odpowiedział to i tak jest to na kiepskim poziomie.

    --
    abpc
    www.abpc.com.pl/foto

  • 36. Data: 2010-02-05 19:56:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "abpc" hkhsar$lqd$...@i...gazeta.pl

    > Dawno mnie tu nie było

    I stan taki może trwać nadal? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2010-02-05 19:58:38
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkht5f$ou1$...@i...gazeta.pl...

    > I stan taki może trwać nadal? :)

    Jeśli to pytanie to niech pozostanie retorycznym :)

    --
    abpc
    www.abpc.com.pl/foto

  • 38. Data: 2010-02-05 21:24:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Rozmowa z Tobą to jak nurzanie się w szambie. :)

    Nie znam się na tym ale ty za to robisz wrażenie człowieka, który wie co
    mówi. Tak jakbyś w niejednym się pławił.

    > Ci, którzy znają język polski lepiej od ciebie, mówią, że piszę
    > dobrze/poprawnie.

    Na odczepnego mówi się różne rzeczy.

    > Odnosicie te same wrażenia? Bo [...]

    Chyba nie myślisz, ze to przeczytałem ?
    Albo ktokolwiek inny ?

    adam

  • 39. Data: 2010-02-05 22:59:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "abpc" hkht9f$pdf$...@i...gazeta.pl

    > Jeśli to pytanie to niech pozostanie retorycznym :)

    Wiesz w ogóle, co to jest retoryka? :)

    (abpc to 'arcybiskup clown'?)

    Ja jestem kardynałem. ;)
    Można do Ciebie zwracać się ,,Wasza świątobliwość''? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2010-02-05 23:01:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4b6c8c81$...@n...home.net.pl

    > Nie znam się na tym ale ty za to robisz wrażenie człowieka, który wie co mówi. Tak
    jakbyś w niejednym się pławił.

    Wiem, co to dom bez kanalizacji. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'