  • 41. Data: 2012-08-31 15:23:26
    Temat: Re: Gorzkie fotozale
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > raczej za 8, skoro juz wliczales dojazd do klienta, tzn pracy moze i 3h,
    > ale 8h zajete.

    4*1h - dojazd + 4*0,5h sesje. Dodatkowe 4*0,5h to obróbka w domu - nie
    potrzebuję do tego wizażystki :-)

    > Ale dobre ? czy prosto studiach :-)

    Wystarczające aby upudrować faceta by się nie błyszczał jak psu jajca.
    Przecież to mają być zwykłe fotki nie trzeba tu makijażu jak do teatru.

    [ciach]

    > A PiS to myslisz ze co zamowil ?

    Nie wiem. W artykule oprócz sloganów jak to fotografom jest ciężko i ile
    czasu potrzeba na zrobienie kilku fotek nie pojawiają się praktycznie żadne
    konkrety. Jeśli to miałyby być grafiki a nie fotki to zależnie od stopnia
    ugraficenia jakiego klient oczekuje doliczyłbym odpowiednią kwotę. Moja
    stawka jest ta sama czy pracuję puszką i szkłem czy myszką i monitorem 20 zł
    dla mnie i drugie tyle na amortyzację sprzętu. Pierwsze wyliczenie podałem
    dla założenia 0,5h obróbki na jednego modela czyli przy 6 fotkach 5 minut na
    fotkę. Jak na zdjęcia robione w kontrolowanych warunkach (światło + tło) to
    jest aż nadto czasu by przygotować je do druku, bo odpada zabawa w światła i
    cienie, balans bieli czy kontrast. Pozostaje tylko dobranie krzywej tonalnej
    do cery delikwenta (raz na model) i zabawa w komputerową "kosmetyczkę".

    Wszelkie zabawy w zmianę koloru oczu czy kształtu ust wymagałyby ode mnie
    więcej czasu 5min / ujęcie, ale jak wspominałem wtedy ta sesja byłaby trochę
    droższa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2012-09-01 15:51:36
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > Nie poszły i nie pójdą prawdopodobnie już.
    > Statyw boom poszedł i dostałem bardzo pozytywny feedback ;-)

    Kurde, też kupiłem booma, ale feedbacka mi nie dali do kompletu :/ Można go
    osobno dokupić i ile kosztuje? :)))

    Przemek

  • 43. Data: 2012-09-01 15:54:18
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-09-01 15:51, Przemek Lipski pisze:
    > U?ytkownik "quent" <x...@x...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Kurde, te? kupi?em booma, ale feedbacka mi nie dali do kompletu :/ Mo?na go
    > osobno dokupi? i ile kosztuje? :)))

    Darmo dostałem. Miałem farta! ;-)
    Fajne uczucie

  • 44. Data: 2012-09-01 16:29:12
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-01, quent <q...@b...gmail.kom> wrote:
    > Darmo dostałem. Miałem farta! ;-)

    Przecież nie można niczego dostać darmo!

    MSPANC :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 45. Data: 2012-09-01 19:25:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-09-01 16:29, PK wrote:
    > Przecież nie można niczego dostać darmo!

    A to niby dlaczego?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 46. Data: 2012-09-02 10:54:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:

    > Kuźwa przecież napisałem jasno że to jest cena przy założeniu że
    > dojazd zajmuje godzinę, gdyby to miało być w Katowicach czy Warszawie
    > to bym założył 2h na dojazd na osobę i cena by odpowiednio wzrosła.
    > Choć myślę, że w rzeczywistości mając 120 osób do sfotografowania
    > którym prezes kazał i nie mogą się boczyć dałoby się tak ustawić
    > kolejność by maksymalnie skrócić odcinki pomiędzy adresami.
    >
    > Podałem cenę i podałem dla jakich założeń jest ta cena. Gdy założenia
    > się zmienią: np. marudny model z którym trzeba się trzy razy umawiać
    > na termin to i cena się zmieni.

    ale cenę musisz dać przed...

    nie licz że POLITYCY będą sie dopasowywać do głupiego pstrykacza.

    tak z 80% to będą nadęte dupki uważające cie za kawałek kupy i tak
    traktujący.

  • 47. Data: 2012-09-02 10:56:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Darmo dostałem. Miałem farta! ;-)
    > Fajne uczucie

    jak solidny fart to uczucie solidnej ulgi... tylko ten... :)

  • 48. Data: 2012-09-03 02:23:27
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > jak solidny fart to uczucie solidnej ulgi... tylko ten... :)

    Spoko, zapachy sie nie roznoszą przez newsy :)

  • 49. Data: 2012-09-10 12:02:38
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 21:32:18 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ojej, jak nas nikt nie docenia!
    > http://natemat.pl/29085,200-tys-zl-za-sesje-to-skand
    al-czy-fotograf-zyje-jak-paczek-w-masle-czy-moze-na-
    placy-minimalnej

    > Ale głupot w jednym miejscu... A tak przy okazji, żeby coś
    > konstruktywnego było - na ile wyceniacie 120 główek - zlecenie opisane w
    > artykule? Ja stawiam 5 tysięcy i zdaję sobie sprawę, że to drogo.
    > Przypuszczalnie znajdzie się ktoś, kto to zrobi za dwa - i zrobi to
    > dobrze. Pojawi się też ktoś z propozycją 500zł i odda jotpegi z puchy.

    Dyskusja dyskusją, ale czy ktoś te zdjęcia widział? ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz