  • 1. Data: 2014-05-03 12:00:11
    Temat: Google navi - narzędzie czy zabawka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Często korzystam z navi google w telefonie.

    Na początku wbijałem sobie punkty po nazwach a nie po adresie, przykładowo
    wbijałem
    Kino Multikino, zamiast Poznań Królowej Jadwigi.
    Ale kilkuktornie zdarzyło mi się, że pomimo tego, iż punkt został wybrany
    prawidłwo, mapa wywaliła mnie w pole.
    Potem zacząłem wpisywać dokładny adres.
    Az kiedyś wbiłem jakas mała wioskę + ulica i mapa wyprowadziła mnie 20km
    dalej bo uznała, że w tamtej wiosce nie ma takiej ulicy ale jest w
    miejscowosci 20km dalej ulica o takiej nazwie.
    Wiec teraz jadac do jakiejs miejscowości wbijam tylko nazwe miejscowości.

    No i wczoraj byłem w Miłosławiu (koło Wrześni) i wbiłem miejscowośc:
    Kołaczkowo...
    Wbijcie sobie i zobaczcie, prosze, po pierwsze jaka trase wybiera google
    ale co ważniejsze: gdzie kieruje, a gdzie faktycznie znajduje się ta
    miejscowosc...
    Zrobiłem 30km zamiast 14...

    Co jest z tymi googlami? To tylko zabawka a nie prawdziwe navi?

    Wyglada na to, ze trzeba jednak kupic tradycyjne navi z automapa chociaz co
    ciekawe w tamtym rejonie wrzesnia do konina po południowej czesci A2 GPSy
    coś głupieja bo kumpel korzystający z automapy mówi, ze ta kiedys tez
    przewiozła go 10km po lesie po jakis płytach i piasku pomimo tego, ze była
    inna, zdecydowanie lepsza droga dostepna.
    W ogóle w tamtych rejonach GPS w androidzie mi głupkuje. Dlaczego?

  • 2. Data: 2014-05-03 18:31:01
    Temat: Re: Google navi - narzędzie czy zabawka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-03 12:00, Budzik pisze:
> [...]
    > inna, zdecydowanie lepsza droga dostepna.
    > W ogóle w tamtych rejonach GPS w androidzie mi głupkuje. Dlaczego?

    AutoMapa z mapami 1402 pokazuje odległość 13 km od Miłosławia do
    Kołaczkowa dla trasy optymalnej. Dla trasy krótkiej 12 km, dla szybkiej
    - 15 km.

    Którą wersję Automapy ma Twój kumpel?
    Nie pamiętam o zgłoszeniach błędów w tamtych rejonach.
    A jeśli Twojego kumpla Automapa "przewiozła go 10km po lesie po jakis
    płytach i piasku pomimo tego, ze była inna, zdecydowanie lepsza droga
    dostepna" - to znaczy, że albo nie ma pojęcia o konfiguracji tejże, albo
    jej nie ustawił prawidłowo, albo miał jakąś bardzo starą wersję.
    Albo miał wersję kradzioną - ale to już bez komentarza :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2014-05-03 18:59:57
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > jej nie ustawił prawidłowo, albo miał jakąś bardzo starą wersję.
    > Albo miał wersję kradzioną - ale to już bez komentarza :(

    Wersja kradziona takie numery robi? Takie jest zabezpieczenie Automapy?

  • 4. Data: 2014-05-03 19:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > AutoMapa z mapami 1402 pokazuje odległość 13 km od Miłosławia do
    > Kołaczkowa dla trasy optymalnej. Dla trasy krótkiej 12 km, dla
    > szybkiej - 15 km.
    >
    > Którą wersję Automapy ma Twój kumpel?

    Nie wiem. Ale od Miłosławia to przewiozło mnie źle google a nie automapa
    kumpla.
    Jego automapa przewiozła gdzies źle w tamtych terenach ale nie wiem
    dokładnie gdzie.

    > Nie pamiętam o zgłoszeniach błędów w tamtych rejonach.

    A skąd masz pamietac? Jestes pracownikiem automapa?

    > A jeśli Twojego kumpla Automapa "przewiozła go 10km po lesie po jakis
    > płytach i piasku pomimo tego, ze była inna, zdecydowanie lepsza droga
    > dostepna" - to znaczy, że albo nie ma pojęcia o konfiguracji tejże,

    O jak grzecznie...
    O jakich konkretnych ustawieniach mówisz? Przy okazji sprawdze.

    > albo jej nie ustawił prawidłowo, albo miał jakąś bardzo starą wersję.

    Wersje na tyle nową zeby żadna z dróg w tamtym rejonie nie zmieniła swojego
    biegu...

    > Albo miał wersję kradzioną - ale to już bez komentarza :(

    A jednak przedstawiciel firmy - każdego traktujecie z góry jak złodzieja,
    jeżeli pisze, że cos mu nie zagrało z Waszym produktem?

  • 5. Data: 2014-05-03 19:41:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-03 19:00, Budzik pisze:
> [...]
    > dokładnie gdzie.

    > A skąd masz pamietac? Jestes pracownikiem automapa?

    Śledzę wpisy na pdaclub.pl
    Jeżdżę trochę po Polsce, więc dla mnie takie informacje są dla mnie istotne.

    > O jak grzecznie...
    > O jakich konkretnych ustawieniach mówisz? Przy okazji sprawdze.

    Pomijanie dróg:

    Menu -> Ustawienia -> Trasa -> od kategorii.

    Ale uwaga: "oficjalna" wysoka kategoria drogi nie oznacza, iż jest ona w
    rzeczywistości dobra. Jesienią zeszłego roku było trochę negatywnych
    przykładów na pdaclub.pl

    > Wersje na tyle nową zeby żadna z dróg w tamtym rejonie nie zmieniła swojego
    > biegu...

    To proponuję zgłosić poprawkę do supportu.

    > A jednak przedstawiciel firmy - każdego traktujecie z góry jak złodzieja,
    > jeżeli pisze, że cos mu nie zagrało z Waszym produktem?

    Nie jestem przedstawicielem. Czasami tylko instaluję czy konfiguruję u
    klientów - na co dzień zajmuję się czym innym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-05-03 19:52:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-03 18:59, hisjusz pisze:

    > Wersja kradziona takie numery robi? Takie jest zabezpieczenie Automapy?

    Oczywiście, że nie :)

    To powiedziałem tylko, aby sprawdzić przysłowie o stole i nożycach ;)

    A tan naprawdę to często widuję u klientów wersje crackowane ze starymi
    mapami - a więc brak aktualnych dróg, ich zmieniony przebieg lub już
    nieistniejące drogi - zwłaszcza w terenach, gdzie ostro symulują budowę
    autostrad.
    Drugi problem - często ktoś instaluje wersje przez kogoś przygotowane, z
    dziwnymi ustawieniami, jak np. brak blokad dróg gruntowych, a potem
    delikwent się dziwi, że go AM ciąga po krzaczorach.

    Bywa, że wersje crackowane na niektórych sprzętach mają problem z
    odczytem GPS, ale to rzadki przypadek.

    Jeszcze kolejny potencjalny problem: w wersjach skrakowanych brak
    dostępu do danych LiveDrive czy jak to tam się nazywa - stąd np. problem
    (w wersjach pirackich) z omijaniem nieistniejących korków. Tak było OIDP
    zwłaszcza w wersjach 6.11 i 6.12

    Ale głośno się nie przyznam, nawet na mongolskich torturach ;) że AM z
    tymi samymi danymi i tak samo skonfigurowana - powinna prowadzić tak
    samo, bez względu na to, czy jest piracka czy oficjalna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-05-03 23:54:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 May 2014 10:00:11 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Często korzystam z navi google w telefonie.

    A ja z yanosika :-)
    No i ze starej dobrej AM.

    > Na początku wbijałem sobie punkty po nazwach a nie po adresie, przykładowo
    > wbijałem Kino Multikino, zamiast Poznań Królowej Jadwigi.

    ryzykant ... ale czemu nie :-)

    > Az kiedyś wbiłem jakas mała wioskę + ulica i mapa wyprowadziła mnie 20km
    > dalej bo uznała, że w tamtej wiosce nie ma takiej ulicy ale jest w
    > miejscowosci 20km dalej ulica o takiej nazwie.

    Kazda mapa ma bledy ... ale google jakby sporo.

> [...]
    > Wbijcie sobie i zobaczcie, prosze, po pierwsze jaka trase wybiera google
    > ale co ważniejsze: gdzie kieruje, a gdzie faktycznie znajduje się ta

    Za pierwszym razem poszlo w miare dobrze ... ale teraz znajduje tylko
    kolo Szubina.

    > Zrobiłem 30km zamiast 14...

    > Co jest z tymi googlami? To tylko zabawka a nie prawdziwe navi?

    Za duzo "inteligencji" ... no i dla nich jestesmy krajem trzeciego
    swiata - czyli mapy sa niedokladne i przestarzale.

    > Wyglada na to, ze trzeba jednak kupic tradycyjne navi z automapa

    No i tak robie ... ale tez ma swoje odpaly.

    A potem cztery nawigacje gadaja naraz :-)

    > W ogóle w tamtych rejonach GPS w androidzie mi głupkuje. Dlaczego?

    Moze tylko zludzenie ... a moze cos jednak zakloca, to strasznie slaby
    sygnal. Ja ten rejon przejezdzam N-S - nie ma problemow.

    J.

  • 8. Data: 2014-05-04 00:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Pomijanie dróg:
    >
    > Menu -> Ustawienia -> Trasa -> od kategorii.

    Sprawdze ale nie sadze zeby tam było coś źle ustawione bo to był
    jednostkowy przypadek.

    > Ale uwaga: "oficjalna" wysoka kategoria drogi nie oznacza, iż jest ona
    > w rzeczywistości dobra. Jesienią zeszłego roku było trochę negatywnych
    > przykładów na pdaclub.pl

    Tez bym stawiał ze cos było źle w tym temacie.

    > To proponuję zgłosić poprawkę do supportu.

    Ale ja o automapiee słyszę generalnie dobre opinie.
    Ja zgłaszał nie bede bo nie jestem uzytkownikiem, osoba ktora mi to mówiła
    nie zgłosi bo jest niekomputerowa.

    A tak w ogóle to wątek załozyłem zeby zapytać o navi google...

  • 9. Data: 2014-05-04 00:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > dostępu do danych LiveDrive czy jak to tam się nazywa - stąd np. problem
    > (w wersjach pirackich) z omijaniem nieistniejących korków. Tak było OIDP

    A jak działa Live Drive w GPS? Skąd bierze dane (w sensie jak je
    technicznie ściaga?)

  • 10. Data: 2014-05-04 00:03:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 May 2014 19:52:36 +0200, Adam napisał(a):

    >Oczywiście, że nie :)
    >To powiedziałem tylko, aby sprawdzić przysłowie o stole i nożycach ;)

    A co bedzie placil, skoro zle dziala ?

> [...]
    > dostępu do danych LiveDrive czy jak to tam się nazywa - stąd np. problem
    > (w wersjach pirackich) z omijaniem nieistniejących korków. Tak było OIDP

    A kto ma navi z dostepem on-line do serwera, czy tam sciaga to
    regularnie?
    Inna sprawa ze coraz dziwniej AM dziala ...

    > Ale głośno się nie przyznam, nawet na mongolskich torturach ;) że AM z
    > tymi samymi danymi i tak samo skonfigurowana - powinna prowadzić tak
    > samo, bez względu na to, czy jest piracka czy oficjalna.

    Ja zauwazylem ze np prowadzi mnie trasa A, a ja jade inna.
    Drugi raz to samo, a trzeci ... prowadzi ta inna.
    No i nie wiem - uczy sie na podstawie jazd, czy godzina nieco inna i
    dane LiveDrive inne - bo samo LD z braku lacznosci na pewno nie
    dziala.

    J.