  • 11. Data: 2014-05-04 07:39:05
    Temat: Re: Google navi - narzędzie czy zabawka
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-04 00:00, Budzik pisze:

    > A jak działa Live Drive w GPS? Skąd bierze dane (w sensie jak je
    > technicznie ściaga?)

    Live Drive to jest ficzer Automapy i z jej serwera pobiera dane przez
    GSM albo Wifi.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 12. Data: 2014-05-04 08:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A ja z yanosika :-)
    > No i ze starej dobrej AM.

    A yanosik z jakich map korzysta?

    > ryzykant ... ale czemu nie :-)

    Skąd mogłem wiedzieć :)
    Jak zorientowałem sie że tak mozna wyszukiwać to stwierdziłem, że to jest
    niesamowicie wygodne narzędzie.
    Do czasu...

    > Kazda mapa ma bledy ... ale google jakby sporo.

    > Za pierwszym razem poszlo w miare dobrze ... ale teraz znajduje tylko
    > kolo Szubina.

    https://www.google.pl/maps/dir/Mi%C5%82os%C5%82aw/Ko
    %C5%82aczkowo/@52.24682
    62,17.4603614,11z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s
    0x4704e6f084b516c1:0xb1
    42a8ab2069c54!2m2!1d17.48955!2d52.20307!1m5!1m1!1s0x
    4704dcc71dd76551:0xe055
    218f8974de57!2m2!1d17.6948292!2d52.2495674

    Moze tu bedzie widac.
    Na południe od Wrzesni.
    Google prowadzi do punktu ktory od miejsowości Kołaczkowo (która to
    miejscowosc jest zaznaczona na mapie!) jest oddalony 8 km na pólnocny
    wschód.

  • 13. Data: 2014-05-04 08:59:10
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-03 12:00, Budzik pisze:
> [...]
    > miejscowosc...
    > Zrobiłem 30km zamiast 14...
    >
    > Co jest z tymi googlami? To tylko zabawka a nie prawdziwe navi?
    >
    > Wyglada na to, ze trzeba jednak kupic tradycyjne navi z automapa chociaz co
    > ciekawe w tamtym rejonie wrzesnia do konina po południowej czesci A2 GPSy
    > coś głupieja bo kumpel korzystający z automapy mówi, ze ta kiedys tez
    > przewiozła go 10km po lesie po jakis płytach i piasku pomimo tego, ze była
    > inna, zdecydowanie lepsza droga dostepna.
    > W ogóle w tamtych rejonach GPS w androidzie mi głupkuje. Dlaczego?

    Jasne że najlepsza jest nawigacja "tradycyjna" (niekoniecznie z Auto
    Mapą na pokładzie), ale zanim zdecydujesz sie na kupno takiego
    urządzenia, to wypróbuj w telefonie czy tablecie z Androidem - OsmAnd z
    Google Play, jednak nie pobieraj oferowanej w programie mapy OSM, a
    pobierz z netu superdokładną (jeżeli chodzi o drogi) mapę UMPpcPL.

  • 14. Data: 2014-05-04 08:59:49
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-04 08:00, Budzik pisze:

    > A yanosik z jakich map korzysta?

    UMPpcPL. Jednak nie wiedzieć dlaczego Yanosik tak rzadko aktualizuje je
    skoro one na serwerze UMP są aktualizowane codziennie i dostępne dla
    chętnych za darmo..

  • 15. Data: 2014-05-04 10:59:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 May 2014 06:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > A yanosik z jakich map korzysta?

    Nie wiem czy nie z UMP. Ale jego to do innych celow uzywa.

    > Skąd mogłem wiedzieć :)
    > Jak zorientowałem sie że tak mozna wyszukiwać to stwierdziłem, że to jest
    > niesamowicie wygodne narzędzie. Do czasu...

    Wiem, sam korzystam, wpisuje np nazwe lokalu i sam znajduje w miescie.
    Ryzyko jest ze co innego lub w innym miescie znajdzie - wiec to
    sprawdzam. Nie wiedzialem ze zle prowadzi.

> [...]
    2069c54!2m2!1d17.48955!2d52.20307!1m5!1m1!1s0x4704dc
    c71dd76551:0xe055218f8974de57!2m2!1d17.6948292!2d52.

    To wlasnie zobaczylem. A potem cos sie przestawilo i juz tylko inne
    Kolaczkowo znajdowal.

    Aaaa, widze - Kolaczkowo w Sokolnikach :-)
    Co on tam znalazl ... szczere pole ?
    Czy cos juz pobudowali w tym miejscu i ma "Kołaczkowo" w nazwie.
    np "gm. Kolaczkowo"

    Ta dluzsza trasa moze dziwic, ale przyda sie tirom - im nie po
    wszystkich drogach wolno. O ile oczywiscie do Sokolnikow chca :-)

    J.

  • 16. Data: 2014-05-04 11:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 May 2014 08:59:10 +0200, Trybun napisał(a):
> [...]
    > Google Play, jednak nie pobieraj oferowanej w programie mapy OSM, a
    > pobierz z netu superdokładną (jeżeli chodzi o drogi) mapę UMPpcPL.

    Zawiodl mnie wrednie - w Gdansku usiluje znalezc trase do Wroclawia
    ... liczy, blad, przechodzi na dlugie obliczenia, liczy, liczy,
    kilometry mijaja, dalej liczy ... cierpliwosc sie skonczyla, nie
    doliczyl sie.

    Zarzadzanie trasa prawie zadne, zaplanowanie trasy w hotelu bez gps
    chyba niemozliwe.

    No i summa summarum rozgladam sie za dedykowana navi z winCE i AM :-)

    J.

  • 19. Data: 2014-05-04 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Grejon g...@g...com ...

    > Live Drive to jest ficzer Automapy i z jej serwera pobiera dane przez
    > GSM albo Wifi.

    No to na pewno nie był powodem tamtej pomyłki, bo tamten GPS nie ma ani
    wifi ani GSM.

  • 18. Data: 2014-05-04 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

> [...]
    > Google Play, jednak nie pobieraj oferowanej w programie mapy OSM, a
    > pobierz z netu superdokładną (jeżeli chodzi o drogi) mapę UMPpcPL.

    Zobacze. Dziekuje.
    Ale rozumeim, ze to samo da mi uzywanie yanosika, bo on tez działa na
    UMPpcPL?
    Czy moze jednak nie bo yanosik aktualizuje mamy raz na jakis czas a OsmAnd
    bierze mapy online?

  • 17. Data: 2014-05-04 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wiem, sam korzystam, wpisuje np nazwe lokalu i sam znajduje w miescie.
    > Ryzyko jest ze co innego lub w innym miescie znajdzie - wiec to
    > sprawdzam. Nie wiedzialem ze zle prowadzi.

    Ja sie niestety bolesnie przekonałem.
    A jak miałbym za kazdym razem sprawdzac to juz wole po prostu adres
    wpisywac.

> [...]
    > Kolaczkowo znajdowal.
    >
    > Aaaa, widze - Kolaczkowo w Sokolnikach :-)

    Dokładnie tak...
    Na szczescie 500 metrów dalej w tych sokolnikach była tabliczka na
    Kołaczkowo, dopytałem jeszcze dla pewnosci w sklepie i pojechałem.
    Ale ładnych pare km w plecy. O czasie nie wspominając...

    > Czy cos juz pobudowali w tym miejscu i ma "Kołaczkowo" w nazwie.
    > np "gm. Kolaczkowo"

    Szczere pole. A co mogłoby sie tak nazywać - nie mam pojecia.
    Czy google weryfikuje takie bzdury? Moze gdzies mozna to zgłosić?

    > Ta dluzsza trasa moze dziwic, ale przyda sie tirom - im nie po
    > wszystkich drogach wolno. O ile oczywiscie do Sokolnikow chca :-)

    Tak, to jest tylko alternatywa.
    Najgorsze jest to ze prowadzi ewidentnie w złe miejsce.

  • 20. Data: 2014-05-04 13:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > chyba niemozliwe.
    >
    > No i summa summarum rozgladam sie za dedykowana navi z winCE i AM :-)

    Widzę ze w takim raize muszą wypróbować troche dłużej yanosika.