  • 41. Data: 2009-10-20 07:08:21
    Temat: Re: Glebia ostrosci a ogniskowa - mity i fakty
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >[...]
    >nie wg mnie a wg literatury fachowej
    >[...]

    Której to literatury fachowej też nie można darzyć bezkrytycznym zaufaniem -
    daleko nie szukając przykładem mogą być często spotykane w literaturze
    arbitralnie przyjmowane średnice dopuszczalnych krążków rozproszenia dla
    poszczególnych formatów filmów/matryc. Jeśli dla kogoś problem dokładnego
    wyznaczenia głębi ostrości jest ważny - powinien jednak poświęcić godzinę,
    posiedzieć nad wzorami dokładnymi i pzrybliżonymi (kalkulator DOF może tu
    pomóc - trzeba tylko sprawdzić, czy liczy w/g wzorów dokładnych) i samemu
    zorientować się, do jakiej odległości stosowanie wzoru uproszczonego
    powoduje błąd na tyle mały, że może go zaakceptować.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)