  • 41. Data: 2024-06-28 13:12:15
    Temat: Re: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 28.06.2024 o 11:51, J.F pisze:

    > Podobno w ambitnych konkurach, np Szopenowskim, stroją przed każdym
    > występem.

    Właśnie nie. Tam są fortepiany z najwyższych półek w tzw. stanie
    koncertowym. One bardzo dobrze trzymają strój. Raz nastrojony nie jest
    dotykany przez cały etap, żeby wszyscy uczestnicy mieli równe szanse.
    Umówmy się, tam w jury z reguły siedzą ludzie, którzy słyszą więcej ode
    mnie czy od Ciebie ;) Wyjątkiem jest jak coś się całkiem posypie, czyli
    np. struna pęknie. Też myślałem jak Ty, ale przy okazji ostatniego
    konkursu Szopenowskiego był wywiad ze stroicielem, w którym o tym
    wszystkim opowiadał.

    PD

  • 42. Data: 2024-06-28 13:25:07
    Od: PD <p...@g...pl>

    >>> A-C#-E
    >>> czy
    >>> C#-F-G#
    >>> D-F#-A

    > Tak wlasnie kiedys wyczytałem, i na tej podstawie wnioskuję.
    > Tzn na tym, ze ucho jest czułe na stosunki częstotliwości,
    > bo na dur/moll itp to się kompletnie nie znam, i nie bardzo rozumiem.
    > Jest 12 klawiszy na oktawe do dyspozycji, to co tu jakies dur/moll
    > robią :-)

    Coś na zasadzie że masz 52 karty, dur to brydż moll to pokerek ;)

    PD

  • 43. Data: 2024-06-28 14:13:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jun 2024 13:05:39 +0200, PD wrote:

    > Tutaj https://www.youtube.com/watch?v=LZzx9g8j-Tc masz utwór w tonacji
    > F-dur na pianinie nastrojonym w ten sposób, że właśnie tonacja F-Dur
    > jest całkowicie nie_temperowana. To jest przykład muzyczny autora
    > nagrania do jego artykułu
    > http://arspolonica.ocross.net/temperacja-kirnberger-
    3/

    > Warto artykuł przeczytać, ale żeby było jasne ja też nie słyszę
    > zajebistości tego brzmienia o którym pisze autor. Szkoda, że dla
    > porównania nie nagrał tego samego w systemie temperowanym, żeby można

    Wielka szkoda.
    A co to za utwór - może są inne nagrania.

    > było porównać. Tak przy okazji, ten gość to jest ten o którym wcześniej
    > pisałem, że stroił mi pianino.

    No cóż, inne częstotliwości, to mogą być słyszalne różnice.
    Nawet jesli ja nie słyszę, to lepszy fachowiec może słyszy.

    Tylko na mój gust, to przy róznych częstotliwosciach podstawowych,
    typu np 440 i 551 Hz, zdudnienia nie powstają, tzn nie są tak
    mocne/wyraźne.

    > Mój błąd, chciałem zobaczyć komat pitagorejski na jednym przelocie. A to
    > trzeba odłożyć 12 kwint, 7 oktaw i odpowiednio policzyć ;)

    > No bo f1+-f2 jest zawsze a tylko jak wychodzi małe to odbierasz to jako
    > zdudnienia.

    No właśnie. A 150 czy 151 Hz - nie na moje ucho :-)

    > Jeśli znowu czegoś nie pokręcę to grając kwintę/kwartę, różnicówki
    > trafiają w szereg harmoniczny dlatego to jest przyjemne dla ucha. Ale

    A to nie wiem - zauważ, ze te różnicowe, to iloczyn/modulacja
    amplitudy.
    Wątpie, aby na poziomie kilkudziesięciu Hz ucho to wychwyciło.

    > taka tercja wielka ma różnicówki na: 1/4 to akurat 2 oktawy niżej, czyli
    > współbrzmi, ale druga różnicówka to 9/4 i to raczej w nic sensownego nie
    > trafia stąd dysonans. Czyli reasumując nie ma różnicy pomiędzy 550 i 554
    > bo obydwa wprowadzają taką samą siarę ;)

    A propos - a modny ostatnio remix Sound of Silence
    https://youtu.be/tGs4UIpRaOA?t=34

    Jakąś taką wibracje słyszę ... jak oni to zrobili?

    Przy czym mam wrażenie, ze w radio to inaczej brzmi,
    i kiedys nawet na YT taką bardziej zblizoną wersję znalazłem.

    P.S. Czy to jakies nowe nagranie, czy remix tego:
    https://www.youtube.com/watch?v=u9Dg-g7t2l4

    o jeszcze jedna nowsza
    https://www.youtube.com/watch?v=rHUJdW68la4

    J.