  • 11. Data: 2009-05-17 04:32:15
    Temat: Re: GPS w aparatach
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    dominik wrote:
    > Ciiii... kolega woli ręcznie. Tak jak niektórzy wkładają te
    > staroświeckie klisze, sami wywołują i sami robią odbitki. Dla nich to ma
    > duszę!... A nie że się tak samo coś zrobi. Daj koledze się więc cieszyć
    > z tej niezależności :)

    Skoro już tak offtopicznie to ja też złapałem się na tym, że często
    używam aparatu w komórce do fotografowania różnych rzeczy, które chcę
    zapamiętać, lub powinienem zapisać. Czasem nawet jakieś kody
    potwierdzające, adresy, cenniki czy numery telefonów z ekranu komputera
    :P Wydaje się (choć często pozornie), że tak jest szybciej. Ekran GPS
    też 'cykałem' w różnych celach telefonem :)
    Niedługo zacznę twarze nowo poznanych osób ;)
    To trochę jak funkcja voice memo, tylko taka foto memo.

  • 12. Data: 2009-05-17 19:33:40
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Michał Smoczyk <m...@w...pl> zwrócił błąd:

    > Nie rozumiem, po co, czyżby twój odbiornik nie zapisywał tracków?
    > Przecież można zgrać track z odbiornika i skorelować na podstawie
    > czasów z fotografiami. Niezawodna metoda, nie trzeba fotografować
    > ekranu i automatycznie wpisuje to znaczniki GPS do EXIFu fotografii.
    > To nic nie kosztuje.

    Ja używam tej metody ale i tak fotografuję. Czas w aparacie się może
    rozjechać, można zmienić strefę czasową i zapomnieć go ustawić, taka
    fotka bardzo pomaga skalibrować i ustawić przesunięcie.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 13. Data: 2009-05-18 08:34:36
    Od: p...@g...com

    > jest taki buzer robiony przez hame , ktory nasuwa sie na sanki od
    > lampy blyskowej i przenosi wsporzedne GPS na zdjecie

    Tu przykład:
    http://www.gadgetreview.com/2007/03/gps-tagging-devi
    ce-for-any-camera-with-a-hot-shoe-hot-damn.html

  • 14. Data: 2009-05-18 11:24:35
    Od: j...@a...at

    On 15 Mai, 23:07, "adax" <a...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w
    wiadomościnews:eafccf17-3e6b-4c3a-8566-2383647eefa1@
    r36g2000vbr.googlegroups.com...

    > możesz coś więcej na ten temat, bo chciałbym to namierzyć w necie i poczytać

    tutaj znalazlem szybko

    http://www.amazon.de/s/?ie=UTF8&keywords=jobo+gps&ta
    g=hydraat-21&index=aps&hvadid=2723156785&ref=pd_sl_5
    ff9u6bf72_b

  • 15. Data: 2009-05-18 12:57:51
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    p...@g...com pisze:

    > Tu przykład:
    > http://www.gadgetreview.com/2007/03/gps-tagging-devi
    ce-for-any-camera-with-a-hot-shoe-hot-damn.html

    A co jeśli fotografuje się z zewnętrzną lampą błyskową... ? Rozumiem
    że wtedy nie można (nie ma gdzie) zamontować tego gadżeciku. Wydaje
    mi się że ceny ręcznych odbiorników GPS z niższej półki są
    porównywalne, a dają one o wiele więcej możliwości. Moim zdaniem bajer,

    --
    Michal

  • 16. Data: 2009-05-18 13:42:18
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    a czy wszystkie zapisują tracki z czasami ??

> [...]
    > klisze, sami wywołują i sami robią odbitki. Dla nich to ma duszę!... A nie
    > że się tak samo coś zrobi. Daj koledze się więc cieszyć z tej

    koniec końców i tak po sparowaniu zdjęć z pozycją dostajesz to co kolega na
    zdjęciu chyba że zerknięcie na współrzędne Tobie wystarcza

  • 17. Data: 2009-05-18 15:32:47
    Temat: Re: GPS w aparatach [OT]
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    TheGuru pisze:

    > Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > a czy wszystkie zapisują tracki z czasami ??

    Nie wiem, ręczne Garminy wszystkie, część od razu do GPX (np. etreX
    Vista HCx), dla pozostałych bez problemu można przerobić dane np. z
    GDB na GPX.

    > koniec końców i tak po sparowaniu zdjęć z pozycją dostajesz to co kolega na
    > zdjęciu chyba że zerknięcie na współrzędne Tobie wystarcza

    Nie wyjmuj z kontekstu, oczywiście że tak, ale chodziło o to że
    *znacznie* łatwiej jest korelować dane z GPX z fotografiami
    automatycznie niż ręcznie wpisywać współrzędne.

    --
    Michal

  • 18. Data: 2009-05-18 16:17:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Saiko Kila" 15cyudgrf7iiq$....@s...pl

    > Ja używam tej metody ale i tak fotografuję. Czas w aparacie się może
    > rozjechać, można zmienić strefę czasową i zapomnieć go ustawić, taka
    > fotka bardzo pomaga skalibrować i ustawić przesunięcie.

    Redundancja jest zawsze mile widziana. BTW -- jeśli brak nadmiarowej
    informacji, to redundancja jest zerowa czy równa jedynce? ;) (czyli
    inaczej: funkcja zwana redundancją to iloraz czegoś czy różnica
    pomiędzy czymś i czymś innym)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-05-18 22:22:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michał Smoczyk" gurm4d$hds$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    > mi się że ceny ręcznych odbiorników GPS z niższej półki są
    > porównywalne, a dają one o wiele więcej możliwości. Moim zdaniem bajer,

    Mikon chyba może sterować lampą bezprzewodowo.
    Canon też by mógł, skoro lampy się wzajemnie widzą bez przewodów.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2009-05-19 01:45:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Smoczyk pisze:

> [...]
    > mi się że ceny ręcznych odbiorników GPS z niższej półki są
    > porównywalne, a dają one o wiele więcej możliwości. Moim zdaniem bajer,

    A przecież wystarczyłoby, żeby w aparatach instalować Bluetooth... Jest
    tyle tanich odbiorników GPS z Bluetooth - ale oczywiście wtedy za mało
    by się na ludziach zarobiło ;-/