  • 1. Data: 2010-08-13 14:43:16
    Temat: GPS software
    Od: limies <l...@g...com>

    Niedawno zwróciłem się do szanownych forumowiczów o pomoc w zakupie
    urzadzenia GPS
    Ostatecznie zdecydowałem sie na zakup AMOD 3080 (wchodził w gre zakup
    GP-1 do Nikona D200)

    Chciałbym przedyskutowac z Wami sprawę istniejącego sofwere do obróbki
    danych z GPS.
    Softu tego typu jest sporo, jednak jak zauważyłem roznej jakości.
    Najlepiej by było by znaleźć coś co spełnia pewne minimalne wymagania:
    1. czyta przynajmniej dwa formaty
    a) GPX
    b) nmea (log)
    2. Obsługuje wiele platform (MAC, WIN, Linux)
    3. Geotguje zdjęcia różnych formatów (RAW, JPG ...)
    4. Eksportuje dane do kml, kmz

    Problem polega na tym, że nie ma idealnego oprogramowania i
    najczesciej musimy uzywać 2, 3 programów by miec pełnie szczescia.
    Marzeniem byłoby All-in-One.

    To co znalazłem w sieci przedstawiam poniżej.
    1. Geosetter http://www.geosetter.de/en (Tylko windows, ale podobno
    b.dobry)
    2. GPSEditor http://www.mmisoftware.co.uk/pages/photogpseditor.ht
    ml
    (MAC)
    3. Aperture 3 (MAC) http://www.apple.com/aperture/whats-new.html -
    b.dobry
    4. maperture pro (MAC freeware) http://www.ubermind.com/products/maperturepro.php
    5. GPSPhotoLinker (MAC) http://www.earlyinnovations.com/photolinker/
    6. JetPhoto (Win, MAC) wada tylko jpeg nie obsługuje raw
    7. GPSBabel (Win, MAC) niestety tylko konwerter

    Zgłaszajcie swoje propozycje najlepiej All-in-one, lub cos co ma
    ciekawa unikalna funkcję.

    Innym ciekawym zagadnieniem sa serwisy www wykorzystujące dane GPS.
    Oprócz picassy, fickra
    znalazłem nastepujace dwa godne uwagi serwisy (byc może Wam juz znane)

    1. locr www.locr.com
    2. everytrail.com

    Jesli znacie tego rodzaju portale, równiez chciałbym, żebyście sie
    nimi podzielili

    Pozdrawiam, li

  • 2. Data: 2010-08-14 10:25:01
    Temat: Re: GPS software
    Od: lady mutant <l...@m...org>

    limies pisze:
> [...]
    > 6. JetPhoto (Win, MAC) wada tylko jpeg nie obsługuje raw
    > 7. GPSBabel (Win, MAC) niestety tylko konwerter

    http://geotag.sourceforge.net

    który jest GUI-czapką do programów GPSBabel + Exiftool. Nb. Exiftool
    jest podstawą także w Geosetter...
    Czy jest dobry to ja nie wiem ale na pewno `obsługuje wiele platform'
    bo to aplikacja w Javie.

    > Marzeniem byłoby All-in-One.

    To za przeproszeniem marzenie Windziarza -- wszystko w jednym;
    Są różne narzędzia do różnych celów zawsze tak było jest i będzie. Taki
    fachman co używa tylko młotka nazywa się partacz...

    --lm

  • 3. Data: 2010-08-14 12:47:02
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał lady mutant na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > To za przeproszeniem marzenie Windziarza -- wszystko w jednym;

    Oj żeby Cię makówkarze nie usłyszeli :o)

    > Są różne narzędzia do różnych celów zawsze tak było jest i będzie. Taki
    > fachman co używa tylko młotka nazywa się partacz...

    A taki fachman co do wbicia jednego gwoździa
    używa piętnastu różnych młotków nazywa się...

    > --lm

    MSPANCnie
    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz
    (> - - ^.^_, http://wiki.smutek.pl

  • 4. Data: 2010-08-14 14:16:12
    Od: lady mutant <l...@m...org>

    wiktor [wiki] matlakiewicz pisze:

    > A taki fachman co do wbicia jednego gwoździa
    > używa piętnastu różnych młotków nazywa się...

    A nie wiem, bo to nietypowy przypadek -- bardziej typowe jest wbijanie
    różnych gwoździ.

    --lm

  • 5. Data: 2010-08-14 17:14:48
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <i46387$cv8$1@chlor.kofeina.net>,
    wiktor [wiki] matlakiewicz nabazgrał:

    > Oj żeby Cię makówkarze nie usłyszeli :o)

    Usłyszeli, ale... Szczerze mówiąc, to ani jakoś nie przepadam za
    ,,All-in-One'', ani nie widzę takich tendencji u Apple (spójrzmy
    choćby na multimedia: M$ daje Windows Media Player, Apple osobny
    program do muzyki, osobny do wideo, ponadto osobny do wideo przy
    pełnym ekranie).

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 6. Data: 2010-08-14 22:18:57
    Od: limies <l...@g...com>

    On Aug 14, 7:14 pm, l...@l...localdomain wrote:
> [...]
    > choćby na multimedia: M$ daje Windows Media Player, Apple osobny
    > program do muzyki, osobny do wideo, ponadto osobny do wideo przy

    Nie do konca bo wszystko jest elegancko ze sobą zgrane (pakiet iLife)

    Pozdr, li

  • 7. Data: 2010-08-14 23:16:23
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <9...@t...goo
    glegroups.com>,
    limies nabazgrał:

    > Nie do konca bo wszystko jest elegancko ze sobą zgrane (pakiet iLife)

    No ale właśnie pakiet - zestaw osobnych programów, a nie wszystko
    w jednym.

  • 8. Data: 2010-08-15 15:49:34
    Od: limies <l...@g...com>

    On Aug 14, 12:25 pm, lady mutant <l...@m...org> wrote:

> [...]
    > Są różne narzędzia do różnych celów zawsze tak było jest i będzie. Taki
    > fachman co używa tylko młotka nazywa się partacz...

    faktycznie niezła stronka