  • 1. Data: 2010-08-11 10:55:33
    Temat: Canon 15-85 USM
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Kupil juz ktos ten obiektyw? Wrazenia ?

  • 2. Data: 2010-08-11 11:08:56
    Temat: Re: Canon 15-85 USM
    Od: Roberto <r...@g...pl>

    W dniu 2010-08-11 12:55, LUKAS chwyciwszy znienacka za klawiaturę pisze
    co następuje:
    > Kupil juz ktos ten obiektyw? Wrazenia ?

    http://www.optyczne.pl/877-Canon_EF-S_15-85_mm_f_3.5
    -5.6_IS_USM-specyfikacja_obiektywu.html

    --
    A wówczas Midianici naprzód ruszyli do Ram Gilead w Kadesh Bilgemeth,
    wzdłuż Shor Ethra Regalion, do domu Gasha-Bila-Bethuela-Bazdy, tego, co

  • 3. Data: 2010-08-11 12:19:05
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Kupil  juz  ktos ten obiektyw?  Wrazenia ?

    Najlepsze szkło pod aps-c od Canona.
    Wyraźnie widoczna wada geometrii na 15mm, bardzo ładnie korygowana przez DPP z
    automatu. Nie wiem jak w ACR/LR.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 4. Data: 2010-08-11 13:27:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):

    > Najlepsze szkło pod aps-c od Canona.

    Definitywnie lepszy od 17-55/2.8 IS ?
    Dlaczego go zdetronizowałeś?

    > Wyraźnie widoczna wada geometrii na 15mm, bardzo ładnie korygowana przez DPP z
    > automatu. Nie wiem jak w ACR/LR.

    Korekta w DPP to oczywiście jakieś wyjście (o ile ma się korpus
    obsługiwany przez ten program). Ale nie pomaga podczas kadrowania w
    wizjerze. W kicie po pewnym czasie bardzo mnie to denerwowało. Ale ja
    mam fioła na punkcie pionów. :-)

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-08-12 06:36:23
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Definitywnie lepszy od 17-55/2.8 IS ?
    > Dlaczego go zdetronizowałeś?

    Nie wiedziałem które jest dla mnie lepsze więc kupiłem oba.
    W tych samych warunkach, na tym samym korpusie (7D) bardziej mi podchodziły
    zdjęcia z 15-85IS.
    Nie ukrywam, że 17-55 IS zawiódł mnie jeśli chodzi o pracę na f/2.8 - w tych
    pieniążkach oczekiwałem czegoś lepszego.
    Również formuła 15-85IS bardziej mi podchodziła. F/5.6 - OK, ale ostre, z nowym
    stabilizatorem, większych zakresem (szczególnie dół).
    Jednak nie ma łatwej odpowiedzi, które wybrać, bo z kolei 17-55IS w
    ciemnościach, przy 1/10, na 12800 pozwalało mi na ostre pstryki, bez użycia
    lampy ;)

    Sprzedałem oba jak zobaczyłem GF1, jego AF i 20mm f/1.7.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 6. Data: 2010-08-12 07:02:11
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):

> [...]
    > Również formuła 15-85IS bardziej mi podchodziła. F/5.6 - OK, ale ostre, z nowym
    > stabilizatorem, większych zakresem (szczególnie dół).

    Owszem szerzej ale bardziej krzywi. Jak potrzebuję bardzo szeroko to
    chcę również prosto. I zapinam 10-22.
    Poza tym 17-55 przy 2.8@55mm spokojnie zastępuje dedykowaną portretówkę.

    > Jednak nie ma łatwej odpowiedzi, które wybrać, bo z kolei 17-55IS w
    > ciemnościach, przy 1/10, na 12800 pozwalało mi na ostre pstryki, bez użycia
    > lampy ;)

    A no właśnie. Mając taką możliwość trudno z tego rezygnować.

    > Sprzedałem oba jak zobaczyłem GF1, jego AF i 20mm f/1.7.

    Ale odjechałeś!
    Czyli jednak ten szeroki kąt w 15-85 nie był taki ważny. :-)

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2010-08-12 08:47:26
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Owszem szerzej ale bardziej krzywi. Jak potrzebuję bardzo szeroko to
    > chcę również prosto.

    Dla mnie integralną częścią luster Canona jest soft DPP.

    > Poza tym 17-55 przy 2.8@55mm spokojnie zastępuje dedykowaną portretówkę.

    Zapnij nawet 85/1.8 i przekonasz się co to jest krem, nie wspomnę o 85, 135 czy
    200/2L ;)

    > A no właśnie. Mając taką możliwość trudno z tego rezygnować.

    Dokładnie, dlatego kupiłem obydwa, ale z góry wiedziałem, że na miesiąc
    (wakacje)

    > Ale odjechałeś!
    > Czyli jednak ten szeroki kąt w 15-85 nie był taki ważny. :-)

    Był i jest ważny od czasów LX3, którego teraz używam w oczekiwaniu na Oly 12mm
    czy Panas 14mm do m43.
    Po zapowiedzi tychże w roadmapie Oly/Panas jedynym (na obecną chwilę ;)) szkłem,
    które zmusiłoby mnie wrócić do archaicznego AF i kupić jakieś 600D jest - póki
    co wielki nieobecny - EF 200mm f/4L hIS macro.
    Traktowałbym je jako super lekkie, bieda 200/2 :)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 8. Data: 2010-08-12 09:19:57
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):

    > Dla mnie integralną częścią luster Canona jest soft DPP.

    A dla mnie integralną częścią robienia zdjęcia jest precyzyjne
    kadrowanie podczas jego robienia. :-)
    Z krzywiącym kitem miałem kłopot, wkurzało mnie to.

    > Zapnij nawet 85/1.8 i przekonasz się co to jest krem, nie wspomnę o 85, 135 czy
    > 200/2L ;)

    Czyli różnica w priorytetach: ja preferuję uniwersalność w postaci f/2.8
    w całym zakresie + specjalizowany UWA, Ty - w postaci szerszego zakresu
    + specjalizowaną portretówkę. :-)

    Inna sprawa, że obraz z 85/1.8 mnie nie przekonuje. Co innego 135/2L ale
    to inne pieniądze i na portretówkę do cropa za długie jak dla mnie.
    --
    Mirek