  • 31. Data: 2011-06-14 01:45:45
    Temat: Re: GDDKiA odstšpiła od umowy z Covec
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > A jak oni płacili Covecowi?
    > Wszystko z góry czy transzami?
    > Jak transzami, to jaki % pieniędzy wypłacono i jaki % pracy wykonano?

    Z tego co wiem - transzami za wykonane prace.
    Covec przy przetargu zapytany "czemu tak tanio" stwierdził że ma duże
    zasoby finansowe i będzie budował z własnej kasy, a nie posiłkując się
    kredytami, dzięki czemu zrobi taniej.

    > Bo może być tak, że cały biznes był tak policzony że w połowie roboty
    > kasa się skończy.

    Biznes był policzony w dołku kryzysowym. Chińczycy się zdziwili jak im
    nagle poszły materiały i robocizna o 50% w górę.

    Dodatkowo GDDKiA nie chciał zapłacić za część prac wykonanych nie do
    końca czy niedbale - zdaje się Covec był przyzwyczajony do standardów
    chińskich, i też zaskoczyło go że inspektor nie odebrał części robót.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 32. Data: 2011-06-14 01:53:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-14 01:45, Massai pisze:

    > Dodatkowo GDDKiA nie chciał zapłacić za część prac wykonanych nie do
    > końca czy niedbale - zdaje się Covec był przyzwyczajony do standardów
    > chińskich, i też zaskoczyło go że inspektor nie odebrał części robót.

    Przypomina mi się kawał o przetargu na bramę do nieba... :)

    Oferta naszych firm była droższa, bo obejmowała zapewne opłacenie
    komisji, opłacanie inspektora, no i tych chińczyków którzy i tak by tą
    drogę wybudowali.

  • 33. Data: 2011-06-14 02:05:51
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Przypomina mi się kawał o przetargu na bramę do nieba... :)

    yyy, ona miała być do nieba? Ja to pamiętam że to Niemcy sobie cos tam
    chcieli zbudować ;-)

    > Oferta naszych firm była droższa, bo obejmowała zapewne opłacenie
    > komisji, opłacanie inspektora, no i tych chińczyków którzy i tak by
    > tą drogę wybudowali.

    Coś w tym jest.
    Ale, jak zapewne wiesz - każdy projekt musi mieć założone w budżecie
    pozycje na to co nie wyjdzie/spieprzy się/klient będzie grymasił.

    Każdy kto w dowolnej dziedzinie wyceniał i realizował projekty liczy z
    grubsza tak:
    Wycena prac "na papierze" potrzebnych + 30% na nieprzewidziane
    trudności + 30% na "twórczy wkład klienta w proces realizacji projektu"
    (czytaj "pierdolenie za uszami wykonawcy i domaganie się upierdliwych
    dupereli z których i tak tuż przed oddaniem zrezygnuje") + 30% na
    koszty obsługi gwarancyjnej + 20% zysku.

    I już się robi ponad dwa razy drożej niż na papierze.
    Covec policzył tylko koszty papierowe + zysk to i był dwa razy tańszy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 34. Data: 2011-06-14 07:21:32
    Temat: Re: GDDKiA odstąpiła od umowy z Covec
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    > Bez jaj, piach utwardzić i dywanik na nim położyć - na to 12 miesięcy nie
    > wystarczy?
    Chyba nie widziałeś terenu budowy. Najpierw trzeba zasypac ok 15-20 metrowe
    doły na odcinku kilku km, zrobic mosty itp.

  • 35. Data: 2011-06-14 09:37:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Biznes był policzony w dołku kryzysowym. Chińczycy się zdziwili jak im
    > nagle poszły materiały i robocizna o 50% w górę.

    Robocizna to im nie poszła w górę, tylko ich założenia minęły się z
    rzeczywistością.
    Nikt nie chciał dla nich pracować za półdarmo, tak jak zakładali, a nie
    ściągnęli robotników z Chin.

  • 36. Data: 2011-06-14 09:39:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Mój teść przyglądał się budowie nowej drogi szybkiego ruchu. Jest już
    > emerytem, ale na budowlance to się zna.
    >
    > Twierdzi że dywanik położyli na 30 centymetrowej warstwie piachu -
    > niezagęszczonego. Pod piachem jest tylko glina. W dodatku droga idzie
    > na nasypie z tej gliny (taki grunt dookoła).
    >
    > Droga JUŻ się rozłazi - a jeszcze nie została oddana do użytku!
    > Zniszczyły ja deszcze i sprzęt budowy.

    Nie chodzi przypadkiem o zachodnią obwodnicę Poznania?
    Bo dokładnie takie wrażenie miałem jak ją oglądałem w sobotę.

  • 37. Data: 2011-06-14 09:54:50
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-06-14 02:05, Massai pisze:

> [...]
    > dupereli z których i tak tuż przed oddaniem zrezygnuje") + 30% na
    > koszty obsługi gwarancyjnej + 20% zysku.

    Nigdy nie wyceniałem projektu, ale z tego, co się orientuję, to wygląda
    to nieco inaczej (szczególnie od jakiegoś czasu, jak ceny dołują):
    wycena na papierze + zysk, a z resztą to się zobaczy (nie zapłacimy
    podwykonawcy, bo będziemy mu wytykać niezgodności, które z resztą sami
    na nim wymogliśmy bezpośrednio, lub pośrednio niskim wynagrodzeniem,
    będziemy przeciągać płatności po dwa-trzy lata i będzie darmowy kredyt,
    pod koniec inwestycji renegocjujemy np. wykonanie dodatkowych prac po
    fajnych cenach, będziemy używać tego samego kruszywa w wielu miejscach
    na raz, nie będziemy płacić ostatnich transz za materiały typu żwir,
    kruszywo...)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 38. Data: 2011-06-14 11:28:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w

    > A jak oni płacili Covecowi? Wszystko z góry czy transzami?

    Z gory na pewno nie, predzej po robocie i odbiorach, ale mowi sie
    ze transzami.

    > Jak transzami, to jaki % pieniędzy wypłacono i jaki % pracy
    > wykonano?
    > Bo może być tak, że cały biznes był tak policzony że w połowie
    > roboty kasa się skończy.

    Na ile znam system to placi sie za roboty wykonane. Jak to w
    procencie wyglada to nie wiem, ale z zalozenia % zaplaty nie
    powinien przekraczac % wykonania. Oczywiscie mozna manipulowac - da
    sie wysoka cene na podbudowe a niska na asfalty, wygrywa przetarg
    niska cena calosciowia, i znika po polowie. A jeszcze sie np wie ze
    ilosc robot przy podbudowie jest niedoszacowana w projekcie.
    Teraz sprawa moze byc taka zeby nie bylo tak ze Covec kolejna
    transze zabierze, a podwykonawcow nie splaci, i tego trzeba
    pilnowac.
    Mowi sie ze 50mln do zaplaty czeka.

    > I może już wtedy w planie Covecu były pertraktacje że teraz się
    > zaproponuje, że jak dostaną drugie tyle kasy, to dokończą budowę

    No to sie mogli przejechac, bo urzad bedzie stal twardo na
    stanowisku ze zadnych doplat nie bedzie - umowa jest umowa.

    Raczej sie po prostu przeliczyli - moze nie znali realnych kosztow,
    moze zle wstrzelili w kryzys i fluktuacje kursow.

    J.

  • 39. Data: 2011-06-14 11:32:02
    Temat: Re: GDDKiA odst pi a od umowy z Covec
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 13 Jun 2011 23:59:28 +0200 osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

    nie musi.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 40. Data: 2011-06-14 11:38:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego samego kruszywa w wielu miejscach na raz, nie będziemy
    > płacić ostatnich transz za materiały typu żwir, kruszywo...)

    Nie do konca tak, bo na ile sie orientuje to czesto sa rozliczenia
    za rzeczywiste prace - czyli np w ofercie jest piasek z dowozem po
    1zl/tone/km razy ilosc z projektu, a jak pozniej sie okaze ze np
    grunt jest inny i piasku trzeba wiecej, to placi sie za tyle ile
    przywieziono. A za roboty niewykonane sie nie placi.

    No jak widac za kruszywo owszem - mozna dwa razy zaplacic, ale to
    raczej wykonawca dostawcy a nie inwestor wykonawcy.
    Ten ma nadzor ktory powinien pilnowac zeby na drodze bylo tyle ile
    w projekcie.

    Oczywiscie kruszywa nie da sie dokladnie zmierzyc i 5mm bledu na
    grubosci powiedzmy 20cm to sa spore pieniadze :-)

    J.