    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: GDDKiA odstšpiła od umowy z Covec
    Date: Tue, 14 Jun 2011 00:05:51 +0000 (UTC)

    Tomasz Pyra wrote:

    > Przypomina mi się kawał o przetargu na bramę do nieba... :)

    yyy, ona miała być do nieba? Ja to pamiętam że to Niemcy sobie cos tam
    chcieli zbudować ;-)

    > Oferta naszych firm była droższa, bo obejmowała zapewne opłacenie
    > komisji, opłacanie inspektora, no i tych chińczyków którzy i tak by
    > tą drogę wybudowali.

    Coś w tym jest.
    Ale, jak zapewne wiesz - każdy projekt musi mieć założone w budżecie
    pozycje na to co nie wyjdzie/spieprzy się/klient będzie grymasił.

    Każdy kto w dowolnej dziedzinie wyceniał i realizował projekty liczy z
    grubsza tak:
    Wycena prac "na papierze" potrzebnych + 30% na nieprzewidziane
    trudności + 30% na "twórczy wkład klienta w proces realizacji projektu"
    (czytaj "pierdolenie za uszami wykonawcy i domaganie się upierdliwych
    dupereli z których i tak tuż przed oddaniem zrezygnuje") + 30% na
    koszty obsługi gwarancyjnej + 20% zysku.

    I już się robi ponad dwa razy drożej niż na papierze.
    Covec policzył tylko koszty papierowe + zysk to i był dwa razy tańszy.

    --
    Pozdro
    Massai