  • 11. Data: 2009-05-25 17:36:25
    Temat: Re: Fuji S2Pro - zabytek. Jak osiagnac RAW 12MP? Jaka najwieksza karta?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze p...@a...pl:

    > Wszystko ostre.
    > Pomiar swiatla - w punkt. Robilem zdjecia na dworzu z SB800 i zadnych
    > przepalen (tak jak w moim D80).

    Ale wszystko to co napisałeś jest w S5... A do tego ten korpus kosztuje 3x
    mniej niż D700 no i nadal (!) oferuje lepszą DR.

  • 12. Data: 2009-05-25 22:43:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 May 2009, p...@a...pl wrote:

    > Tego nie rozumiem.

    Zaliczyłem taki numer z kartą 32 GB.
    Włożyłem do aparatu (tylko niestety nie pamiętam którego, na
    liście podejrzanych jest m.in/ KM A200 i Fuji S5 z jakąś starszą
    wersją firmware).
    Aparat założył partycję bodaj 4 GB i tyle.
    W aparacie nie zmienisz - bo formatuje na 4 GB :) (ale
    *używać* dużo większych kart umie, tylko z formatowaniem
    jest kłopot!)
    W Windows XP (a pewnie Vista też) nie zmienisz, bo Windows
    odmawia (przynajmniej domyślnie) manipulacji, w tym usunięcia
    "dobrej" partycji na karcie.
    A masz partycję. Dobrą. 4 GB - i 12 GB wolnego, nieprzydzielonego
    miejsca. Pat :D

    Jak ktoś nie umie się posłużyć programami (zewnętrznymi)
    do manipulacji partycjami to leży i kwiczy.
    Ma dobrą kartę 8/16/32 GB z dobrą partycją 4 GB i duuuużo
    wolnego miejsca ;)
    Do wyboru jest jeszcze rozebranie kompa i włączenie
    karty CF przez adapter do taśmy IDE (w roli harddysku).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-05-25 23:20:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 May 2009, p...@a...pl wrote:

    > DR - baaardzo porzadne (a bylo ciezko - komunijne sukienki ;) ]. S5 ma
    > duzo lepsza DR?

    Dużo.
    Ponad 3 EV, jakieś 3,5 EV ale o to czy 3 i 1/3 czy 3 i 2/3 nie będę
    się kłócił bo nie wiem :)
    Małe piksele są ok. 3 razy (raczej trochę więcej) mniejsze liniowo,
    powierzchnia do kwadratu.

    Tu jedna uwaga: w odróżnieniu od aparatów FF, które co prawda
    ustępują S5, ale mają *cały* zapas dynamiki "w cieniach", S5
    ma go (te 3++ EV) "w światłach".
    Czyli w JPG jest co najwyżej wykorzystywany częściowo (przy
    ch-kach "film" i "kompresja"); w odniesieniu do "bazy" (czyli
    tego, co daje ekspozycja mierzona przez automatykę bądź jak
    kto woli - "ustawiana jak w innych APS", te dodatkowe 3++EV
    jest w światłach.
    Po polsku - można śmiało prześwietlać białą suknię.
    Ale od prześwietlania czasy się raczej krótsze nie robią ;)
    Czyli przy "ekspozycji na szaro" w innym APS i S5, w innym
    APS będzie prześwietlone (a w S5 zapas).
    Ale przy "ekspozycji na biało" w innym APS będzie białe
    OK (nieprzepalone), zaś w cieniach cienko z dynamiką,
    zaś w S5 będzie... to samo :)
    Wykorzystanie DR S5 wymaga kadru, w którym "zwykły" aparat
    prześwietli zdjęcie. Albo umyślnego prześwietlenia zdjęcia.
    Żeby ktoś nie myślał że naświetli "na suknię" i jeszcze
    wyciągnie z cieni :P (trzeba naświetlić "na szaro", prześwietlając
    suknię - i będzie OK. W RAWie będzie OK, w JPG może być
    "częściowo OK" zależnie od wybranej ch-ki konwersji, ale
    całego zapasu z RAW wykorzystać w JPG mi się nie udało).

    A, i uwaga druga - "DR+" działa do ISO 800.
    Zrozumiałe, jak się pamięta o tym że małe piksele... i tak
    dalej. Nie wiem czy da się przełączyć próg, nie szukałem
    (ale sens i tak byłby umiarkowany z powodu szumów).

    > Mowiac wczesniej o i-ttl mialem na mysli flash bezprzewodowy -
    > uwielbiam go ;) Daje swietne swiatlo i mozna miec lekkie, przenosne
    > studio w torbie. Fuji S5 - niestety nie ma tego "ficzera".

    CZEGO NIE MA???
    Jak najbardziej ma wyzwalanie zdalne - właśnie swiatłem!

    Lampa wbudowana może pracować zarówno jako TYLKO wyzwalacz
    jak i równolegle z lampami wyzwalanymi (lampami w liczbie
    mnogiej, bo obsługuje cały "system" Nikona, nie pamiętam już
    ile to lamp w ilu kanałach, można zbankrutować na samych
    lampach jakby co).
    Tak, testowałem, organoleptycznie, własnopalczaście, z lampą
    Metz 58 (a co, system Nikon, aparat Fuji, lampa Metz :)).
    Nie, nie chodziło o "system Metza" (dostępny w lampach
    "uniwersalnych" serii 44, 54, 76, ale nie dedykowanych 48 i 58)
    lecz Nikona.
    Żeby nie było - dawno temu napisałem chyba że w Fuji nie
    umiałem znaleźć (w którymś Pentaksie też nie umiałem, ale
    faktycznie nie było M+M, w Fuji jest), od tego czasu jednak
    informację znalazłem (i sprawdziłem).

    Wbudowana lampa S5 ma "full control", w tym manual (jak
    w co porządniejszych hybrydach :P) oraz obsługuje sterowanie
    światłem (w tym programowanie i zczytywanie pomiarów
    coś-tam-TTL Nikona).

    Bardzo proszę o objaśnienie z czego i jaki wniosek
    miał wynikać z "nie ma ficzera", bo widać czegoś nie rozumiem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-05-26 07:19:32
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > A czym się różni korpus S5 od korpusu D300?

    Tym samym czym korpus D200 od D300.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 15. Data: 2009-05-26 07:21:22
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Jak ktoś nie umie się posłużyć programami (zewnętrznymi)
    > do manipulacji partycjami to leży i kwiczy.

    Swissknife?

    > Do wyboru jest jeszcze rozebranie kompa i włączenie
    > karty CF przez adapter do taśmy IDE (w roli harddysku).

    Swissknife :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 16. Data: 2009-05-26 07:33:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Adam 'Adak' Kępiński:

    > Tym samym czym korpus D200 od D300.

    Nie wiem :<

  • 17. Data: 2009-05-26 09:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2009, Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Swissknife?

    Akurat pod ręką miałem Easeus Partition Manager - z jakiegoś
    czasopisma (full, nie czasowo ograniczony). Nawet mi się spodobał.

    > Swissknife :-)

    Hm... nie wiem jak to rozumieć :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-05-27 06:37:27
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Nie wiem :<

    Lojeja!

    Dla mnie najwazniejsze:
    D300 ma 8fps, D200 ma 5fps.
    D300 ma o wiele mniejsze opoznienie migawki od D200.
    D300 ma lepszy AF.
    D300 sie lepiej z gripem trzyma (bo nie uznaje puszek bez pionowego chwytu).

    Kwestie softu i matrycy pominalem, bo Ciebie interesuje S5, a to jest srednio
    porownywalne.

    Ps. Mam do sprzedania D200 z BP ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 19. Data: 2009-05-27 21:20:04
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    On 26 Maj, 01:20, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >    Dużo.
    >    Ponad 3 EV, jakieś 3,5 EV ale o to czy 3 i 1/3 czy 3 i 2/3 nie będę
    > się kłócił bo nie wiem :)
    Dzieki. Zdjecia na razie leza sobie w rawach na dysku, dopadla mnie
    inna praca, musza troche poczekac. Za pare dni zobacze, jak te
    sukienki wyjda.

> [...]
    >    Żeby ktoś nie myślał że naświetli "na suknię" i jeszcze
    > wyciągnie z cieni :P (trzeba naświetlić "na szaro", prześwietlając
    Nie wiedzialem, fajnie ze to opisales.

    >    CZEGO NIE MA???
    >    Jak najbardziej ma wyzwalanie zdalne - właśnie swiatłem!
    Sorry, musialem cos pochrzanic. Przeczytalem specyfikacje D80 i D200
    na Dpreview i przy D80 byl "wireless flash", przy D200 nie.

    Troche zniechecil mnie test S5 na DP, gdzie gania go za malo ostre
    zdjecia.
    Jakie max. czulosci (z akceptowalnym ziarnem) daje S5? D700
    fotografowalem na 3200 ISO, zdjecia jeszcze nie wywolane.
    Za S5 przemawia cena, DR, kolory Fuji, ale ta ostrosc?
    Za D700 wysokie ISO, pewnie lepszy AF, wieksza matryca (wlasnie
    probuje powiekszyc swoje zdjecie z S2 ponad dwukrotnie do druku).
    D300?
    Ech, zachcialo mise sprzet zmieniac ;)

    pozdr
    Piotr

  • 20. Data: 2009-05-27 21:36:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > się kłócił bo nie wiem :)
    > Małe piksele są ok. 3 razy (raczej trochę więcej) mniejsze liniowo,

    W KF - mówimy o S2Pro, czy S3Pro/S5Pro? Bo S2Pro ma "zwykłą" matrycę
    SuperCCD HR. Chociaż z niej też podobno niezłą dynamikę można wyciągnąć
    (vide 10EV z SuperCCD HR w Fuji S100fd).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.