  • 21. Data: 2009-05-27 21:56:22
    Temat: Re: Fuji S2Pro - zabytek. Jak osiagnac RAW 12MP? Jaka najwieksza karta?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > W KF - mówimy o S2Pro, czy S3Pro/S5Pro? Bo S2Pro ma "zwykłą" matrycę
    > SuperCCD HR. Chociaż z niej też podobno niezłą dynamikę można wyciągnąć
    > (vide 10EV z SuperCCD HR w Fuji S100fd).

    Zaproponowałem S5.

  • 22. Data: 2009-05-27 22:04:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze p...@a...pl:

    > Troche zniechecil mnie test S5 na DP, gdzie gania go za malo ostre
    > zdjecia.

    No bo S5 ma bardzo silny filtr AA. To nie jest aparat do "dziobania" obrazu.

    > Jakie max. czulosci (z akceptowalnym ziarnem) daje S5?

    3200, przy czym wygląda to tak sobie. 1600 jest już całkiem używalne.
    Natomiast nie porównuj nawet wysokiego ISO w S5 do D700, to nie ma żadnego
    sensu.

    > Za S5 przemawia cena, DR, kolory Fuji, ale ta ostrosc?

    Ostrość jest taka sobie, potwierdzam. Może nie tyle jest nieostro, co
    "płasko", choć to zależy od konkretnego detalu. Raz jest ostro w 12Mpix,
    innym razem widać mało szczegółów po przeskalowaniu do 6Mpix. Wszystkiemu
    winny filtr AA.

    > Za D700 wysokie ISO, pewnie lepszy AF, wieksza matryca (wlasnie
    > probuje powiekszyc swoje zdjecie z S2 ponad dwukrotnie do druku).
    > D300?

    D300 to IMHO taki średni wybór, chyba że zależy ci na budowie body. D300 ma
    teraz astronomiczną cenę, już naprawdę wolałbym dołożyć do D700 który jest o
    parę półek wyżej jeśli chodzi o możliwości. A zamiast D300 - D90 albo S5.

  • 23. Data: 2009-05-28 19:36:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 May 2009, p...@a...pl wrote:

    > Sorry, musialem cos pochrzanic. Przeczytalem specyfikacje D80 i D200
    > na Dpreview i przy D80 byl "wireless flash", przy D200 nie.

    Acha.
    Ale S5 ma *korpus* z D200, nie firmware :)
    Mechanicznie 1:1, ale funkcjonalnie niekoniecznie.

    > Jakie max. czulosci (z akceptowalnym ziarnem) daje S5?

    ISO 800 :P
    Przy tej wartości jest koniec "rozszerzonej dynamiki",
    uznali że nie ma sensu stosować więcej dla małych pikseli
    i chyba jest to zasadne.
    A "akceptowalność" to pojecie dość płynne.

    > Za S5 przemawia cena, DR, kolory Fuji, ale ta ostrosc?

    Cóż... :D

    > Za D700 wysokie ISO, pewnie lepszy AF, wieksza matryca

    E, chyba tylko pocięta na więcej kawałków (pikseli) :)

    > Ech, zachcialo mise sprzet zmieniac ;)

    Pocieszyć Cię że tak jest z każdym sprzętem?
    To jeszcze jedno (pocieszenie): jak kupisz D700 i S5 to
    Ci obiektywy i lampy będą pasować, sam zysk, a jaka frajda
    z żonglowania aparatami ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-05-28 19:38:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 May 2009, "Paweł W." wrote:

> [...]
    ^^

    > W KF - mówimy o S2Pro, czy S3Pro/S5Pro?

    Patrz cytat :) (sam zostawiłeś)

    > Bo S2Pro ma "zwykłą" matrycę SuperCCD HR.

    Nie zaprzeczam :D

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-05-28 19:39:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > E, chyba tylko pocięta na więcej kawałków (pikseli) :)

    Naprawde? ;^)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek