  • 1. Data: 2009-05-23 03:38:58
    Temat: Fuji S2Pro - zabytek. Jak osiagnac RAW 12MP? Jaka najwieksza karta?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    znalazlem w szafie swoj stary (ale jary) Fuji S2Pro. Niestety juz bez
    instrukcji obslugi. Moze ktos z Was pamieta jak mozna uzyskac RAW 12
    MP? Nie jestem w stanie tego ustawic. Otwieram rawy albo w
    Photoshopie, albo w C1 4,8 i wychodza jako 6 MP. Moze potrzebny jest
    do tego soft Fuji?
    I drugie pytanie - jakie najwieksze karty CF mozna uzywac? Na razie
    mam 2x512 MB (=76 rawow).

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-23 06:43:01
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 23 Maj, 05:38, p...@a...pl wrote:
> [...]
    > MP? Nie jestem w stanie tego ustawic. Otwieram rawy albo w
    > Photoshopie, albo w C1 4,8 i wychodza jako 6 MP. Moze potrzebny jest

    On ma matryce 6MP więc te 12MP pewnie interpolowane.Więc żadna
    rewelacja.
    Ustawiłeś HighMode na CCD-RAW w set-up menu?

    > I drugie pytanie - jakie najwieksze karty CF mozna uzywac? Na razie
    > mam 2x512 MB (=76 rawow).

    Możesz i 16GB. W końcu CF rządzi się własnymi prawami.

  • 3. Data: 2009-05-23 09:18:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 May 2009, slaweks wrote:

    > Możesz i 16GB. W końcu CF rządzi się własnymi prawami.

    Ale aparat już niekoniecznie.
    W szczególności może umieć obsługiwać jedynie partycje 2 GB...
    (fakt, karta 16 GB powinna działać, tylko po sformatowaniu w aparacie
    można się zdziwić i zacząć szukać jakiegoś programu do obsługi
    partycji, bo np. Windows XP ograniczają manipulacje partycjami
    na nośnikach wymiennych i bywa ciekawie :))
    Nie, nie wiem jak wielkie partycje obsłuży S2!
    Jak już ktoś się dowie, niech napisze dla potomnych.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-05-23 10:52:36
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Nie, nie wiem jak wielkie partycje obsłuży S2!
    > Jak już ktoś się dowie, niech napisze dla potomnych.
    > pzdr, Gotfryd

    Fuji S20 Pro obsługuje max 2 GB (sprawdzałem)

    a S2 nie wiem, czy przypadkiem nie jest starszy od S20,
    więc pewno też większych nie...

    Witek

  • 5. Data: 2009-05-23 11:07:13
    Od: p...@a...pl

    On 23 Maj, 08:43, slaweks <s...@s...cz> wrote:

    > On ma matryce 6MP więc te 12MP pewnie interpolowane.Więc żadna
    > rewelacja.
    To wiem. Ale chcialem sprawdzic.
    > Ustawiłeś HighMode na CCD-RAW w set-up menu?
    Jasne. Ale C1 i PS widzialy rawy jako 6 MP. Sciagnalem nawet
    instrukcje obslugi z amerykanskiej strony Fuji. Polskie Fuji uwaza, ze
    takiego aparatu jak S2 nie bylo ;) Instrukcja nie pomogla za bardzo.
    Pomyslalem, ze to wina softu i bingo. Przydalby sie oryginalny program
    Fuji, ale wystarczy tez demo Lightrooma. Wychodza zdjecia o podstawie
    4XXX pixeli. Co do jakosci to jeszcze nie wypowiem sie, bo na razie
    zdazylem tylko wypuscic zdjecie BARDZO testowe ;)
    Chodzi mi po glowie sprzedanie D80 bo mam juz dosc kiepskiego ISO i
    dolozenie do D700. Hobby kosztuje ;)
    80tka miala byc super lepsza od S2 i jest - jesli chodzi o ostrzenie,
    szybkosc, LCD, ittl (tego moze mi brakowac najbardziej). Ale ISO ma
    rownie podle jak S2. Pewnie mam pecha do kupownia trefnych
    egzemplarzy ;(
    Z drugiej strony - robilem kiedys zdjecia na weselu kumpla D80 i S2.
    Czesto spotykane warunki swietlne - sporo zarowego swiatla, niski
    bialy sufit. Rawy S2 byly PRAWIE nieobrabiane, z D80 trzeba bylo
    kombinowac z balansem bieli.
    pozdr
    Piotr

  • 6. Data: 2009-05-23 11:10:33
    Od: p...@a...pl

    On 23 Maj, 11:18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Ale aparat już niekoniecznie.
    Tego sie wlasnie boje.

> [...]
    > partycji, bo np. Windows XP ograniczają manipulacje partycjami
    > na nośnikach wymiennych i bywa ciekawie :))
    Tego nie rozumiem.

    >   Nie, nie wiem jak wielkie partycje obsłuży S2!
    >   Jak już ktoś się dowie, niech napisze dla potomnych.
    Bede mial okazje sprawdzic wieksze karty, napisze. 2GB o ktorych
    piszesz to jakies 150 zdjec, duzo lepiej od 38.

    pozdr
    Piotr

  • 7. Data: 2009-05-23 14:16:37
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze p...@a...pl:

    > Chodzi mi po glowie sprzedanie D80 bo mam juz dosc kiepskiego ISO i
    > dolozenie do D700. Hobby kosztuje ;)

    To czemu nie kupisz D90? Ma najlepsze wysokie ISO w APS-C.

    A no to wiadome ;>

    A najlepiej to kup S5 Pro :>

  • 8. Data: 2009-05-25 07:45:36
    Od: "Adam 'Adak' Kepinski" <a...@g...pl>

    > A najlepiej to kup S5 Pro :>

    Ja bym sobie strzelil takie Fuji, ale gdyby bylo na korpusie D300/D700 (i zeby
    mialo FF ;-)

    D200 mam troche dosc.

    --
    Adam 'Adak' Kepinski a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, moze byc tylko mniejsze zlo"

  • 9. Data: 2009-05-25 10:47:31
    Od: p...@a...pl

    On 23 Maj, 16:16, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > A najlepiej to kup S5 Pro :>

    Przez dluzsza chwile nawet sie nad tym zastanawialem. Duuuzo taniej,
    swietne DR, piekna Fujowa kolorystyka skory, ale... wlasnie
    fotografowalem komunie corki mojej kumpeli uzywajac pozyczonego D700.
    Ide zarabiac te piec tysiecy ;)
    Wszystko ostre.
    Pomiar swiatla - w punkt. Robilem zdjecia na dworzu z SB800 i zadnych
    przepalen (tak jak w moim D80).
    DR - baaardzo porzadne (a bylo ciezko - komunijne sukienki ;) ]. S5 ma
    duzo lepsza DR?
    Mowiac wczesniej o i-ttl mialem na mysli flash bezprzewodowy -
    uwielbiam go ;) Daje swietne swiatlo i mozna miec lekkie, przenosne
    studio w torbie. Fuji S5 - niestety nie ma tego "ficzera".
    Uzywalem swojego DXowego Tamrona 17-50/2,8 - niestety D700 nie
    rozpoznawal go i trzeba bylo recznie wlaczac "maske" w wizjerze. Ale
    efekty OK. Przy pelnej klatce fajny, szeroki kat, za to 50 mm to
    troche malo do "kotletow". Za to moge zainwestowac cale 200zl w Nikona
    28-80 3,3/5,6 - podobno bardzo amatorski (ciemny) i bardzo ostry
    obiektyw ;)
    Fajna korekta (ustawianie) WB.
    Teraz lyzka dziegciu.
    Kolory skory i tak sa fajniejsze w S2 ;) Co prawda wlascieciel body
    powiedzial, ze jest sporo ustawien kolorystycznych, ciekawe czy jest
    "fujilike" ;)
    Menu - to w D80 wydawalo misie skomplikowane ;) Przelaczanie trybu
    lampy troche glebiej niz w D80, a z tego czesto korzystam. Nikon
    moglby dorzucic prosty przycisk na body aparatu i lampy.

    Echhhh, rozmarzylem sie ;)

    pozdr
    Piotr

  • 10. Data: 2009-05-25 17:35:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Adam 'Adak' Kepinski:

    > Ja bym sobie strzelil takie Fuji, ale gdyby bylo na korpusie D300/D700 (i zeby
    > mialo FF ;-)

    A czym się różni korpus S5 od korpusu D300?