  • 111. Data: 2011-05-30 22:28:55
    Temat: Re: Fotoradary Kobylnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2011 22:24:34 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    >No to autostopowiczowi. Albo swojemu znajomemu, Borysowi Rudnytskiemu
    >mieszkającemu na Ukrainie, w Drohobuczu.

    Juz tacy jedni mysleli ze moga sprzedac olej opalowy Kubusiowi
    Puchatkowi. A urzad skarbowy cierpliwie poczekal trzy lata, po czym
    puscil ich z torbami w skarpetkach :-)

    J.

  • 112. Data: 2011-05-31 00:07:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > To jest oświadczenie, formularz. Nic nie znaczący. Pokaż jakie dostałeś
    > zapytanie.
    Żadnego. Dostałem raport z fotoradaru i powyższy formularz, częściowo
    wypełniony. Na raporcie jest świadectwo legalizacji pomiarowej,
    instrukcja wypełnienia i _prośbę_:

    "Wykonując kontrolę ruchu drogowego w oparciu o art. 129b ust. 3 pkt 3
    oraz art. 129b ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu
    drogowym (Dz.U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), działając na
    podstawie art. 78 ust. 4 i 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym, art. 23 ust.
    1 pkt. 2 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych
    osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), art. 10a, art. 11
    pkt. 2 oraz art. 12 pkt. 4 i 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o
    strażach gminnych (Dz.U. z 1997r. Nr 123, poz. 779 ze zm.) proszę o
    wskazanie w terminie 7 dni:

    kto w dniu ...., o godz. .... w miejscowości .... kierował pojazdem
    marki .... o nr rej. ...., ponieważ kierujący ten przekroczył
    dopuszczalną na danym odcinku drogi prędkość o .... km/h, popełniając
    tym samym wykroczenie z art. 92a kw, które podlega karze grzywny w
    postępowaniu mandatowym lub też w postępowaniu przed Sądem.

    Informuję, że zgodnie z art. 96 par. 3 Kw niewywiązanie się z powyższego
    obowiązku zagrożone jest karą grzywny w wysokości do 500,00 zł w
    postępowaniu mandatowym, a w postępowaniu sądowym do 3000,00 zł.

    Nadmieniam, że nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego ograniczone
    jest terminem i nie może nastąpić po upływie 180 dni od daty ujawnienia
    czynu, w wypadku stwierdzenia popełnienia wykroczenia naocznie pod
    nieobecność sprawcy albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub
    kontrolnego, a nie zachodzi wątpliwość co do osoby sprawcy czynu (art.
    97 par. 1 pkt 3 Kpow).

    W związku z tym, w celu spełnienia obowiązku wskazania osoby sprawcy,
    informację dot. danych osobowych sprawcy należy przesłać bez zbędnej
    zwłoki na jeden z poniższych sposobów:
    - ...."

    Czyli o sformułowania w tej prośbie Ci chodzi, czyli "kto w dniu ...., o
    godz. .... w miejscowości .... kierował pojazdem marki"? Co odpisać,
    zakładam, że nie na formularzu, bo tam już jest punkt sformułowany
    inaczej? :-)

    Maciek

  • 113. Data: 2011-05-31 00:39:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Próbują ukarać. A tymczasem taryfikator mówi wyraźnie, że do 10km/h przy
    > fotoradarze bez kary.
    Gdzie to jest napisane, bo w rozporządzeniu widzę tabelkę dla
    odpowiednich przedziałów, ale za przekroczenie do 10km/h jest do 50 zł?
    Nic o fotoradarze nie ma.

    Maciek

  • 114. Data: 2011-05-31 12:08:02
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Zależy KTÓRA SM. Większość żąda podania 'kto kierował'.

    To jest prawda. Ja zwykle dostawałem od tych gmin gdzie 1/3 budżetu to
    przychód z mandatów. Więc mają tam wszystko obcykana, bo kasa do
    wyłudzenia, a co tam wyłudzenia, zwykłego chamskiego zajeb...nia jest spora.

    A.

  • 115. Data: 2011-05-31 12:09:13
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Ale w jakim sądzie? Przecież musza miec sprawcę, żeby do sądu podać.

    A podejrzany nie wystarczy?

    A.

  • 116. Data: 2011-05-31 20:12:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 00:07:44 +0200, Maciek napisał(a):

    > Żadnego. Dostałem raport z fotoradaru i powyższy formularz, częściowo

    Dostałeś, czytac się naucz :P

> [...]
    > tym samym wykroczenie z art. 92a kw, które podlega karze grzywny w
    > postępowaniu mandatowym lub też w postępowaniu przed Sądem.

    I tu jest zapytanie. O to, kto KIEROWAŁ.

    Odpisujesz:
    W odpowiedzi na Państwa pismo uprzejmie informuje, iż nie posiadam takowej
    wiedzy.

    I tyle. Spokojnie czekasz na nakazowy z sądu grodzkiego, jak dostaniesz
    wnosisz sprzeciw, żądanie rozpoznania pod Twoja nieobecność i przyjęcie
    Twoich wyjaśnień, że SM pytała nie o to, komu powierzyłeś, a o to, kto
    kierował.

    --
    ___________ (R)

  • 117. Data: 2011-05-31 20:13:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 12:09:13 +0200, Arek napisał(a):

    > A podejrzany nie wystarczy?

    Muszą być dowody na podejrzanego.

    --

  • 118. Data: 2011-06-03 12:43:51
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Muszą być dowody na podejrzanego.

    Zawsze są, kwestia taka, czy wystarczające do orzeczenia winy, ale od
    tego jest sąd.

    A.