  • 11. Data: 2014-04-09 16:53:09
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    > Kup sobie drukarkę. :-) Chyba inaczej nie rozwiążesz tematu. Np.
    > Epsony, przynajmniej te 6-kolorowe, drukują z 360dpi, choć to pewnie
    > nie zadowoli Ciebie. Mógłbyś zapytać się o te lepsze na infolinii.
    > Bodajże R3000 wyciąga o 40% więcej (w co nie bardzo wierzę ale też nie
    > dociekałem prawdy). Wydaje mi się, że sam papier w druku atramentowym
    > okaże się wąskim gardłem.

    Niestety, ale tak to właśnie chyba wygląda. Może jeszcze poszukać
    jakiejś extra oferty ze światową wysyłką?

    A tak w ogóle, patrząc na ten wątek, to nachodzi człowieka myśl, że
    nastąpiła jakaś diametralna zmiana (na gorsze. :)

    Kiedyś rozdzielczość to było to, co faktycznie zmierzyło się na
    negatywie bądź odbitce. Dziś nikomu tak "chora" myśl nie przychodzi
    nawet do głowy, żeby samemu mierzyć faktyczne wyniki - dziś wszyscy
    żonglują cyframi, które wymyślił dział marketingu każdego producenta,
    podał na stronie i w papierach. A że papier wszystko przyjmie, to i
    liczby można pompować niemal w nieskończoność, jak różne PMPO, MTBF, ale
    też i DPI, to na analizę tego dzisiejszy świat już nie ma czasu... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 12. Data: 2014-04-09 17:44:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Kiedyś rozdzielczość to było to, co faktycznie zmierzyło się na
    >
    > negatywie bądź odbitce.

    jestem ciekaw kto kiedys byl w stanie zmierzyc rozdzielczosc na negatywie lub odbitce
    ( sic) - tego sie nie robilo, gdz to bylo trudne przedsiweziecie..
    dzisiaj nic latwiejszego.

    do przechowywania obrazu zapisanego w duzej rozdzielczosci sluzyly wowczas materialy
    na podlozu przezroczystym. material na podlozu papierowym / plastikowym do tego sie
    nie nadawal , dlatego ze struktura podloza uniemozzliwiala zapis w duzej
    rozdzielczosci.
    i tak stosowane jeszcze dzisiaj materialy hiperrozdzielcze sa w stanie zapisac 600
    pl/mm przy specjalnym wywolaniu.

    dzisiaj o wiele wygodniej, taniej, dokladniej zapisuaje sie te dane w formie pliku
    elektronicznego.
    zamiast powiekszac lupa obraz papierowy , co zreszzta niewiele da , mozna powiekszyc
    dowolny wycinek obrazu zapisanego elektronicznie.

    Mimo potencjalnie wyzszej rozdzielsczosi materialow fotochemicznych w praktyce nigdy
    nie mialem mozliwosci zobaczenia zapisu w takiej rozdzielczosci jaka dzisiaj daje
    fotografia cyfrowa.

    rozdzielczosc 300 dpi bierze sie z rozdzielczosci oka ludzkiego - srednio ok 1o cykli
    /mm co daje 250 cykli / cal czyli owe 300 dpi w przyblizeniu.
    Zapis 600 dpi mialby sens , gdyby ogladac wydruki przez lupe powiekszajacy max 2
    razy. Ale czy nie lepiej z punktu widzenia rozroznialnosci szczegolow wydrukowac
    interesujacy fragment 2 razy wiekszy ? - oczywiscie lepiej.
    Powiekszajac lupa , powiekszamy takze strukture podloza.

  • 13. Data: 2014-04-09 17:46:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]

    dzisiaj nic latwiejszego.

    do przechowywania obrazu zapisanego w duzej rozdzielczosci sluzyly wowczas materialy
    na podlozu przezroczystym. material na podlozu nieprzezroczystym do tego sie nie
    nadawal , dlatego ze struktura podloza uniemozliwiala zapis w duzej rozdzielczosci.
[...]

    Mimo potencjalnie wyzszej rozdzielczosi materialow fotochemicznych w praktyce nigdy

  • 14. Data: 2014-04-09 22:57:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-09 16:53, Mariusz [mr.] pisze:

    > Niestety, ale tak to właśnie chyba wygląda. Może jeszcze poszukać
    > jakiejś extra oferty ze światową wysyłką?

    Albo... co bardziej realne ... drukować w większym formacie. Wtedy to
    300 czy 360dpi powinno wystarczyć i nie trzeba z lupą ślęczeć aby detale
    zobaczyć. Obawiam się, że to jedyne rozsądne rozwiązanie.

> [...]
    > podał na stronie i w papierach. A że papier wszystko przyjmie, to i
    > liczby można pompować niemal w nieskończoność, jak różne PMPO, MTBF, ale

    Mało tego - nawet nagina się dowolnie parametry: dpi, waty, Ah -
    cokolwiek. Te jednostki już nic nie oznaczają. Wyciąga się je z
    kapelusza lub wysysa z palca. Może jako przykład nieco inna branża bo
    akurat przerabiam temat w kontekście latarki rowerowej. Czy wiesz jak
    się robi baterie Li-ion o niesamowitej pojemności 4000mAh? Wystarczy
    trochę piasku dla podniesienia wagi :-D

    https://www.youtube.com/watch?v=eOshOXcSkDA

    W dodatku to wcale nie jest niezwykłe oszustwo lecz typowa praktyka.
    Dochodzi nawet do absurdów. Producent jawnie traktuje ludzi jako głupków
    i nadrukowuje sprzeczności:

    http://cdn.sulitstatic.com/images/2012/1205/23493319
    2_234011636cc71782bec646af08f17b3fb6d313ef58d2f3355.
    jpg

    Tu masz baterie 4800mAh (dostępne również na Allegro) z nadrukiem
    producenta 8.5Wh. Już tylko po przeliczeniu 8.5Wh dla 3.7V wychodzi
    orientacyjna pojemność 2300mAh... W praktyce wcale nie zdziwiłbym się
    gdyby to było poniżej 1000mAh.

    A konkretnie: z latarką otrzymałem chińskie baterie 4000mAh, które
    wystarczają na 3x mniej czasu niż firmowe 3400mAh.

    Marek

  • 15. Data: 2014-04-09 23:30:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrne" napisał w wiadomości
    >Zdjęcia "gęstsze" są przydatne m.in. do wykonywania kopii
    >zabytkowych zdjęć (miały nawet więcej niż 600 dpi)
    >oraz do wykonywania odbitek, które jednak chciałbym obejrzeć
    >przez lupę. Skoro kawałek papieru i tak zajmuje miejsce
    >w albumie, to mógłby mieć w sobie "coś więcej" niż tylko
    >2 megapiksele, które widać gołym okiem.

    Ale po co przez lupe, skoro mozna obejrzec na monitorze w dowolnym
    powiekszeniu ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2014-04-09 23:36:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości
    >400 DPI to jest zdaje się max, z jakim maszyny mogą naświetlać
    >odbitki (to jest maksymalna gęstość naświetlania lasera gazowego
    >RGB). Maszyn

    No, przypominam ze w technologii polprzewodnikowej zeszlismy cos na
    16nm.
    Ile to DPI to mi sie nie chce liczyc ... ponad milion ?

    >zdolnych naświetlać gęściej się nie robi, bo tego po prostu nie
    >widać, nawet pod lupą.

    Golym okiem jeszcze troche widac.
    Zalezy jak sie kto przyglada, jakie zdjecie, jak niedokladna maszyna,
    i na ile te 400dpi uczciwe ...

    J.

  • 17. Data: 2014-04-10 01:27:46
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-09 23:30, J.F pisze:

    > Ale po co przez lupe, skoro mozna obejrzec na monitorze w dowolnym powiekszeniu ?
    :-)

    A po co telewizory HD, skoro można sobie powiększyć dowolny
    fragment filmu na telewizorze SD? :)

    P.

  • 18. Data: 2014-04-10 08:46:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 10. April 2014 01:27:46 UTC+2 schrieb Piotrne:

    :-)

    > A po co telewizory HD, skoro można sobie powiększyć dowolny
    >
    > fragment filmu na telewizorze SD? :)
    >

    > P.

    zeby mozna bylo ogladac obraz z mniejszej odleglosci - czyli zeby nie bylo widocznej
    pixeliosy.

    klasyczne monitory maja 72 dpi , to jest ok pod warunkiem ze utrzamuejsz taka
    odleglosc od monitora , ze rozdzielczosc oka z tej odleglosci jest mniejsza niz 72
    dpi- w takim przypadku powiekszenie rozdzielczosci monitora nie jest widoczne dla oka
    - przeciwnie - czyni obraz mniejszym.

    dla HD pomniejsza tez obraz , co przy rosnacej ilsci pixeli w filmach/zdjeciach
    pozwala na zobaczenie obrazu w tej wielkosci jak przy monitorach 72 dpi z nisko
    rozdzelczych plikow.

    w sumie chodzi o to, ze nie musisz wysokorozdielczych plikow ogladac z odleglosc 10
    metrow na ekranach 4*5 metrow jak w klasycznych monitorach 72 dpi.

  • 19. Data: 2014-04-10 10:03:59
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-09 23:36, J.F pisze:

    > No, przypominam ze w technologii polprzewodnikowej zeszlismy cos na 16nm.
    > Ile to DPI to mi sie nie chce liczyc ... ponad milion ?

    Czytaj uważnie, pisałem, że to jest max, co fotolaby potrafią wyciągnąć
    a nie ograniczenie samej technologii półprzewodnikowej.

    --
    marcin

  • 20. Data: 2014-04-10 13:00:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    No nie, mam delikatne wrażenie, że jednak parametry dzisiejszego sprzętu
    - nawet tego "dla dzieci" za ułamek średniej pensji - są dużo lepsze niż
    tego sprzed lat za ciężkie pieniądze.

> [...]
    > akurat przerabiam temat w kontekście latarki rowerowej. Czy wiesz jak
    > się robi baterie Li-ion o niesamowitej pojemności 4000mAh? Wystarczy

    Nazywa się to zwykłym oszustwem.
    Dlatego nie należy kupować badziewia no-name l/lub z podejrzanego źródła
    i takich rzeczy nie będzie. Myślisz że kiedyś tego nie było?

    I niestety należy czytać drobny druczek.
    --
    Krzysztof Hałasa