  • 1. Data: 2014-03-30 15:45:19
    Temat: Jaki bezlusterkowiec
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Kumpel prosił mnie o doradzenie jakiegoś bezlusterkowca w cenie do
    2000-2300 zł. Nie śledzę zbytnio tego segmentu i ciężko mi jest coś
    dobrego wybrać.

    Wymagania "typowe" zdjęcia rodzinne z naciskiem na dzieciaki.
    Czyli przede wszystkim sprawny AF, wysokie ISO i jasny kitowy obiektyw.
    Przydałby się ruchomy ekran i wbudowana lampa.

    Co ciekawego możecie polecić ?
    Z moich poszukiwań najlepiej (w zadanym pułapie cenowym) wychodzi
    Olympus E-PL5. Tylko, że ta konstrukcja ma ponad 1,5 roku i czy obecnie
    nie ma lepszego wyboru ?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-03-30 18:39:52
    Temat: Re: Jaki bezlusterkowiec
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Olympus E-PL5. Tylko, że ta konstrukcja ma ponad 1,5 roku i czy obecnie
    > nie ma lepszego wyboru ?

    Nie lepiej coś z wizjerem elektronicznym? Na ekranie nic nie będzie widać w
    słońcu. Tylko nie wiem czy w tej cenie da się coś takiego znaleźć.
    R.

  • 3. Data: 2014-03-30 21:31:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "R" <...@n...spam> wrote in message
    > Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie lepiej coś z wizjerem elektronicznym? Na ekranie nic nie będzie widać
    > w słońcu. Tylko nie wiem czy w tej cenie da się coś takiego znaleźć.

    Ja mam takiego G9 z wizjerem i szczerze mówiąc wizjera nie używam...
    A więc zależy jak kto robi zdjęcia - czasem LCD zupełnie wystarczy.

  • 4. Data: 2014-03-30 22:31:44
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-30 21:31, Pszemol pisze:

    > Ja mam takiego G9 z wizjerem i szczerze mówiąc wizjera nie używam...
    > A więc zależy jak kto robi zdjęcia - czasem LCD zupełnie wystarczy.

    Też bym czegoś takiego nie używał, skoro taka lupka (bo wizjerem ciężko
    to nazwać) nie jest w stanie pokazać aktualnego kadru dla ogniskowej
    innej niż szeroki kąt, nie jest w stanie pokazać parametrów ekspozycji
    itd. Wizjer w lustrzance czy też dobry wizjer elektroniczny w evilach to
    jednak zupełnie inna liga i nie wyobrażam sobie takiego aparatu bez wizjera.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2014-03-30 22:55:47
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-30 15:45, Radek D pisze:
> [...]
    > Czyli przede wszystkim sprawny AF, wysokie ISO i jasny kitowy obiektyw.
    > Przydałby się ruchomy ekran i wbudowana lampa.

    Jasnych zumkitów za grosze to żaden system nie oferuje, więc standardowo
    jest f/3.5-5.6. Jeśli chodzi o af, to najsprawniejszy (jeśli chodzi o
    szybkość) jest w nowych m4/3, Nikonach 1 i nowym Sony ILCE 6000. Jeśli
    chodzi o wysokie ISO, to z ww. najlepiej sprawują się Sony i nowe Olki,
    Panasonic minimalnie odstaje na najwyższych czułościach i w zakresie
    dynamiki, Nikony 1 już odstają nieco bardziej.
    Nie wiuem jak ważne dla znajomego są gabaryty, ale jeżeli te 2000-2300
    zł to w miarę sztywna granica, to ja bym wybrał Panasonika G5 ze względu
    na wizjer, fikany w każdym kierunku ekran i lepszy niż w Olkach tryb
    filmowy, co przy dzieciakach może być istotne.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2014-03-31 00:46:20
    Od: ST <j...@w...pl>

    > Nie lepiej coś z wizjerem elektronicznym? Na ekranie nic nie będzie widać w
    > słońcu. Tylko nie wiem czy w tej cenie da się coś takiego znaleźć.
    > R.

    Jakąś paranoję macie z tymi wizjerami. Gość pyta o aparat który robi
    ładne zdjęcia dzieciakowi a tu odpowiedź że najważniejszy jest Wizjer.
    Nie pisał nic że będzie robił zdjęcia na plaży i że chce się za nim
    czołgać i celować do niego tylko świadomie chce ruchomy ekran. I ma rację!

  • 7. Data: 2014-03-31 01:45:39
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-31 00:46, ST pisze:

> [...]
    > Nie pisał nic że będzie robił zdjęcia na plaży i że chce się za nim
    > czołgać i celować do niego tylko świadomie chce ruchomy ekran. I ma rację!

    A to jedno wyklucza drugie? Są aparaty z ruchomym ekranem i z wizjerem
    lub nawet z uchylnym wizjerem.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2014-03-31 03:20:42
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Też bym czegoś takiego nie używał, skoro taka lupka (bo wizjerem ciężko
    > to nazwać) nie jest w stanie pokazać aktualnego kadru dla ogniskowej
    > innej niż szeroki kąt,

    To nieprawda, wizjer też ma zmienną ogniskową. Inna sprawa, że jest
    niedokładny - zazwyczaj pokazuje mniej niż mieści się w kadrze i
    niekoniecznie pośrodku.

    Piotr

  • 9. Data: 2014-03-31 10:13:21
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2014 00:46:20 +0200, ST wrote:

    > Jakąś paranoję macie z tymi wizjerami. Gość pyta o aparat który robi
    > ładne zdjęcia dzieciakowi a tu odpowiedź że najważniejszy jest Wizjer.
    > Nie pisał nic że będzie robił zdjęcia na plaży

    W byle marcowym słońcu już g* widać na większości LCD. Paranoję jakąś
    macie z tą plażą.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 10. Data: 2014-03-31 11:37:17
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > W byle marcowym słońcu już g* widać na większości LCD. Paranoję jakąś
    > macie z tą plażą.
    >
    > --
    > Michał

    a nie prościej założyć na ekran kominek, ja tak zrobiłem do E-P1, totalnie
    inny komfort focenia. Kupiłem metalowy na 3 cale, usunąłem dolną klapkę i
    problem odblasków z głowy. Przyjemność kosztowała 30 zł. "Potrzeba matką
    wynalazków"
    Pozdrawiam Kikuko