  • 31. Data: 2009-02-26 23:21:54
    Temat: Re: Finepix S3 Pro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, abpc wrote:

    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał
    >
    >> Nic nie zabrał. Wyłączył interpolację.
    >
    > odkrywcze :)

    To objaśnij czego się czepiałeś w poprzednim poście.
    Bo nie wiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-02-26 23:29:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > Ale wiesz jak to jest z tymi matrycami w Fuji? Tam się nie da tak łatwo
    > wyłączyć interpolacji, bo matryca jest przekrzywiona o 45 stopni ;)

    Można za to podejść do jeża z drugiej strony - tam się bardzo łatwo
    włącza i wyłącza interpolację, uzyskując bardzo interpolowane 12 Mpix,
    interpolowane 6 Mpix lub "bardzo porządne" 3 Mpix (S3 ma jeszcze
    1,5 Mpix, ale to już chyba tylko z oszczędności pamięci było).
    :)

    > A wracając do tematu - rada michqq w obecnej sytuacji wydaje mi się jednak
    > najsensowniejsza

    Niezaprzeczalnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-02-26 23:31:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, muniek wrote:

    > Dwa tygodnie temu kupiłem taki aparat za bardzo przyzwoite pieniądze.

    Z czystej ciekawości - ile to jest, to "bardzo przyzwoite"?
    Bo z tego co widziałem (przez pewien czas obserwowałem na alledrogo)
    posiadacze raczej niechętnie się wyzbywali, oferowane ceny dochodziły
    do cen S5 :> (i obrotu też nie obserwowałem, dla jasności)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-02-27 06:43:19
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 20:44:57 +0100, abpc napisał(a):

    > Skoro tak to wyjaśnij mi co to są te nieszczęsne ustawienia
    > uniwersalne ???

    (wcinająco)
    Może chodzi o typowe ustawienia dla typowej sceny? ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 35. Data: 2009-02-27 07:59:26
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 22:48:14 +0100, abpc napisał(a):

    > Jeśłi ta grupa ma mieć jakiś sens to odpowiedź raczej powinna brzmieć
    >: przesłona słuzy do ..... , czułość służy do ...... , czasy pomagają
    > w ... itp , itd , opanuj to i zacznij świadomie używać .

    Po pierwsze na tej grupie do takich porad to można najwyżej odesłać, bo po
    co tłumaczyć w skrócie to co jest już wszędzie szerzej opisane w necie
    i ksiażkach?
    http://www.aparaty.tradycyjne.net/poradnik,fotoamato
    ra.html

    Czasami mam wrażenie że ludzie przełączają aparaty ma manual a potem
    i tak ustawiają to samo co ustawiłby im automat - i zamiast walczyć
    z aparatem mogli by się skupić na fotografowaniu ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 36. Data: 2009-02-27 11:24:05
    Od: "muniek" <a...@w...pl>

    No to mi się oberwało.
    Wyjaśniam:
    W młodości fociłem lustrzanką analogową (miałem dwie).
    Takie rzeczy jak GO, F, ISO lub DIN, szumy czy czas naświetlania oraz
    zależności pomiędzy nimi są mi znane i rozumiane.
    Obecnie posiadam dwie lustrzanki cyfrowe plus małpka z programem M.
    Jedna z nich to właśnie S3 PRO.
    To fakt, że dałem ciała tak konstruując pytania.
    Chodziło mi bardziej o to jak przebrnąć przez menu i co należy pozmieniać w
    ustawieniach.
    Na chwilę obecną już porad nie potrzebuję, bo dorwałem instrukcję po polsku
    do S2 PRO, a modele te są podobne.
    I tego, co nie wiedziałem gdzie szukać już wiem. Aparat ten przy bliższej
    zabawie okazuje intuicyjny - takie połączenie starego analoga z nowoczesną
    cyfrą.

    Ktoś pytał ile zapłaciłem?
    Kupiłem od wdowy z mojej klatki w bloku. Mąż jej zmarł latem ubiegłego roku.
    Nawet nie wiedziałem że gość fotografował. Sama w windzie zapytała czy nie
    jestem zainteresowany aparatem, bo by go sprzedała. Mówiła, że mnie widziała
    w kościele jak robiłem zdjęcia. Na miejscu okazało się, że jest to S3 PRO i
    Nikkor 18-200.
    Za komplet zaproponowałem 3000zł.
    Ostatecznie zapłaciłem 3200.
    A w komplecie było.
    Body, obiektyw, karta 2GB, filtr polaryzacyjny, książeczka do aparatu.
    Brak dekielka do body na obiektyw.
    Stan super na liczniku ponad 7600 zdjęć (chyba że można kasować).
    Ot i cała historia.
    Czy ktoś może pamięta ile kosztował taki aparat gdy wszedł na rynek w 2004r?
    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2009-02-27 11:49:17
    Od: StaM <v...@u...com>

    .
    > Czy ktoś może pamięta ile kosztował taki aparat gdy wszedł na rynek w 2004r?
    > Pozdrawiam

    Availability and Pricing

    The FinePix S3 Pro is expected to be available from January with an
    estimated body price of under ?4,000 including VAT.

    Pozdrawiam StaM

  • 38. Data: 2009-02-27 17:09:46
    Od: "muniek" <a...@w...pl>

    >?4,000

    To sporo pieniążków.

  • 39. Data: 2009-02-27 18:06:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, muniek wrote:

> [...]

    > w ustawieniach.
    > Na chwilę obecną już porad nie potrzebuję, bo dorwałem instrukcję po polsku

    Możesz przeczytać sąsiednie posty (m.in. DX3 na DPR), poszły tam wiórki
    m.in. o wykorzystanie małych pikseli - czegoś, czego matryca SuperCCD
    w S2 nie ma, a SR w S3 jak najbardziej ma.
    W instrukcji do S2 nie znajdziesz więc żadnej wzmianki o tym SR :),
    do tego "logiczne" wykorzystanie SR w części przypadków wymaga
    pewnej... umyślności.
    O ile w "klasyce przepaleń", czyli kadrach "biała suknia i czarny
    garnitur" oraz "czerwone kwiaty zlane w plamę" w zasadzie sam
    RAW pozwala później się martwić jak odzyskać prześwietlenia :)
    (a *jest z czego*), to zamierzając wykorzystać zapas dynamiki na
    cienie trzeba kombinować (umyślnym prześwietleniem).

    Mateusz reklamował tu ACR - i powiem Ci, że po przetestowaniu
    wygląda na najlepszy do "codziennej obróbki" RAWów z S3/S5.
    Jest dostępny (na stronach Adobe) Photoshop Elements 7 Trial
    (ACR jest w zestawie), wypróbuj :)
    Osobiście PSE mi do obróbki *nie* leży*, piszę o samym
    wywoływaniu RAW, ale ACRa nie sposób kupić "luzem".

    > I tego, co nie wiedziałem gdzie szukać już wiem. Aparat ten przy bliższej
    > zabawie okazuje intuicyjny - takie połączenie starego analoga z nowoczesną
    > cyfrą.

    :D

    > Ktoś pytał ile zapłaciłem?

    Ja.
    Z ciekawości, ale mam jasność - "nietypowa okazja".

    > Brak dekielka do body na obiektyw.

    Tak 7..10 zł wyjdzie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-02-27 23:12:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

> [...]
    > (a *jest z czego*), to zamierzając wykorzystać zapas dynamiki na
    > cienie trzeba kombinować (umyślnym prześwietleniem).

    Szczerze mówiąc najczęściej wystarcza pomiar matrycowy. Przy takiej dynamice
    matrycy nie ma już sensu bawić się w spota i centralnie ważony, wybierając
    kompromisowo wycinek który chcemy mieć poprawnie naświetlony. Matrycowy
    wszystko ładnie uśrednia i zwykle poprawnie trafia w środek, a matryca
    spokojnie rejestruje górę i dół. Ostatnio w ogóle nie używam innych trybów,
    czasami tylko dając lekką korekcję na plus.

    > Ja.
    > Z ciekawości, ale mam jasność - "nietypowa okazja".

    Niedawno na forum Nikona S3 poszedł za jakieś 1600. Czyli S5 pewnie za dwa
    lata będzie warty 2000 :>