  • 11. Data: 2009-02-26 20:33:14
    Temat: Re: Finepix S3 Pro
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    abpc pisze:
    > Użytkownik "muniek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro tak to wyjaśnij mi co to są te nieszczęsne ustawienia
    > uniwersalne ???

    Jak to co? AUTO ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 12. Data: 2009-02-26 20:38:32
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak to co? AUTO ;)

    Skoro tak to AUTO mam ustawione na LPG

    abpc

  • 13. Data: 2009-02-26 20:43:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze "Paweł W.":

    > W S5 z tego co pamiętam nie ma. To nie są aparaty dla początkujących :>

    To mnie zdziwiłeś, bo widziałem takie porady nawet w instrukcji Pentaksa
    ME Super (jeśli dobrze pamiętam, bo instrukcji mam kilka, ale nie pod
    ręką).Przeglądam teraz instrukcję Pentaksa 645 i nawet tam jest omówiona
    głębia ostrości, kompensacja ekspozycji i priorytet czasu i przysłony :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 14. Data: 2009-02-26 20:51:05
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go6usl$ade$1@news.onet.pl>,
    Paweł W. nabazgrał:

    > To mnie zdziwiłeś, bo widziałem takie porady nawet w instrukcji Pentaksa
    > ME Super

    Ale ME Super był aparatem dla początkujących...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 15. Data: 2009-02-26 21:00:35
    Od: m...@a...net.pl

    >Może masz chwilkę czasu i podpowiesz jakie zastosować ustawienia powiedzmy
    >uniwersalne.

    Nie dokuczajcie czlowiekowi, chce fotografowac
    ale nie umie, kazdy z nas tak mial.

    Jego grzech polega na tym ze kupil aparat lepszy niz
    potrzeba kompletnemu amatorowi.

    No i co?
    Nie da sie?

    Zenit mial "ustawienia uniwersalne", to jest dawalo
    sie czlowiekowi powiedziec w pieciu zdaniach
    jak tym krecic zeby uzyskac poprawne naswietlenie.

    Dalo sie?
    Dalo sie.

    Nie bylo to wystarczajace zeby wyciagnac z aparata
    wszystko? Ano nie bylo. Ale masy ludzi tak zaczynaly.

    Tylko z tego powodu ze lustrzanki cyfrowe sa drogie
    to WYDAJE sie wielu na tej grupie, ze nie mozna nimi
    robic tak jak Zenitem. Mozna.

    Aparat ktorego masz nie ma trybow tematycznych zdaje sie.
    Ani automata.
    Robisz wiec ustawiajac totakie kolko w trybie "P".
    W dzien i na zewnatrz ustawiasz czulosc na ISO 100.
    W pomieszczeniach lub przy zmierzchu ISO 400 a jak
    jeszcze bardziej braknie swiatla ISO 800.

    Pomiar swiatla na "3D Matrix Metering"

    Fokusowanie tym przytyczkiem na "S"
    Ustawiasz tez na: "Single Area AF"
    Lampy nie uzywaj wcale.

    Autofocusa uzywasz tak:
    Aparat tak ustawiony jak wyzej napisalem bedzie focusowal
    na to co jest w samym srodku kadru. Celujesz w to co chcesz
    aby bylo ostre, naciskasz guzika migawki do polowy,
    robi pikpik, nastepnie albo wciskasz go do konca i robi zdjecie,
    albo lekko przesuwasz kadr jesli to co ma byc ostre nie ma byc
    w centrum kadru.

    I bedziesz mial duzo dobrze naswietlonych zdjec.

    Acha, i jeszcze jedno, nastaw se 6 mpixeli i "Wide dynamic range".

    Bo to jest wlasnie toto cos za ktore zaplaciles slone pieniadze.

    Michal

  • 16. Data: 2009-02-26 21:22:03
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > I bedziesz mial duzo dobrze naswietlonych zdjec.

    W życiu nie przeczytałem tak skróconego kursu fotografi i to na bazie
    profesjonalnej lustrzanki .... może prowadzisz również podobne kursy
    bankowości dla prezesów ???

    Mimo wszystko ja twierdzę , że tak się nie da

    > Acha, i jeszcze jedno, nastaw se 6 mpixeli i "Wide dynamic range".
    >
    > Bo to jest wlasnie toto cos za ktore zaplaciles slone pieniadze.

    I niby z czego ma osiągnąć tą super dynamikę jak mu zabrałeś połowę
    pikseli i to pikseli odpowiedzialnych właśnie za ten efekt.

    abpc

  • 17. Data: 2009-02-26 21:29:13
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:go6usl$ade$...@n...onet.pl...

    > ręką).Przeglądam teraz instrukcję Pentaksa 645 i nawet tam jest omówiona
    > głębia ostrości, kompensacja ekspozycji i priorytet czasu i przysłony :D

    Bo to aparat dla onanistów sprzętowych a nie dla fotografów.
    Dla fotografów to Pentax zrobił 67 (choć jego instrukcji nie czytałem ;)

    JD

  • 18. Data: 2009-02-26 21:30:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze abpc:

    > I niby z czego ma osiągnąć tą super dynamikę jak mu zabrałeś połowę
    > pikseli i to pikseli odpowiedzialnych właśnie za ten efekt.

    Nic nie zabrał. Wyłączył interpolację.

  • 19. Data: 2009-02-26 21:33:39
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <49a709b7$0$29449$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    JD nabazgrał:

    > Bo to aparat dla onanistów sprzętowych a nie dla fotografów.
    > Dla fotografów to Pentax zrobił 67 (choć jego instrukcji nie czytałem ;)

    Nie nie nie, 67 też dla onanistów, jeno bogatszych. Dla fotografów K1000 :)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 20. Data: 2009-02-26 21:34:10
    Od: m...@a...net.pl

    >W życiu nie przeczytałem tak skróconego kursu fotografi

    A ja tak, i to nawet na tej grupie podobny byl, ktos
    opowiadal jak ojciec wreczyl mu Zenita przed wyciaczka
    szkolna i co powiedzial wtedy.

    >Mimo wszystko ja twierdzę, że tak się nie da

    Ze co sie nie da.
    Aparat na trybie "Py" BEDZIE robil zdjecia.
    Spora czesc z nich bedzie poprawnie naswietlona.

    >I niby z czego ma osiągnąć tą super dynamikę jak mu zabrałeś połowę
    >pikseli i to pikseli odpowiedzialnych właśnie za ten efekt.

    No dobra, z tego fragmentu sie wycofuje.

    Michal