  • 21. Data: 2009-03-26 20:13:16
    Temat: Re: Filtry antyrefleksyjne?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-26 13:00:59 +0100, "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> said:

    > Co prawda fotografią stricte techniczną i wogóle fotografią zajmuję się
    > od niedawna, filtry polaryzacyjne wiem że stosuje się w przypadkach
    > fotografowania ludzi w okularach przy portretach. Miałem nadzieję że są
    > także inne sposoby na problemy z refleksami.

    Najpewniejszym sposobem jest nauka.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-03-26 23:22:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Mar 2009, Wit(old) wrote:

    > A moze coś bliżej podpowiesz o filtrach na źródła światła?

    Folia polaryzacyjna, do kupienia w firmach obsługujących filmowców
    (ci to miewają wymagania na światło... a przy zużyciu kilometra taśmy
    wte lub wewte mogą sobie również na to i owo pozwolić :>,
    umieją np. zasłonić okna na całej ściania folią o określonej
    korekcji koloru)
    Metr kwadratowy był *rzędu* 1000 czy 2000 zł, dokładnej ceny nie
    pamiętam; akurat była "z rolki", więc dało się kupić w miarę wąski
    pasek (za to pół metra szeroki), bo jak są arkusze to nie tną - trzeba
    brać całkiem sporą płachtę :P

    Niestety taka folia wchodzi w rachubę tylko "na zimno" - jak by ktoś
    chciał takie cóś wstawić przed halogen, to owszem można, ale trzeba
    ją zabezpieczyć folią wycinającą podczerwień oraz folią termocośtam,
    znaczy która nie przepuści tych kilkuset stopni ciepła do polara
    (przez przewodnictwo! - żeby ktoś mi nie wyskoczył że mieszam
    z folią wycinającą samo promieniowanie).

    Rozumiesz, że jak popatrzyłem na ceny takich pomysłów :> to odtąd
    *doskonale* wiem dlaczego halogeny *nie są* budżetowym rozwiązaniem,
    nijak :)
    I jak ktoś wspomina o "możliwie dobrym" w kontekście halogena to
    zaraz mi się kalkulator przełącza na notację logarytmiczną ;)

    Może i światło z lamp błyskowych komuś się nie podoba, ale kawałek
    polara wielkości 5x10 cm przykrywa palnik chyba każdej lampy...
    I to samo z filtrami kolorowymi i tak dalej.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-03-26 23:29:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Mar 2009, adam wrote:

    > Koledzy często wspominają tańsze filtry, bodaj Hoya ale nie mam z nimi
    > doświadczenia. Miałem fatalne doświadczenia z Hamą, potem kupiłem B+W

    Wiesz, między Hoyą MHC a odpowiednikiem B&W jest może i jakaś różnica
    jakościowa (tak również wynikło kiedyś bodaj Markowi Wyszomirskiemu
    z testów), ale między bezpowłokową Hamą a tymi oboma filtrami jest
    przepaść.
    Stąd Twoje doświadczenia mnie nie dziwią :), tylko sobie wyskaluj
    wymagania :)
    Bo to tak, jakby rozważać powiedzmy dynamikę D5 Mark II wobec
    Fuji S5, bazując na kiepskich doświadczeniach w tej materii
    z kompaktem o matrycy 1/2,5" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-03-26 23:51:30
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 27 Mar, 00:29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >   Bo to tak, jakby rozważać powiedzmy dynamikę D5 Mark II wobec
    > Fuji S5, bazując na kiepskich doświadczeniach w tej materii

    Marumi , B+W , Heliopan .
    Hoya ma hoya a nie powłoki , a Hama ... szkoda czasu .
    Sowieckie liniowe miały zafarb , ale ostrość bardzo dobrą...
    Dziś zafarb to mniejszy problem , tyle że liniowe...
    Zeiss NRD też niezły był ...
    Pozdro Marcin

  • 25. Data: 2009-03-27 00:06:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

> [...]
    > Bo to tak, jakby rozważać powiedzmy dynamikę D5 Mark II wobec
    > Fuji S5, bazując na kiepskich doświadczeniach w tej materii

    No coś w tym jest...
    Miałem kiepskie doświedczenia z Maluchem ale odkąd jeżdżę Maybachem to
    widzę, że samochody w sumie są fajne ; )

    adam

  • 26. Data: 2009-03-27 08:10:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Pszemol napisał(a):
    > "John Smith" <u...@e...net> wrote in message

    > ???

    !!!

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2009-03-27 13:23:27
    Od: "JR" <j...@w...pl>

> [...]
    > pamiętam; akurat była "z rolki", więc dało się kupić w miarę wąski
    > pasek (za to pół metra szeroki), bo jak są arkusze to nie tną - trzeba

    jak to się handlowo nazywa -- "folia polaryzacyjna"???
    ma tłumienie na poziomie 50%?

    --
    pzdr.
    JR

  • 28. Data: 2009-03-27 13:32:18
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    d...@v...pl wrote:

    > Dziś zafarb to mniejszy problem , tyle że liniowe...

    A czy przy krzyżowym czujniku AF to na prawdę taki problem??? Przecież
    jak nie poziomy to pionowy czujnik wychwyci ostrość.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 29. Data: 2009-03-27 16:16:18
    Od: Corvus5 <c...@e...net.pl>

    Pszemol pisze:
    > "John Smith" <u...@e...net> wrote in message

    > Jesteś pewny Mirku, że dałeś dobrą odpowiedź koledze?

    Dokładnie to 0,65425264217413185707096124811.

    --
    Corvus

  • 30. Data: 2009-03-27 18:22:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Pawel W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > A czy przy krzyżowym czujniku AF to na prawdę taki problem??? Przecież
    > jak nie poziomy to pionowy czujnik wychwyci ostrość.

    Jak nie dostanie światła, bo całe spolaryzowane lustro na matówkę skieruje?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)