  • 1. Data: 2009-08-11 08:37:52
    Temat: Filtr gwiazdkowy
    Od: zly <b...@N...fm>

    Witam
    Pare dni temu kupilem aparat i rozgladalem sie za 'bajerami', planowalem
    m.in zakup filtra gwiazdkowego. Niemniej jednak na moim pierwszym wypadzie
    w miasto okazal sie calkowicie zbedny:
    http://picasaweb.google.pl/tkdpiki/WarszawaNoca#5367
    999448307706322
    praktycznie na wszystkich zdjeciach powychodzily takie gwiazdki jakie
    podobna daja te filtry, mimo, ze zadnego filtra zalozonego nie mialem.
    Pare dni wczesniej wszystko obylo normalnie:
    http://picasaweb.google.pl/tkdpiki/WarszawaNoca#5368
    042526194105650

    Ps. na pozytywne oceny zdjec nie licze, ale konstruktywna krytyka mile
    widziana ;)
    --
    marcin

  • 2. Data: 2009-08-11 08:44:54
    Temat: Re: Filtr gwiazdkowy
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > praktycznie na wszystkich zdjeciach powychodzily takie gwiazdki jakie
    > podobna daja te filtry, mimo, ze zadnego filtra zalozonego nie mialem.
    > Pare dni wczesniej wszystko obylo normalnie:

    Hint: przeslona

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2009-08-11 08:49:16
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisal w wiadomosci

    > Hint: przeslona
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu.

    Stawialbym na przyslone.

  • 4. Data: 2009-08-11 09:13:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Aug., 10:37, zly <b...@N...fm> wrote:
> [...]
    aNoca#5368042526194105650

    > Ps. na pozytywne oceny zdjec nie licze, ale konstruktywna krytyka mile

    w pierwszym przypadku masz swiato skupione swiecace do obiektywu
    w drugim jednak rozproszene przez te biale kule

    jesli chcialbys porownac to na tym samym rodzaju oswietlenia.
    podejrzewam jesli dzisiaj sfotografowlabyc ten ogrodek to wynik bedzie
    taki sam o ile nie zatlusciles obiektywu..

    ale porownuj na tej samej przyslonie.

  • 5. Data: 2009-08-11 09:27:41
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 10:49:16 +0200, Marcin [3M] napisał(a):

    > Stawialbym na przyslone.

    :)
    ok, doczytalem - dyfrakcja? czyli z grubsza im mniejszy otwor tym wieksze
    cuda?
    Bede musial sprawdzic jak wroce jakie byly wartosci. Czy zawsze to sa
    gwiazdki czy wychodza jakies inne efekty?
    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-08-11 09:38:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > :)
    > ok, doczytalem - dyfrakcja? czyli z grubsza im mniejszy otwor tym wieksze
    > cuda?

    nie dyfrakcja

    akurat tutaj odwrotnie

    im wieksza przyslona tym mniejsza bedzie gwiazda

    w dyfrakcji im wieksza przyslona tym wieksze ugiecie a wiec mniej
    ostro.

  • 7. Data: 2009-08-11 10:06:58
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    zly pisze:

> [...]
    > Bede musial sprawdzic jak wroce jakie byly wartosci. Czy zawsze to sa
    > gwiazdki czy wychodza jakies inne efekty?

    Czasem wychodzą misie.

    P,NMSP

  • 8. Data: 2009-08-11 10:13:56
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Slusznie... "e" wyszlo mi z rozpedu, moja wina.

    > Bede musial sprawdzic jak wroce jakie byly wartosci.

    Nie musisz - Picasa ladnie podaje podstawowe wartosci z exifa.

    > Czy zawsze to sa gwiazdki czy wychodza jakies inne efekty?

    Na ostrych swiatlach? Raczej zawsze. :)

    Ale za to ksztalt nieostrych mozesz probowac modyfikowac.
    Wystarczy czarna tektura i nozyczki.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2009-08-11 10:42:44
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 02:38:44 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > im wieksza przyslona tym mniejsza bedzie gwiazda
    > w dyfrakcji im wieksza przyslona tym wieksze ugiecie a wiec mniej
    > ostro.

    hmm
    http://www.cyberfoto.pl/szkola-fotografowania-ksiazk
    a-on-line/39161-fotografia-nocna-mini-poradnik.htm
    pkt.3b:
    "Ustawienie maksymalnej wartości przysłony nie jest wskazane, bo niestety
    możemy zaobserwować wtedy lekkie zmniejszenie ostrości zdjęcia.
    Przy dużej liczbie przysłony uzyskujemy także bardzo ciekawy efekt. Chodzi
    tu o to że przy przysłonie w okolicy f8.0 od jasnych obiektów (np. od
    lampy) odchodzą tak jakby promienie."

    to jak w koncu?
    --
    marcin

  • 10. Data: 2009-08-11 10:45:30
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 12:13:56 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Nie musisz - Picasa ladnie podaje podstawowe wartosci z exifa.

    chyba nie zawsze, o ile ulica ma te dane, to w ogrodku nic nie ma. Wydaje
    mi sie, ze oba wrzucalem bezposrednio z rawow, ale glowy nie dam ()chociaz
    jpg tez przeciez powinien zachowac ta informacje?)

    > Ale za to ksztalt nieostrych mozesz probowac modyfikowac.
    > Wystarczy czarna tektura i nozyczki.

    ??

    --
    marcin