  • 1. Data: 2010-06-19 15:50:49
    Temat: Fiat Punto mk1 - niedziałające wycieraczki.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Pacjent: Fiat Punto mk1.
    Wracając wczoraj do domu zaczęło kropić, więc chciałem sobie spryskać i
    przetrzeć szybę wycieraczkami, ale te o dziwo nie działały, jak i
    spryskiwacze. Przy okazji sprawdziłem również tył - to samo. Jeszcze
    niedawno (może 2-3 dni temu) jak korzystałem ze spryskiwaczy i
    wycieraczek to działały, więc musiało się to stać niedawno i nic w tym
    czasie nie grzebałem w elektryce.

    Dziś sprawdziłem bezpieczniki - ten odpowiedzialny za wycieraczki i
    spryskiwacze (wszystko na jednym bezpieczniku) był przepalony.
    Wymieniłem bezpiecznik (na 20A, tak jak był fabrycznie) i po
    przekręceniu kluczyka usłyszałem tylko takie cyknięcie - pyknięcie. Gdy
    ten bezpiecznik wyciągnąłem faktycznie był przepalony. Dla 100% pewności
    wsadziłem jeszcze jeden, tym razem 25A, i efekt był taki sam.
    Co to więc może być, gdzie szukać możliwej przyczyny tego zwarcia?
    Cała pozostała elektryka działa, więc podejrzewam, że to albo któryś z
    silników (wycieraczek lub pompa spryskiwacza), albo przełącznik (wajcha
    przy kierownicy).
    Pytanie dla użytkowników takiego Punciaka z kierownicą z airbagiem:
    Czy ściągnięcie kierownicy w celu zobaczenia tego przełącznika (i
    sprawdzenia czy np tam nie wystąpiło zwarcie) to dużo zabawy, lub jakieś
    ryzyko (czy np jest możliwe, że wystrzelę sobie poduszkę)?

    Z góry dzięki za pomoc i sugestie.

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 2. Data: 2010-06-19 16:20:02
    Temat: Re: Fiat Punto mk1 - niedziałające wycieraczki.
    Od: to <t...@a...xyz>

    marjan wrote:

    > Pacjent: Fiat Punto mk1.
    > Wracając wczoraj do domu zaczęło kropić (...)

    Co zaczęło Ci kropić? Punto? Skoro to kropa to i kropi, proste. Ja bym
    się nie przejmował.

  • 3. Data: 2010-06-19 16:49:35
    Temat: [OT] Re: Fiat Punto mk1 - niedziałające wycieraczki. (was: Fiat Punto mk1 - niedziałające wycieraczki.)
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia 19 Jun 2010 14:20:02 GMT, to napisał(a):

    > Co zaczęło Ci kropić? Punto? Skoro to kropa to i kropi, proste. Ja bym
    > się nie przejmował.

    I po co odpowiadasz i produkujesz zbęde bajty ? A później jak człowiek
    czegoś szuka to trafia na takie właśnie posty.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 4. Data: 2010-06-19 16:56:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    huri_khan wrote:

    > I po co odpowiadasz i produkujesz zbęde bajty ?

    No napisał, że mu Punto zaczęło kropić gdy wracało do domu. Zaciekawiło
    mnie to.

    > A później jak człowiek
    > czegoś szuka to trafia na takie właśnie posty.

    I co w związku z tym?

  • 5. Data: 2010-06-19 17:01:57
    Temat: Re: [OT] Re: Fiat Punto mk1 - niedziałające wycieraczki.
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia 19 Jun 2010 14:56:06 GMT, to napisał(a):

> [...]

    "Wracając wczoraj do domu zaczęło kropić, więc chciałem sobie spryskać i
    przetrzeć szybę wycieraczkami, ale te o dziwo nie działały, jak i

    Gdzie w tym zdaniu jest mowa o samochodzie ?

    > I co w związku z tym?

    Że jeżeli ktoś ma podobny problem i chce znaleźć rozwiązanie to trafia na
    odpowiedzi pozbawine sensu.

  • 6. Data: 2010-06-19 17:34:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    huri_khan wrote:

> [...]
    >
    > Gdzie w tym zdaniu jest mowa o samochodzie ?

    "Pacjent: Fiat Punto mk1.
    Wracając wczoraj do domu zaczęło kropić, więc chciałem (...)"

    Z tego zdania wynika, że zaczęło kropić to, co wracało do domu, wiec
    chyba Punto, bo co innego?

    > Że jeżeli ktoś ma podobny problem i chce znaleźć rozwiązanie to trafia
    > na odpowiedzi pozbawine sensu.

    Nawet jeśli, to co w związku z tym?

  • 7. Data: 2010-06-19 18:07:27
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-19 15:50, marjan pisze:
> [...]
    > niedawno (może 2-3 dni temu) jak korzystałem ze spryskiwaczy i
    > wycieraczek to działały, więc musiało się to stać niedawno i nic w tym

    Zatarty któryś sworzeń wycieraczki ;)
    W SC miałem tak że jak kiedyś stał ze 3-4 miesiące to najpierw musiałem
    rozebrać i nasmarować cały mechanizm przednich wycieraczek ;)

    Pozdrawiam !!

  • 8. Data: 2010-06-19 18:19:36
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    > Nawet jeśli, to co w związku z tym?

    STFU

  • 9. Data: 2010-06-19 19:29:22
    Od: "Jimiasty" <b...@c...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał:

    > Z tego zdania wynika, że zaczęło kropić to, co wracało do domu, wiec
    > chyba Punto, bo co innego?

    chlopie, nie pal juz wiecej tego swinstwa :)

    --
    Pozdro. Jimiasty

  • 10. Data: 2010-06-19 20:16:42
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-19 16:20, to wrote:

    > Co zaczęło Ci kropić? Punto? Skoro to kropa to i kropi, proste. Ja bym
    > się nie przejmował.

    lecz się :)