  • 1. Data: 2010-05-16 22:17:51
    Temat: Falcon 85mm f1,4 IF MC Aspherical
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Co sądzicie o:

    http://www.allegro.pl/item1026964475_obiektyw_falcon
    _85mm_f1_4_if_mc_aspherical_pentax.html

    Chodzi mi o praktyczne spostrzeżenia - ergonomia, współpraca z kadyszką i
    k-x, jakość wykonania i rozrzut, bo jeśli kupię, to raczej wysyłkowo. Jak z
    ostrością na pełnej dziurze? Chodzi mi o jasną portretówkę, która nie będzie
    stwarzała problemów z naświetleniem - alternatywę dla panagorów, heliosów i
    jupiterów na m42.

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2010-05-17 05:20:57
    Temat: Re: Falcon 85mm f1,4 IF MC Aspherical
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał:

> [...]
    będzie
    > stwarzała problemów z naświetleniem - alternatywę dla panagorów, heliosów

    Poczytaj atki o tym Falconi i bliźniaczym Ssamyangu na forum Pentaxa -
    www.pentax.org.pl. Sporo tam o nich pisano (dział: Czym->obiektywy i
    filtry). Dokładne szczegóły lepiej sam sprawdź (nie śledziłem tych wątków
    zbyt uważnie) ale generalnie te obiektywy są tam chwalone.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-05-17 06:24:18
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > z ostrością na pełnej dziurze? Chodzi mi o jasną portretówkę, która nie
    > będzie stwarzała problemów z naświetleniem - alternatywę dla panagorów,

    niezaleznie czy do pentaxa czy M czy C,
    te obiektywy trzeba wybierać.
    Kupując wysyłkowo, masz duże szanse, że będziesz go odsyłać.
    Najlepiej wybrać osobiście i mieć pewność, że jest ostry..
    pozdr.
    s.

  • 4. Data: 2010-05-17 19:53:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > filtry). Dokładne szczegóły lepiej sam sprawdź (nie śledziłem tych wątków
    > zbyt uważnie) ale generalnie te obiektywy są tam chwalone.

    Zajrzałem już tam i trochę poczytałem, podobnie na forum canona i na
    optycznych. Generalnie chwalą, choć sa i malkontenci. Chodziło mi o opinię
    kogoś, kto ma, używa i może polecić, ewentualnie odradzić ;-)
    W zaszadzie na forum canona porównują go do L-ki i wypada całkiem nieźle w
    tym porównaniu ;-) Ale może rozrzut jest zbyt duży, żeby ryzykować zakup
    online. Poszukam w pobliżu, może ktoś ma.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2010-05-17 22:59:29
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > w tym porównaniu ;-) Ale może rozrzut jest zbyt duży, żeby ryzykować
    > zakup online. Poszukam w pobliżu, może ktoś ma.

    Osobiście mam Samyanga. Jak zobaczyłem pierwsze fotki tym obiektywem, to
    szczęka mi opadła.
    Gdybyś był z Krakowa...

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 6. Data: 2010-05-17 23:41:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:hsshon$po$1@usenet.news.interia.pl...
    > Osobiście mam Samyanga. Jak zobaczyłem pierwsze fotki tym obiektywem, to
    > szczęka mi opadła.
    > Gdybyś był z Krakowa...

    Ale jestem z Nowego Sącza a w Krakowie bywam ;-)
    A mógłbyś wrzucić gdzieś sampla z pełnej dziury? Wszystko jedno co,
    chciałbym obejrzeć pod kątem ostrości. Może być portret, może być zdjęcie
    myszki komputerowej - byle z przesłoną 1,4. Adres na tlenie: yogi_n@...
    działa - pliiiiz, pstryknij coś/kogoś - bardzo proszę!

    Napisz też, czy jesteś pentaksowy, czy "innosystemowy" - pytam, bo chciałbym
    wiedzieć jak wygląda kwestia ostrzenia na nienajjaśniejszych matówkach w
    cyfrakach.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2010-05-18 01:33:21
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > Napisz też, czy jesteś pentaksowy, czy "innosystemowy" - pytam, bo
    > chciałbym wiedzieć jak wygląda kwestia ostrzenia na nienajjaśniejszych

    A masz:
    ha te te pe:/slesz zarzecki. com/exp/ 1/

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 8. Data: 2010-05-18 09:25:41
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 03:33:21 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > A masz:
    > ha te te pe:/slesz zarzecki. com/exp/ 1/

    Jak jeszcze nogę zrozumieć kombinowanie z adresami mailowymi (o ile ktoś
    nie potrafi, lub nie ma możliwości skonfigurowania antyspama) to takie
    maskowanie adresu www jest delikatnie mówiąc chore.

    --
    Kojer

  • 9. Data: 2010-05-18 09:29:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 03:33:21 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > A masz:
    > ha te te pe:/slesz zarzecki. com/exp/ 1/

    Jak jeszcze mogę zrozumieć kombinowanie z adresami mailowymi (o ile ktoś

  • 10. Data: 2010-05-18 11:43:52
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Jak jeszcze mogę zrozumieć kombinowanie z adresami mailowymi (o ile ktoś
    > nie potrafi, lub nie ma możliwości skonfigurowania antyspama) to takie
    > maskowanie adresu www jest delikatnie mówiąc chore.

    Szanuję twoje zdanie...

    zyga
    --
    --force --nodeps --all