eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFabia i nieszczelności kilka › Fabia i nieszczelności kilka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Fabia i nieszczelności kilka
    Date: Thu, 26 May 2011 22:17:32 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <irmcgk$goo$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-77-222-239-250.spray.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1306441044 17176 77.222.239.250 (26 May 2011 20:17:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 May 2011 20:17:24 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: jarek.p
    X-Antivirus: avast! (VPS 110526-0, 26-05-2011), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2371402
    [ ukryj nagłówki ]

    Fabia moja (1,4 16V, rocznik 2007) była dziś na wymianie rozrządu po 90tys i
    przy okazji serwisant zastrzelił mnie dwoma newsami.

    Po pierwsze mam wyciek z chłodnicy. Naprawa została przez niego wyceniona na
    270zł. O tym wycieku w zasadzie wiedziałem, bo faktycznie płynu mi ze
    zbiornika przelewowego ubywało, ale i tempo tego ubywania było takie, że
    mniej więcej co parę miesięcy musiałem małą flaszkę borygo dokupić. I w
    zasadzie mógłbym tak jeździć dalej, ale skoro problem został zdiagnozowany i
    wyceniony, włączyła mi się szukawka. I tu pytanie do grupy - co są warte
    wszelkie preparaty uszczelniajace do chłodnic? Przeciek, sądząc po tempie
    ubywania płynu nie jest duży, więc może?....

    I po drugie, a kosztowniejsze: maglownica. Serwisant orzekł, że z maglownicy
    cieknie gdzieś przy lewym przegubie. I że nowa maglownica wraz z usługą i
    ustawieniem - należy się 1350. Ewentualnie może mi polecić gościa, który za
    500zł zregeneruje.
    Tak czy tak - drogo. Przyznam się szczerze, że jakoś do tej pory nie
    zwracałem uwagi na zbiorniczek płynu od wspomagania, ale i nie miałem
    żadnego powodu, by to robić, fabia skręca płynnie, wspomaganie działa
    bezszelestnie. Na moim miejscu postojowym, z betonową podłogą nie widzę też
    żadnych plam sugerujących, by coś się tam lało mocno. Więc też, mimo że
    serwisant stwierdził, że "leje się konkretnie", mam pewne wątpliwości czy
    faktycznie jest to aż tak konkretnie.
    Nic, poziom płynu w zbiorniczku będę obserwował, a póki co pytanie do
    grupy - czym tak naprawdę, prócz ceny rózni się maglownica regenerowana od
    nowej? Na czym właściwie polega regeneracja i na ile jest trwała, chodzi mi
    o to, czy nie jest to aby odsunięcie problemu "aż się znajdzie jeleń i
    strucla kupi, a potem niech on się martwi"?
    Drugie pytanie - czym grozi jeżdżenie z taką cieknąca maglownicą? Przy
    założeniu, że zapewne nie będę co wieczór skrupulatnie sprawdzał poziomu
    płynu w zbiorniczku i mogę przegapić fakt jego kończenia się? Czy
    wspomaganie zacznie jakoś wyraźnie hałasować, czy może wogóle szlag je
    trafi, a może jeszcze coś innego, nie wiem, samochód przestanie skręcać,
    albo co gorsza -sam zacznie?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: