  • 11. Data: 2009-08-06 11:37:45
    Temat: Re: Exmor R - "przenicowany" CMOS od Sony
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    w wiadomości news:h5e3a8$lf0$1@inews.gazeta.pl...
    > http://www.dpreview.com/news/0908/09080601sonycmos.a
    sp

    > Podobno znacząco zwiększono SNR, czekamy na testy WX1 i TX1.

    Warto zwrócić uwagę iż małe szumy dla wysokich ISO oraz duża czułość maja
    szansę stać się nowym (po megapikselach) hobby marketoidów. To dobrze wróży
    na przyszłość...

    --
    Lol

  • 12. Data: 2009-08-06 11:50:37
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Lol wrote:
    sp

    > Warto zwrócić uwagę iż małe szumy dla wysokich ISO oraz duża czułość
    > maja szansę stać się nowym (po megapikselach) hobby marketoidów. To
    > dobrze wróży na przyszłość...

    Poziom szumów bedzie wmiare stały, zwieksza tylko upakowanie pikseli, albo
    zmniejsza powierzchnie matrycy.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 13. Data: 2009-08-06 11:54:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mikolaj Tutak:

    > Poziom szumów bedzie wmiare stały, zwieksza tylko upakowanie pikseli, albo
    > zmniejsza powierzchnie matrycy.

    Sony już zaczęło reklamować niskie szumy.

  • 14. Data: 2009-08-06 11:58:02
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" :

    > Ale aparaty pokazały się dopiero teraz.

    aparaty kompaktowe WX1 i TX1 -- tak,
    ale zdaje się że w telefonach komórkowych nowe matryce stają się powoli
    standardem:
    http://www.optyczne.pl/1396-nowo%C5%9B%C4%87-Nowe_ma
    tryce_CMOS_Sony_Exmor.html

    --
    pzdr.
    JR

  • 15. Data: 2009-08-06 12:01:59
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Sony już zaczęło reklamować niskie szumy.

    Taaaa... ale to zasluga obróbki-budyniowej...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 16. Data: 2009-08-06 12:06:07
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    JR pisze:

    > aparaty kompaktowe WX1 i TX1 -- tak,
    > ale zdaje się że w telefonach komórkowych nowe matryce stają się powoli
> [...]

    Tam nie ma Exmora R, tylko zwykły Exmor, FSI.

  • 17. Data: 2009-08-06 12:43:33
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 6 Aug 2009 13:58:02 +0200, JR <j...@w...pl> wrote(a):
    > aparaty kompaktowe WX1 i TX1 -- tak,
    > ale zdaje się że w telefonach komórkowych nowe matryce stają się powoli
> [...]

    W telefonach są 'zwykłe' Exmory, a nie Exmory R czyli back illuminated
    CMOS. Te drugie do dnia dzisiejszego Sony wkładało jedynie do kamer.

    B.

  • 18. Data: 2009-08-06 18:56:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mikolaj Tutak:

    > Taaaa... ale to zasluga obróbki-budyniowej...

    Nie, mają całą kampanię związaną z nowym CMOS-em. To pozwala mieć nadzieję
    że ewentualnego pomniejszenia szumu nie wykorzystają do nawalenia 20Mpix.

  • 19. Data: 2009-08-06 19:42:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-06 20:56:21 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Nie, mają całą kampanię związaną z nowym CMOS-em. To pozwala mieć nadzieję
    > że ewentualnego pomniejszenia szumu nie wykorzystają do nawalenia 20Mpix.

    Biorąc pod uwagę szurum-burum, jakie było przy pierwszych
    fotograficznych Exmorach oraz efekty jakie można bylo zobaczyć w
    Alfach, cudów bym się nie spodziewał. No i znamienne jest w jakich
    aparatach debiutują nowe matryce i w jakim rozmiarze. Raczej będzie to
    nowy, marketingowy hokus-pokus ładnie wyglądający w ulotkach i na
    plakatach. Widać megapiksle są już passe.

    BTW - wydawałoby się, że taki układ ścieżek jest znacznie bardziej
    logiczny - dlaczego więc tak późno wchodzi ten patent?

    de Fresz

  • 20. Data: 2009-08-06 19:51:37
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

> [...]
    > nowy, marketingowy hokus-pokus ładnie wyglądający w ulotkach i na
    > plakatach. Widać megapiksle są już passe.

    Oglądałem sample na Optycznych i wygląda to jak zwykle marnie, na ISO1600
    standardowy Renoir bo oczywiście nie ma tam rawów.

    Ale w lustrzanki też to wsadzą.