  • 11. Data: 2011-04-27 01:58:43
    Temat: Re: Era Huawei E173 - Blueconnect - nie działa 3G w USA
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "raz-dwa-trzy" <i...@g...com> wrote in message
    news:4b04bdd4-f603-4ffc-97b7-1cc261bd0316@x1g2000yqb
    .googlegroups.com...

    > Amerykański tmobile korzysta z nietypowej częstotliwości 3g,
    > jest to 1700 oraz 2100 tzw. AWS.
    > Po 1700 leci uplink a po 2100 downlink. E173 złapiesz max edge.

    Zastanawiam się czemu nie widzę na liście AT&T.
    No chyba że to US410 to od nich...
    Bo z tego co mi wiadomo, 3G w AT&T chodzi po GSM-skich
    częstotliwościach 1900MHz lub 850MHz a do nich E173 ma radio.

    Z tego co tu widzę:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_network_
    codes_in_the_United_States
    410 to numerek AT&T - ciekawe czemu zgłaszają tylko 2G...

  • 12. Data: 2011-04-27 03:43:16
    Od: raz-dwa-trzy <i...@g...com>

    On 27 Kwi, 03:58, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Zastanawiam si czemu nie widz na li cie AT&T.
    > No chyba e to US410 to od nich...
    > Bo z tego co mi wiadomo, 3G w AT&T chodzi po GSM-skich
    > cz stotliwo ciach 1900MHz lub 850MHz a do nich E173 ma radio.
    >
    > Z tego co tu widz :http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_network
    _codes_in_the_Unit...
    > 410 to numerek AT&T - ciekawe czemu zg aszaj tylko 2G...

    Ten modem ma 3 rewizje jeżeli chodzi o radio 3g..
    http://www.huaweidevice.pl/products_solutions/mb_drp
    _umts_e173.html

    2100/900 ; 2100 lub 2100/1900/850, era sprzedaje ten drugi wariant:
    http://apps.era.pl/productApp-web/user/jsp/product_d
    etails.jsp?productId=4015&market=B&type=all

  • 13. Data: 2011-04-27 09:09:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    > Automatycznie łapie w roamingu chyba sieć T-Mobile (TMO?)
    > ale tylko w technologii EDGE.
    > Gdy przełączę software Ery na tryb ręczny w "Registration Mode"
    > dostaję taką listę "dostępnych" (available) sieci:
    > ... ale próba rejestracji modemu w sieci TMO (3G) kończy się
    > niepowodzeniem.
    >
    > Nie wiem teraz czy można coś tu ustawić, (np. zmienić APN
    > z erainternet na jakiś lokalny) czy ten modem po prostu
    > nie obsłuży amerykańskiego 3G,

    A probowales spytac Ere ?
    Byc moze problem lezy gdzies po srodku - np brak umowy roamingowej
    na dane.
    Sa w cenniku ?

    J.

  • 14. Data: 2011-04-27 11:15:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> writes:

    > Fajowsko, szkoda tylko że konsultant w punkcie Ery nie ma zielonego
    > pojęcia co firma która go zatrudnia sprzedaje i co polecić komuś kto
    > pyta o modem działający i w Polsce i USA :-)

    Sprzedawcy czegokolwiek z reguły mają zerowe pojęcie o 95% produktów
    oferowanych przez sklep.

    A o pozostałych 5% błędne.

    MJ

  • 15. Data: 2011-04-27 11:41:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "raz-dwa-trzy" <i...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > http://apps.era.pl/productApp-web/user/jsp/product_d
    etails.jsp?productId=4015&market=B&type=all

    Dzięki! Czy to znaczy że E173 w wersji UMTS 2100/1900/850
    działałby w USA z AT&T w technologii 3G?

    Rozumiem, że do T-Mobile musiałby mieć 1700MHz, a nie ma...

  • 16. Data: 2011-04-27 11:41:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > A probowales spytac Ere ?
    > Byc moze problem lezy gdzies po srodku - np brak umowy roamingowej na

    Zapytać Ery?
    Może zadzwonię do tego konsultanta co mi ten modem sprzedał? :-)))

  • 17. Data: 2011-04-29 11:02:51
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > ALeż mają, ale tylko w AT&T.

    Nie wiedziałem. To jakiś częściowy powrót monopolu (AT&T to AFAIK taka w
    pewnym sensie Telekomunikacja Amerykańska SA) ;-)?

    > Zgodzę się z tezą, że użytkownika nie powinno interesować, jakie
    > częstotliwości obsługuje jego telefon/operator.

    A tak konkretniej co masz na myśli? Że dla naprzykładu w 2G wszystkie
    telefony powinny być quadbandami? No bo przecież każdemu właścicielowi
    słuchawy może się zdarzyć podróż ze strefy 900/1800 do 850/1900 (lub
    odwrotnie) i co - musi on móc beztrosko zaroamować lub wsadzić lokalnego
    SIMa ;-)?

    > Napisałem popieprzone, bo dopuszczono, aby w jednej przestrzeni działały
    > różne systemy: 2100 i 1700 MHz. Częstotliwości są normowane

    To są różne systemy a nie 3G na różnych częstotliwościach?

    > międzynarodowo i tylko USA (i przybudówki) nie trzymały się tych
    > ustaleń. Idąc dalej, masz w jednym kraju kilka systemów nadawania (GSM,
    > CDMA, iDEN, bo AMPS chyba już ostatecznie uśmiercono) co znakomicie
    > utrudnia życie użytkownikom i gościom zza granicy.

    No przecież takie Chiny czy Rosja (i parę innych krajów też) również
    mają GSM/UMTS oraz CDMA a mieli analogi, więc w czym problem?

    > Akurat 2100 MHz było od wieków :-) zarezerwowane na potrzeby UTRAN i
    > pochodnych. Nawet Japonia uszanowała zalecenia ITU. USA nie. I dlaczego
    > FCC sprzedała większość pasma jednemu operatorowi i dlaczego zezwoliła
    > na 3GPP w nieużywanym nigdzie więcej paśmie 1700, to trzeba się w
    > Waszyngtonie pytać :-).

    A za takie terrorystyczne pytania nie zrobia humanitarnego bombardowania
    w obronie praw człowieka lub przynajmniej solidnych sankcji
    ekonomicznych :-P?

    > W mojej opinii FCC ma dość luźny stosunek do wielu rzeczy. KIedyś
    > czytałem ich dokument, dlaczego system CPP (Calling Party Pays) zabija
    > konkurencję w telefonii mobilnej :-).

    I to jest powód dlaczego mają RPP ;-)?

    No ale poza tym, zasadniczo to CPP (poprzez MTR>FTR) powoduje
    "wysysanie" kasy od stacjonarnych za F2M i jednocześnie
    "uprzywilejowuje" cenowo M2F (oraz M2M) w stosunku do F2M.

    Przemek

  • 18. Data: 2011-04-29 11:05:15
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Sprzedawcy czegokolwiek z reguły mają zerowe pojęcie o 95% produktów
    > oferowanych przez sklep.
    >
    > A o pozostałych 5% błędne.

    A podobno mamy taki system, w którym łatwo jest wyprodukować, a dopiero
    sprzedać to prawdziwa sztuka ;-).

    Przemek

  • 19. Data: 2011-04-29 12:33:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-29 13:02, Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
    > słuchawy może się zdarzyć podróż ze strefy 900/1800 do 850/1900 (lub
    > odwrotnie) i co - musi on móc beztrosko zaroamować lub wsadzić lokalnego

    Że dopuszczono wielu zaniedbań w przeszłości i jest tak, jak jest.
    Dam Ci taki przykład: 1,5 roku temu modem 900 MHz UMTS był na rynku...
    jeden. Pół roku temu już ich było kilka, a dziś świadomy polski
    użyszkodnik powinien tylko taki kupować. CHociażby dlatego, że dwaj
    operatorzy nadają w tym paśmie, a i za granicą coraz częsciej.

    > To są różne systemy a nie 3G na różnych częstotliwościach?

    Zależy jak zdefiniujesz 3G :-) Ale wg myślę powszechnie obowiązującego
    schematu myślenia, to nie jest UMTS w naszym rozumieniu.

    > No przecież takie Chiny czy Rosja (i parę innych krajów też) również
    > mają GSM/UMTS oraz CDMA a mieli analogi, więc w czym problem?

    No mają, ale nie mają dodatkowo takiego burdelu w pasmach radiowych. A
    T-Mobile US jest chwalebnym wyjątkiem od wszystkich norm - chyba nikt
    więcej nie ma AWS dual band.

    > I to jest powód dlaczego mają RPP ;-)?

    Poważnie, na własne oczy widziałem wywiad z jakimś misiem komisarzem
    FCC, który z pełną powagą w oczach tak mówił. Ale to było kilka lat
    temu, więc może już nieprawda.

    Z drugiej strony lata temu jak Amerykanin podawał Ci numer komórkowy, to
    była oznaka najwyższego zaufania, jakby Ci swoje własne czerwone porsche
    z żoną na pokładzie pożyczał :-) Dziś już jest trochę inaczej.

    > No ale poza tym, zasadniczo to CPP (poprzez MTR>FTR) powoduje
    > "wysysanie" kasy od stacjonarnych za F2M i jednocześnie
    > "uprzywilejowuje" cenowo M2F (oraz M2M) w stosunku do F2M.

    Z M2F związku nie widzę, ale poza tym masz rację.

  • 20. Data: 2011-04-30 08:34:24
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Że dopuszczono wielu zaniedbań w przeszłości i jest tak, jak jest.

    Ale w tym co piszesz poniżej nie widzę zaniedbań, tylko raczej zwykły
    postęp technologiczny :-).

> [...]
    > użyszkodnik powinien tylko taki kupować. CHociażby dlatego, że dwaj
    > operatorzy nadają w tym paśmie, a i za granicą coraz częsciej.

    OK, ale co mają zrobić opowie & sprzedawcy elektroniki? Przecież zawsze
    jest jakiś nieuchronny okres przejściowy, kiedy jeszcze mają na stanie
    stary sprzęt, który nie obsługuje jakichś aktualnych "nowinek",
    niekoniecznie wujosamowych, ale miejscowych (GSM 1800, GPRS/MMS, UMTS
    2100, UMTS 900) a który chcieliby jakoś opchnąć :-).

    Ponadto, jak już jesteśmy przy temacie "użytkownika nie powinno
    interesować" to właśnie przypomniała mi się jeszcze jedna ciekawostka.
    Wątek jest o modemach USB, które z definicji są zasilane z tegoż USB.
    Ale jeśli chodzi o zasilanie to wesoło robi(ło) się z telefonami. Mam
    np. takiego Siemensa AX75 triband GSM 900/1800/1900, co teoretycznie
    oznacza, że można z niego zasadniczo skorzystać u Wujcia Sama i w
    okolicach (przynajmniej w większych miastach). Ale ładowarka jest z
    tylko "naszą" wtyczką (to jeszcze nie problem). Gorzej, że obsługuje
    tylko "zakres" 230V i po wyczerpaniu baterii za wielką kałużą całość
    można sobie wsadzić w miejsce dowolne :-P. Chyba standard ładowania
    telefonów przez MicroUSB jest jakimś w miarę uniwersalnym rozwiązaniem
    kwestii ładowania.

    > Zależy jak zdefiniujesz 3G :-) Ale wg myślę powszechnie obowiązującego
    > schematu myślenia, to nie jest UMTS w naszym rozumieniu.

    Aha, czy chodzi Ci o to, co napisał "raz-dwa-trzy":
    "Po 1700 leci uplink a po 2100 downlink"? OK, to się zgadzam, że to inny
    system jest ;-). A pytanie wynikło z faktu, że po prostu przypomniało mi
    się, że dawno temu telefony GSM 900/1800 zwano dwusystemowymi (pewnie
    dlatego, że GSM 1800 zwano wtedy DCS ;-)).

    > Poważnie, na własne oczy widziałem wywiad z jakimś misiem komisarzem
    > FCC, który z pełną powagą w oczach tak mówił. Ale to było kilka lat
    > temu, więc może już nieprawda.

    Kiedyś zapodawałem na pl.misc.telefonia link do tego artykułu

    http://www.dspace.cam.ac.uk/handle/1810/405

    i AFAIR stwierdziłeś, że to jakieś głupoty :-). Ale to chyba nie ten
    gostek z FCC, bo autor jest Brytyjczykiem.

    > Z drugiej strony lata temu jak Amerykanin podawał Ci numer komórkowy, to
    > była oznaka najwyższego zaufania, jakby Ci swoje własne czerwone porsche
    > z żoną na pokładzie pożyczał :-) Dziś już jest trochę inaczej.

    I tak byli narażeni na koszty związane choćby ze zwykłymi pomyłkami,
    zwłaszcza, że AFAIK zaczynało chargować od pierwszego dzwonka a nie od
    naciśnięcia zielonego przycisku :-).

    > Z M2F związku nie widzę, ale poza tym masz rację.

    Poprawka: "uprzywilejowuje" kosztowo M2F. Chodzi mi o to, że przy
    MTR>FTR op komórkowy może zastosować politykę cenową "równe stawki do
    wszystkich sieci" i wtedy na M2F ma wyższą marżę niż na M2M, ale może
    też zapodać niższą stawkę na M2F niż za M2M (wtedy raczej M2M
    wewnątrzsieciowe też będą w cenie M2F lub niższej, ale to akurat jest
    poza tematem). No a ta niższa stawka M2F może być na tyle niska, że w
    drugą stronę op stacjonarny nie zejdzie. W obecnych okolicznościach
    przyrody wygląda to tak, że stawki M2M, M2F i F2M mogą wynosić jakieś 30
    gr/min. Ale komórkowy może w miarę bezboleśnie dla siebie zaoferować
    stawkę M2F 20 czy 15 czy jeszcze mniej gr/min a stacjonarny raczej z F2M
    tak nie zejdzie.

    Przemek