  • 1. Data: 2011-04-26 20:19:46
    Temat: Era Huawei E173 - Blueconnect - nie działa 3G w USA
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Nie mówię że miał działać i nie działa, mówię tylko że nie działa :-)

    Automatycznie łapie w roamingu chyba sieć T-Mobile (TMO?)
    ale tylko w technologii EDGE.
    Gdy przełączę software Ery na tryb ręczny w "Registration Mode"
    dostaję taką listę "dostępnych" (available) sieci:

    TMO (3G)
    US410 (2G)
    TMO (2G)

    ... ale próba rejestracji modemu w sieci TMO (3G) kończy się
    niepowodzeniem.

    Nie wiem teraz czy można coś tu ustawić, (np. zmienić APN
    z erainternet na jakiś lokalny) czy ten modem po prostu
    nie obsłuży amerykańskiego 3G, mimo obsługi pięciu pasm
    częstotliwości (850, 900, 1800, 1900, 2100 MHz) i HSDPA/UMTS.

  • 2. Data: 2011-04-26 20:39:12
    Temat: Re: Era Huawei E173 - Blueconnect - nie działa 3G w USA
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-26 22:19, Pszemol pisze:
    > Nie mówię że miał działać i nie działa, mówię tylko że nie działa :-)

    No bo nie miał działać

> [...]
    > nie obsłuży amerykańskiego 3G, mimo obsługi pięciu pasm
    > częstotliwości (850, 900, 1800, 1900, 2100 MHz) i HSDPA/UMTS.

    Ale UMTS obsługuje tylko w paśmie 2100. Dla T-Mobile jest inny modem
    http://apps.era.pl/productApp-web/user/jsp/product_d
    etails.jsp?productId=2975&market=B

  • 3. Data: 2011-04-26 20:57:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-26 22:19, Pszemol pisze:

    i jeszcze jedno

    > z erainternet na jakiś lokalny) czy ten modem po prostu
    > nie obsłuży amerykańskiego 3G, mimo obsługi pięciu pasm
    > częstotliwości (850, 900, 1800, 1900, 2100 MHz) i HSDPA/UMTS.

    Amerykańskie 3G jest tak samo popieprzone, jak inne amerykańskie rzeczy :-)
    Poczytaj sobie wątki typu "If AT&T buys T Mobile, will I have an iPhone" :-P

  • 4. Data: 2011-04-26 21:15:10
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
    > W dniu 2011-04-26 22:19, Pszemol pisze:
    >
    > i jeszcze jedno

    > Amerykańskie 3G jest tak samo popieprzone, jak inne amerykańskie rzeczy :-)

    No tak, u Wuja S. nie mają UMTS 2100 (choć mają je nawet w jp i kr gdzie
    nie ma GSM), ale czy to nie wynika z faktu, że na 2100 mają coś ma tyle
    ważnego (typu wojsko, policja, tajne służby od zwalczania reszty świata
    etc.), że nie mogą ot tak tego oddać?

    Przemek

  • 5. Data: 2011-04-26 21:28:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message
    > W dniu 2011-04-26 22:19, Pszemol pisze:
    >
    > i jeszcze jedno

    > Amerykańskie 3G jest tak samo popieprzone, jak inne amerykańskie rzeczy
    > :-)

    Od razu popieprzone... masz jakieś uprzedzenia?
    Nowe rzeczy nie rodzą się w próżni i zależne są od działających
    już przecież rzeczy. Jeśli na paśmie 2100MHz jest już coś w USA
    ulokowane to chyba oczywiste że nie było łatwo tam wsadzić 3G
    i trzeba było upchnąć gdzieś indziej...

    > Poczytaj sobie wątki typu "If AT&T buys T Mobile, will I have an iPhone"
    > :-P

    Nie chce mi się za bardzo szukać - ale nie wiem czemu T-Mobile
    miałoby się różnić pod względem 3G czy 4G od AT&T - różni się?
    Teraz mi 3G działa w iPhone w sieci AT&T, więc widać z tego że
    brakujące radio 2100MHz w iPhone im do tego niepotrzebne...

  • 6. Data: 2011-04-26 21:36:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No bo nie miał działać

    Fakt, nikt nie obiecywał że będzie działać... nawet konsultant szczerze
    przyznawał się do swojej głębokiej ignorancji w temacie :-) ale pobieżna
    lektura Wikipedii na temat HSDPA i UMTS mogła sugerować że modem
    mający wszystkie 5 pasm częstotliwości i obsługujący te protokoły
    będzie działać na całym świecie. Już się przekonałem że nie działa :-)

    > Ale UMTS obsługuje tylko w paśmie 2100.

    Przykre :-)

    > Dla T-Mobile jest inny modem
    > http://apps.era.pl/productApp-web/user/jsp/product_d
    etails.jsp?productId=2975&market=B

    Fajowsko, szkoda tylko że konsultant w punkcie Ery nie ma zielonego
    pojęcia co firma która go zatrudnia sprzedaje i co polecić komuś kto
    pyta o modem działający i w Polsce i USA :-)
    Nie jest to jakiś super problem bo zawsze można odsprzedać bubla
    na allegro ale niesmak pozostaje. Swoją drogą nie widzę czy można
    ten modem zakupić bez kontraktu, z kartą sim lub bez niej :-)

  • 7. Data: 2011-04-26 21:37:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> wrote in message

> [...]
    > nie ma GSM), ale czy to nie wynika z faktu, że na 2100 mają coś ma tyle
    > ważnego (typu wojsko, policja, tajne służby od zwalczania reszty świata

    W opisie modemu E1823 do którego linka podał Maciej napisali coś o pasmie
    1700MHz o którym, szczerze mówiąc, tu w USA nie słyszałem wcześniej.

  • 8. Data: 2011-04-26 22:16:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-26 23:37, Pszemol pisze:

> [...]

    ALeż mają, ale tylko w AT&T.

    > W opisie modemu E1823 do którego linka podał Maciej napisali coś o pasmie
    > 1700MHz o którym, szczerze mówiąc, tu w USA nie słyszałem wcześniej.

    Zgodzę się z tezą, że użytkownika nie powinno interesować, jakie
    częstotliwości obsługuje jego telefon/operator.

    Napisałem popieprzone, bo dopuszczono, aby w jednej przestrzeni działały
    różne systemy: 2100 i 1700 MHz. Częstotliwości są normowane
    międzynarodowo i tylko USA (i przybudówki) nie trzymały się tych
    ustaleń. Idąc dalej, masz w jednym kraju kilka systemów nadawania (GSM,
    CDMA, iDEN, bo AMPS chyba już ostatecznie uśmiercono) co znakomicie
    utrudnia życie użytkownikom i gościom zza granicy.
    Akurat 2100 MHz było od wieków :-) zarezerwowane na potrzeby UTRAN i
    pochodnych. Nawet Japonia uszanowała zalecenia ITU. USA nie. I dlaczego
    FCC sprzedała większość pasma jednemu operatorowi i dlaczego zezwoliła
    na 3GPP w nieużywanym nigdzie więcej paśmie 1700, to trzeba się w
    Waszyngtonie pytać :-)
    W mojej opinii FCC ma dość luźny stosunek do wielu rzeczy. KIedyś
    czytałem ich dokument, dlaczego system CPP (Calling Party Pays) zabija
    konkurencję w telefonii mobilnej :-)

  • 9. Data: 2011-04-26 22:21:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-26 23:36, Pszemol pisze:

    > Fajowsko, szkoda tylko że konsultant w punkcie Ery nie ma zielonego
    > pojęcia co firma która go zatrudnia sprzedaje i co polecić komuś kto
    > pyta o modem działający i w Polsce i USA :-)

    Akurat liniowi konsultanci są na całym świecie tacy sami: 95% z nich jak
    nie ma czegoś zapisanego w skrypcie, to sam się nie dowie,a następne 4%
    zmyśli odpowiedź, żeby tylko coś sprzedać.

    Z drugiej strony liczba szaleńców jeżdżących z polskim modemem do USA
    jest na tyle mała, że nawet dobry skrypt mógł tego nie obejmować :-P

    A mówiąc szczerze ( i to nie jest uprzedzenie), na kontynencie
    północno-amerykańskim liczby te wynoszą odpowiednio 99% i 1%. Na
    prawdziwą wiedzę fachową w zasadzie liczyć nie można, chyba, że
    konsultantem jest Polak i rozpozna w rozmówcy rodaka :-) Sprawdzone :-P

  • 10. Data: 2011-04-27 01:53:56
    Od: raz-dwa-trzy <i...@g...com>

    On 26 Kwi, 22:19, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > Gdy przełączę software Ery na tryb ręczny w "Registration Mode"
    > dostaję taką listę "dostępnych" (available) sieci:

    Amerykański tmobile korzysta z nietypowej częstotliwości 3g, jest to
    1700 oraz 2100 tzw. AWS.
    Po 1700 leci uplink a po 2100 downlink. E173 złapiesz max edge.