  • 21. Data: 2011-04-30 19:14:29
    Temat: Re: Era Huawei E173 - Blueconnect - nie działa 3G w USA
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-30 10:34, Przemysław Kowalik pisze:

    > Ale w tym co piszesz poniżej nie widzę zaniedbań, tylko raczej zwykły
    > postęp technologiczny :-).

    To były zaniedbania. USA jako udzielne księstwo prowadzące własną
    politykę radiową itp. Co prawda, nikt się nie spodziewał takiej
    eksplozji technologii mobilnych, roamingu itp. ale zawsze

    > OK, ale co mają zrobić opowie & sprzedawcy elektroniki? Przecież zawsze
    > jest jakiś nieuchronny okres przejściowy, kiedy jeszcze mają na stanie
    > stary sprzęt, który nie obsługuje jakichś aktualnych "nowinek",
    > niekoniecznie wujosamowych, ale miejscowych (GSM 1800, GPRS/MMS, UMTS
    > 2100, UMTS 900) a który chcieliby jakoś opchnąć :-).

    Zwykle zapasy nie są duże

> [...]
    > Ale jeśli chodzi o zasilanie to wesoło robi(ło) się z telefonami. Mam
    > np. takiego Siemensa AX75 triband GSM 900/1800/1900, co teoretycznie
    > oznacza, że można z niego zasadniczo skorzystać u Wujcia Sama i w
    > okolicach (przynajmniej w większych miastach). Ale ładowarka jest z
    > tylko "naszą" wtyczką (to jeszcze nie problem). Gorzej, że obsługuje
    > tylko "zakres" 230V i po wyczerpaniu baterii za wielką kałużą całość
    > można sobie wsadzić w miejsce dowolne :-P. Chyba standard ładowania
    > telefonów przez MicroUSB jest jakimś w miarę uniwersalnym rozwiązaniem

    Co Ci mogę napisać? Że mi przykro z powodu Siemensa? :)
    Był taki czas, kiedy praktycznie wszystkie ładowarki były takie same, a
    różniły się jedynie wtyczką. Potem znowu wielopolóówka, a ostatnio
    dostałem SE i Samsunga i okazało się, że są to znowu te same ładowarki,
    rózniące się tylko wtykiem. Znowu cost cutting :-)

    > Kiedyś zapodawałem na pl.misc.telefonia link do tego artykułu
    >
    > http://www.dspace.cam.ac.uk/handle/1810/405
    >
    > i AFAIR stwierdziłeś, że to jakieś głupoty :-). Ale to chyba nie ten
    > gostek z FCC, bo autor jest Brytyjczykiem.

    Bo z merytorycznego punktu widzenia TO SĄ GŁUPOTY :-) DO tego służy
    abonament, żeby pokryć koszty posiadania telefonu.

> [...]
    > wszystkich sieci" i wtedy na M2F ma wyższą marżę niż na M2M, ale może
    > też zapodać niższą stawkę na M2F niż za M2M (wtedy raczej M2M
    > wewnątrzsieciowe też będą w cenie M2F lub niższej, ale to akurat jest
    > poza tematem). No a ta niższa stawka M2F może być na tyle niska, że w
    > drugą stronę op stacjonarny nie zejdzie. W obecnych okolicznościach
    > przyrody wygląda to tak, że stawki M2M, M2F i F2M mogą wynosić jakieś 30
    > gr/min. Ale komórkowy może w miarę bezboleśnie dla siebie zaoferować
    > stawkę M2F 20 czy 15 czy jeszcze mniej gr/min a stacjonarny raczej z F2M

    Oczywista oczywistość :-)

  • 22. Data: 2011-05-01 20:43:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > dostałem SE i Samsunga i okazało się, że są to znowu te same
    > ładowarki, rózniące się tylko wtykiem. Znowu cost cutting :-)

    W jakim sensie takie same? Jeszcze chyba nie widziałem dwóch
    identycznych ładowarek telefonicznych, nawet jeśli obciąć im wtyczki.

    MJ

  • 23. Data: 2011-05-02 00:16:55
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > To były zaniedbania. USA jako udzielne księstwo prowadzące własną
    > politykę radiową itp. Co prawda, nikt się nie spodziewał takiej
    > eksplozji technologii mobilnych, roamingu itp. ale zawsze

    No ale nie ma jak ich zmusić. The show must go on - przecież to nie
    tylko UMTS 1700 ale np. microsimy to też ich wynalazek.

    > Co Ci mogę napisać? Że mi przykro z powodu Siemensa? :)

    Nie musi być - nie wybieram się do strefy GSM 1900/110V-60 Hz :-P.

> [...]
    > dostałem SE i Samsunga i okazało się, że są to znowu te same ładowarki,
    > rózniące się tylko wtykiem. Znowu cost cutting :-)

    W świetle tego co napisałeś to pomyślałem sobie, że ta ładowarka do
    Siemensa może obsługuje jednak 110 V, tylko Niemiec kazał Chińczykowi
    przykleić, że tylko 230 V. No a te same ładowarki z hamerykańską
    końcówką i naklejką 110 V sprzedawali jako stosownie wycenione
    opcjonalne akcesorium :-P.

    > Bo z merytorycznego punktu widzenia TO SĄ GŁUPOTY :-) DO tego służy
    > abonament, żeby pokryć koszty posiadania telefonu.

    "Telefonu" w sensie działającej linii telefonicznej?

    Przemek

  • 24. Data: 2011-05-02 08:14:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > W jakim sensie takie same? Jeszcze chyba nie widziałem dwóch
    > identycznych ładowarek telefonicznych, nawet jeśli obciąć im wtyczki.

    Pan proszę:

    http://twitpic.com/4s9xik
    http://twitpic.com/4s9xr1