  • 41. Data: 2011-09-11 15:12:08
    Temat: Re: Energia bierna - ciepło
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

    Sunday, September 11, 2011, 9:11:28 AM, you wrote:

> [...]

    Czyj to bełkot, bo oryginału nie widzę?

    > Tyle że będzie to już energia czynna.

    Oczywiście - pobór prądu przy ładowaniu kondensatorów jest w fazie z
    napięciem. Tak działa większość zasilaczy impulsowych bez PFC.

    > Licznik mechaniczny ma szanse nie zdążyć zareagować i pokazać mniejszy
    > pobór.

    Nie ma obawy - reaguje doskonale.

    > Przy elektronicznych chyba nie warto zawracać sobie głowę.

    W ogóle nie warto. A przy większych mocach szczególnie nie warto, bo
    nawet urządzenia zwolnione z obostrzeń normy 61000-3-2 nie mogą
    wprowadzać harmonicznych przesadnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 42. Data: 2011-09-17 09:59:59
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Oczywiście - pobór prądu przy ładowaniu kondensatorów jest w fazie z
    > napięciem. Tak działa większość zasilaczy impulsowych bez PFC.

    Dlatego stosujemy ładowanie impulsowe. Przy krótkich impulsach leci po
    indukcyjności sieci. Przypadek bardziej złożony, o większej
    "sprawności", to dodanie własnej L przed gretzem oraz odizolowanie
    odbiornika w fazie ładowania kondensatora. Można ale nie polecam.
    Konstrukcja sieje, małej mocy, gra nie warta świeczki.

    JanuszR

  • 43. Data: 2011-09-28 21:59:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Przepraszam za wyciąganie staroci, ale przeszukując akurat się
    natknąłem na opis z rozliczaniem wyłącznie energii czynnej i NMSP:

    On Thu, 8 Sep 2011, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > To bardzo duże uproszczenie,

    ...odpuszczamy więc owo uproszczenie z grzaniem przewodów w domu,
    skupiamy się na przewodach na podwórku, OK?

    > bo jak sam zauważyłeś, jest rezystancja na
    > drodze od źródła napięcia do kondensatora, więc to nie będzie czyste 90
    > stopni, tylko np. 87 i dlatego licznik będzie pomału szedł do przodu
    > i zapłacisz nie tylko za grzanie kabli w mieszkaniu, ale za grzanie
    > kabli na podwórku też.

    A weźże się zastanów.
    <humor>
    To ten ludek z kątomierzem, który później liczy cosinus fi, wychodzi
    z licznika żeby zmierzyć przesunięcie fazy dla napiecia które jest
    gdzieś *fizycznie daleko* przed licznikiem??
    <\humor>
    Licznik "nie wie" o napięciu przed przewodami zasilającymi dom!
    (widzi tylko to *za* przewodami)

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2011-09-30 14:19:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

> [...]
    >
    > ...odpuszczamy więc owo uproszczenie z grzaniem przewodów w domu,
    > skupiamy się na przewodach na podwórku, OK?

    Sam się zastanów. Od punktu rozgałęzienia cos fi będzie takie samo.
    Więc czy licznik jest 3 metry od punktu rozgałęzienia czy 30 kilometrów,
    będzie widział takie samo cos fi. Więc za grzanie na tych 30 km zapłaci
    ten, kogo licznik.