  • 1. Data: 2010-01-08 02:53:12
    Temat: 5D vs. 5D M II
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Jest duzo poglosek na forach i prywatnych wypowiedziach profesjonalistow
    coby starszy 5D mial mniejszy obszar barwny, gorsza tonalnosc i wieksze lub
    brzydsze szumy na ISO>1000 od 5D M II. Prosze o wypowiedz osoby ktore
    eksploatowaly obydwa body. Mam mozliwosc zakupu malo uzywanego body 5D za
    korzystna cene i sie mocno zastanawiam nad zmiana decyzji o zakupie 5D M II.
    Czytam i ogladam w temacie bardzo duzo, ale pragne tutaj zasiegnac opinii.

    Pozdrawiam - Pikus'

  • 2. Data: 2010-01-08 03:00:44
    Temat: Re: 5D vs. 5D M II
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    wielkie przepraszam - pomylka - powinno byc:

    Jest duzo poglosek na forach i prywatnych wypowiedziach profesjonalistow
    coby starszy 5D mial wiekszy obszar barwny, lepsza tonalnosc i mniejsze lub
    "ladniejsze" szumy na ISO>1000 od 5D M II. Prosze o wypowiedz osoby

  • 3. Data: 2010-01-08 08:18:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 04:00, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:
> [...]
    > body 5D za korzystna cene i sie mocno zastanawiam nad zmiana decyzji o
    > zakupie 5D M II. Czytam i ogladam w temacie bardzo duzo, ale pragne tutaj

    odpowiedz jest natychmiastowa:

    nawet przez ulame sekundy nie zastanawiaj sie nad rezygnacja z c5dmk2
    na korzysc c5d.

    chyba ze ten starszy kosztowalby ponizej 1600 pln - wowczas kupilbym
    jako drugi.

    to wszystko co wymieniles to urban legend.

  • 4. Data: 2010-01-08 08:39:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze XX YY:

    > odpowiedz jest natychmiastowa:

    Nie słuchaj tego człowieka, zapewniam cię że nie ma pojęcia w temacie, a
    napisał tego posta tylko po to żeby być pierwszym który odpowie. To
    zboczeniec.

  • 5. Data: 2010-01-08 08:52:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 09:39, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze XX YY:

    > Nie s uchaj tego cz owieka, zapewniam ci e nie ma poj cia w temacie, a
    > napisa tego posta tylko po to eby by pierwszym kt ry odpowie. To
    > zboczeniec.
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    uwazaj niejaki Ludwin to niebezpieczny kretyn dzieki takim kretynskim
    radom wpadniesz w g...

    krotka przyblizona kalkulacja :

    c5dmk2 - pixelpitsch 6,4 micro - 21,1 mpx
    c5d pixelpitsch 8,2 micro -12,8 mpx

    przy takije samej aproxymacji kwadratycznej czynna powierzchnia
    swiatloczula wynosi

    dla c5dmk2 864
    dla c5d 860

    oznacza to nieznacznie wieksza czynna energetycznie powierzchnie
    matrycy c5dmk2 a wiec i wiekszy uzysk energetyczny. Calkowity
    poziom szumow bedzie mniejszy.
    przy resamplingu z 21,1 do 12,8 mpx subiektywnie postrzegane szumy
    z c5mk2 beda mniejsze.

    przestrzegam przed radami takich samorodnych profesjonalistow jak
    ludwin.
    to zwykly kretyn czemu wielokrotnie dawal tutaj wyraz.

    nadmienial ze posiadam c5dmk2 i uzywalem c5d.

    o takich rzeczach jak procek digic IV ( poprzednik II) , czy
    nieoceniona wrecz mozliwosc justacji AF nie wspominam .-to sa nowe
    mozliwosci.

    o kreceniu filmow nie mowie - nawet nie wiem jak sie to uruchamia ,
    ale taka mozliwosc istnieje.

    ludwin te rzeczy zna z obrazka i sieci.

  • 6. Data: 2010-01-08 09:01:34
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Jak nie potrzebujesz 21Mpix oraz troche lepszego ukladu AF + LCD
    920 k.pix + microadjustment w nowej puszcze (ale nadal AF po prostu
    poza centralnym punktem praktycznie nie uzytecznego) to kup stara 5D.
    Obraz, dynamika perfekcyjna nadal jesli nawet nie ciut lepsza od nowej
    puszki w granicy do 800 ISO. Szymy na 1600 w starej b.dobre w nowej
    granica uzyteczna przesuwa sie do 3200.

    XXYYZ nie czytaj i nie daj sie wciagac z nim w durne wywody.

    Roger

    --
    Marcin "Roger" Pojałowski
    http://www.wrota-bieszczadow.pl; http://www.studio-roger.pl

  • 7. Data: 2010-01-08 09:06:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 10:01, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > granica uzyteczna przesuwa sie do 3200.
    >
    > XXYYZ nie czytaj i nie daj sie wciagac z nim w durne wywody.

    uwazaj roger to sfrustrowany zawodowiec ledwie ze obsluguje stara
    piatke - do tego nie potrafi nastroic ostrosci.-

    kolejny zuawodowiec , od ktorego nalezy trzymac sie z daleka.
    wali wesela - to najnizszy upadek w kategorii profi.

  • 8. Data: 2010-01-08 09:40:21
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Panowie chyba nie przyszedlem do kabaretu , prosze o merytoryczne
    wypowiedzi i za nie serecznie dziekuje

  • 9. Data: 2010-01-08 10:00:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 10:40, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:
    >     Panowie chyba nie przyszedlem do kabaretu , prosze o merytoryczne
    > wypowiedzi i za nie serecznie dziekuje

    dostales.

    zaden z pomiarow nie wykazal iz mk2 ma wyzsze szumy.

    ludzie oceniajac popelniaja podstawowy blad.
    zapominaja ze szumy ktore widza ( a oceniaja organoleptycznie ) zaleza
    od warunkow obserwacji.

    w skali 100% obraz z mk2 jest liniowo o 40 % wiekszy od obrazu z mk1.
    zeby przyrownac z sensem organoleptycznie to trzeba w tych samych
    warunkach czyli np powiekszyc obraz z mk1 do skali 140% albo
    pomniejszy z mk2 o te 40 % liniow ( prawie o polowe powierzchniowo )

    co do koloru - nastepna glupota.

    Mialoby to ewentualnie jakis sens gdyby porownywac jpeg z obu
    aparatow.

    masz do dyspozycji raw i suwakami robisz z kolorem co chcesz , gdyz
    kolor jest dodawany zawsze w komputerze ( matrycy postrzega
    jednobarwnie)

    Zakres uzyteczny iso ze wzgledu na szumy :
    To zalezy od warunkow obserwacji.
    dla pocztowki masz uzyteczny caly zakres do 6400 iso bez problemu w
    obu apratach ( glupia wypowidz rogera na temat zakresu uzytecznego)
    jesli ogladasz w skali 100% to juz widzisz szumy przy iso 200.

    Zreszta jak zostana pokazane szumy zalezy od programu , przesuwasz
    suwak odpowiednio i sa takie same z obu aparatow , albo i nie.

    c5dmk2 jest lepszy pod kazdym wzgledem .

    Nie oczekuj jakiejs rewolucji w zakresie poprawy szumow w mk2 w
    stosunku do aps-c . owszem jest lepiej ale nie jest to roznica
    dramatyczna. poprawa jest gdzies o ok 1 - do max 1,5 ( moze 2) EV .
    Na c5dmk2 odczujesz koloslny przyrost rozdzielczosci wzglednej zdjec
    o dobre 30 % w stosunku do aps -c - wynika to ze z tym formatem lepiej
    wspolpracuja obiektywy.
    Roznice w szumach pomiedzy mk1 a mk2 beda incydentalne , zalezne np
    od czasu naswietlenia , raz na korzysc jednego innym razzem drugiego
    aparatu. Pod tym wzgledem oba sa porownywalne ze wskazaniem na mk2 ( w
    takich samych warunkach obserwacji / wielkosci powiekszenia)

    Z tego samego aparatu na tej samej czulosci mozesz dostac rozne szumy
    ( postrzegalne ) w zaleznosci od tego co i jak fotografujesz.

  • 10. Data: 2010-01-08 10:04:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 10:40:21 +0100, Pikus' napisał(a):

    > Panowie chyba nie przyszedlem do kabaretu , prosze o merytoryczne
    > wypowiedzi i za nie serecznie dziekuje

    XX YY to wyłącznie kabaret.