    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Eneloop - które?
    Date: Fri, 8 Jan 2010 14:20:12 +0100

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hi73pn$ksk$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > podpowiedzcie którą kofigurację wybrać do lampy nikon SB 900
    > 2000 mAh wystarczą?
    > która ładowarka najlepsza - ta najtańśza wystarczy czy dołożyć do BC 700 a
    > może od razu BC 900?? no nie wspomnę już o MH-C900 bo w sumie nie wiele
    > droższa od 900.
    > no i najwazniejsze są kiepskie podróby? można się oszukać??
    > pzdr
    > GL
    Mam ładowarki IC8800 (chyba odpowiednikBC700) i MH-C900. Częściej używam
    IC8800 - "studzenie" akku w MH zabiera zbyt wiele czasu.

    Któreś z BC-900 miały skopany firmware i topiły się z akumulatorami w jedną
    całość. Wersja FW wyświetlana jest w prawym okienku po włączeniu zasilania.
    http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t
    =252188&page=2
    Palił się chyba FW 33.

    Eneloopy lepiej sprawują się niż Energizery 2500 (z feralnej serii), które
    po kilkunasu dniach, góra kilku tygodniach były puste lub niemal puste. W
    Enelopach wykorzystasz każdy kulomb ładunku.

    Poza enelopami w sprzęcie foto używam panasoników (także tych "gotowych do
    pracy") - sprawują się o'k.
    Korzystam też z Varty, ale nie w sprzęcie foto. Na Varcie kiedyś zawiodłem
    się b. mocno ("wygazowała" w F501), ale seria ready2use sprawuje się nieźle.
    Mam też jakieś "Pentagramy" AAA, także sprawują się dobrze, choć siedzą w
    latarce ;)

    Jeżeli nie trzymasz aku w sprzęcie przez cały czas, myślę, że każde z
    rozwiązań będzie o'k.

    Jeżeli pracujesz "długimi seriami" (za każdym razem robisz po kilkaset
    zdjęć), to może lepiej zainwestować w akumulatory o większej pojemności i
    naładować je przed robotą? Jeżeli chcesz mieć sprzęt zawsze gotowy do pracy
    (ale nie fizycznej ;) ) to weź któreś z ogniw nowej generacji.

    Ponieważ Enelopy kosztują właściwie tyle samo co konkurencja - chyba nie ma
    co eksperymentować.